Hund og barn?? (litt lang)

Hot*Mama

Gift med forumet
På mandag som var, var jeg hos mamma og spiste frokost da hun hadde besøk av en venninne fra Stavanger som så gjerne ville treffe meg og Ingrid igjen. Da vi kom inn så vi fort at de hadde med seg deres ett år gamle wheaten terrier, Balder, som hoppa og bjeffa og ble kjempe glad for og hilse på besøket som kom[:)] Jeg har hatt hund før jeg fikk lillemor, men pga flytting og styr måtte selges- noe som var det verste jeg noen gang har gjort i mitt liv[:(] Har vært helt syk på ny hund helt siden, men har jo måttet legge det på hylla iog med at det blir uaktuelt med valp da vi har så små barn. Tilbake til venninna til mamma; Hun har også mammaen til Balder, og fant ut at det ble for mye for henne med to hunder, og lurte på om jeg var interesert i og kjøpe han- og JA selvsagt var jeg det, da den er ett år, allerede oppdratt og dresert OG stueren, da er liksom alt valpestyret over, og det blir ikke fullt så mye arbeid fra begynnelsen[:)] Så nå har jeg altså sagt ja til og kjøpe han, alt er avtalt og jeg skal hente han i Stavanger på søndag!
Dere med erfaring, hva synes dere? Er jeg steingal som har tatt på meg ansvaret for en hund i tillegg til jenta mi på 15mnd og en til i vente i Juli?[;)] Og hvordan er det og ha hund når man har barn?

nei synes ikke du er det. gjorde det samme selv, men vi fikk en valp da guttungen var 9 mnd og angrer ikke ett sekund, han koser seg masse med vår lille carn terrier, og de koser seg så sammen. så støtter deg der

Vi har begge deler. Vi har en boxer på to år. Hun bryr seg egentlig ikke så mye om den lille babyen... Tror det kan gå helt greit! Men er absolutt mye å gjøre når en skal legges og en på tur og mat til den ene og mat til den andre osv...

neis, ej syns ikke d... vi har en valp på 4 mnd[;)] å satser på at d går bra når bebisen kommer... vår valp e heldgigvis stueren allerede[:D]

vi har en jack russel terrier..

ORIGINAL: Hot*Mama

På mandag som var, var jeg hos mamma og spiste frokost da hun hadde besøk av en venninne fra Stavanger som så gjerne ville treffe meg og Ingrid igjen. Da vi kom inn så vi fort at de hadde med seg deres ett år gamle wheaten terrier, Balder, som hoppa og bjeffa og ble kjempe glad for og hilse på besøket som kom[:)] Jeg har hatt hund før jeg fikk lillemor, men pga flytting og styr måtte selges- noe som var det verste jeg noen gang har gjort i mitt liv[:(] Har vært helt syk på ny hund helt siden, men har jo måttet legge det på hylla iog med at det blir uaktuelt med valp da vi har så små barn. Tilbake til venninna til mamma; Hun har også mammaen til Balder, og fant ut at det ble for mye for henne med to hunder, og lurte på om jeg var interesert i og kjøpe han- og JA selvsagt var jeg det, da den er ett år, allerede oppdratt og dresert OG stueren, da er liksom alt valpestyret over, og det blir ikke fullt så mye arbeid fra begynnelsen[:)] Så nå har jeg altså sagt ja til og kjøpe han, alt er avtalt og jeg skal hente han i Stavanger på søndag!
Dere med erfaring, hva synes dere? Er jeg steingal som har tatt på meg ansvaret for en hund i tillegg til jenta mi på 15mnd og en til i vente i Juli?[;)] Og hvordan er det og ha hund når man har barn?

neida,syns du er fornuftig som kjøper en hund som alerede er stueren og oppdratt.verre for både deg å hunden om du hadde fått han som valp å ikke hatt tid til å lære ham opp skikkelig.

har selv en krevende hund, en baby på snart ti mnd og venter en til i september...får det altid til på et vis.snuppa eeeelsker store broren sin ,å sier navnet hans å voffvoffvoff dagen lang[:D]

han tok i mot henne med åpne armer,selv om vi var forberedt på det verste da han er en skikkelig mammadalt.

å satser på at det går like bra neste gang også[:)]

grattis med nytt familie medlem.[:)]

ORIGINAL: stardust

ORIGINAL: Hot*Mama

neida,syns du er fornuftig som kjøper en hund som alerede er stueren og oppdratt.verre for både deg å hunden om du hadde fått han som valp å ikke hatt tid til å lære ham opp skikkelig.

har selv en krevende hund, en baby på snart ti mnd og venter en til i september...får det altid til på et vis.snuppa eeeelsker store broren sin ,å sier navnet hans å voffvoffvoff dagen lang[:D]

han tok i mot henne med åpne armer,selv om vi var forberedt på det verste da han er en skikkelig mammadalt.

å satser på at det går like bra neste gang også[:)]

grattis med nytt familie medlem.[:)]

Godt og høre litt oppmuntring, takk![:)]

Gleder meg sååå veldig til og få han i hus- har vært ett veldig savn etter forrige hund, så skal bli godt og få dekka det![;)]

ORIGINAL: Emmeline

V i har hund, en liten dachs, og de er bestekompiser. Ikke mye styr,men man må jo støvsuge en del og det blir jo litt hundehår overalt. Nå er denne dachsen veldig rolig og veldig snil, så jeg ikke redd for å ha han sammen med felix, de koser seg masse sammen. Blir Felix litt voldsom trekker Quatro seg bare stille og rolig tilbake.

Så lenge du er vandt til hund så kommer det til å gå kjempe bra, du vet jo hva du går til og hva det innebærer å ha hund.

Denne rasen røyter ingenting, så det er jo og KJEMPE positivt- slipper alle håra rundt forbi![;)]

Jeg har en gutt på 5,jente på 3 og ei på 9 mnd,pusekatt, ørten akvariefisker....og for en mnd siden fikk vi oss ei 2 år gammel dachs tispe som vi håper skal ha valper om 1,5mnd.....Hehehe,er JEG gal? Så sant hunden er vant til småbarn så går det nok fint. Her hjemme går det kjempebra. Hunden er ganske rolig så vi var heldig med det. MÅTTE gi etter da far i huset fikk tilbud om ei dyktig jaktbikkje.[:D] Har ikke angra et sekund.

ORIGINAL: jomfruen-82

Jeg har en gutt på 5,jente på 3 og ei på 9 mnd,pusekatt, ørten akvariefisker....og for en mnd siden fikk vi oss ei 2 år gammel dachs tispe som vi håper skal ha valper om 1,5mnd.....Hehehe,er JEG gal? Så sant hunden er vant til småbarn så går det nok fint. Her hjemme går det kjempebra. Hunden er ganske rolig så vi var heldig med det. MÅTTE gi etter da far i huset fikk tilbud om ei dyktig jaktbikkje.[:D] Har ikke angra et sekund.

Da er du hakket galnere enn meg ja!![;)][:D]

Vi MÅTTE og bare gi etter, ikke ofte man får tilbud om en ett år gammel oppdratt OG stueren "valp"[:)]

ORIGINAL: Grusomme Gabriel

Vi har 3 barn som er 9mnd ,5år og 8år og en tispe på 8 år (9år i september).

Fikk henne da jeg var gravid med eldstegutten. Hunden var da 6,5 uker da jeg fikk den og hun var da babyen min ...Hun var "KJEMPEGLAD" i meg da jeg kom fra klinikken etter fødselen og kom med nye babyen, hang etter puppene mine og ville ha melken min[:D] Hun var var 7mnd da jeg ble mamma for første gang.
Hun stakk av med ammeinnleggene mine som jeg la fra meg da jeg ammet lillegutt...Hun søg ut melken , ja....(naturlig for henne med morsmelk) Hun fikk melken min som jeg måtte pumpe vekk pga melkespreng) ...så det var ingen forskjellsbehandling..hehe...

Men til saken:

Jeg hadde vært skeptisk, med tanken på at denne hunden du overtar gjerne ikke er vant til barn??
Men det er jo slikt man må se ann, kan ikke vite det før du har hatt den en stund. Jeg går utifra du kan levere den tilbake til tidligere eier om dette ikke skal kunne "gjennomføres"?

Men det går sikkert fint skal du se .....

Den er vandt med barn, da hun som eier den nå er mormor til ett tvillingpar på ett år, som er sammen med dem veldig ofte da mamman er alenemor! Det var veldig viktig for min del, at den takler barn greit, så det har jeg forhørt meg grundig om- og heldigvis så gjør den det- hunden er kjempe grei og ha med og gjøre, og er veldig rolig og snill![:)] Er jo en veldig grei rase også, da den er selskapshund.. Så jeg er nesten helt sikker på at det skal gå så greit att![;)]

nei, det hørtes jo helt supert ut.. hadde ikke nølt med det..
Tror det er kjempebra for barn og vokse opp med dyr.. her har Nathaniel 2 jack russell terriere løpende rundt han hele dagen, han ler seg skakk i hjel av de[:D] 

Grattis med hund[:D]

ORIGINAL: AB

nei, det hørtes jo helt supert ut.. hadde ikke nølt med det..
Tror det er kjempebra for barn og vokse opp med dyr.. her har Nathaniel 2 jack russell terriere løpende rundt han hele dagen, han ler seg skakk i hjel av de[:D] 

Grattis med hund[:D]

Tusen hjertelig![:D] Godt og høre oppmuntrende ord- tror også unger har veldig godt av og vokse opp med barn![:)]

ORIGINAL: skrulletulla

Hvordan hund er d da? bilde?

ORIGINAL: skrulletulla

Veldig søt hund da.. men er d ikke litt jobb med den pelsen? så veldig god og myk ut [;)]

Forrige eier kommer til og klippe han 2-4 ganger i året for oss- så ikke noe stress, og ingen utgifter!

nej du er ikke gal for du vil ha en hund... vi har ei tispe på 2 1/2 år hun har vi hatt siden hun var 8 uker.... det går bare godt me henne og lilt pia.....

mn har de jo aldri i lag helt alene da....

Heisann! Nei du er Ikke gal syns jeg, har veldig lyst på hund selv[:)] Jeg eier en wheaten på et år, han bor hos foreldrene mine nå pga valpetiden osv. Adrian ELSKER han over alt på denne jord og hunden er sååå snill og rolig når de er sammen. Har hatt wheaten før og de er supre hunder. Men vær obs på at han kan bli litt "vanskelig" rundt 15mnd eller noe sånn. Men etter en stund så roer de seg ned[;)] 

Hvilken kennel er Balder fra da?? Ble litt nyskjerrig hehe[:)]

Nei synes du har gjort et bra valg jeg, men så er jeg hunde menneske jeg da. Vi fikk hund i påsken i fjor og da var Alexander bare tre-fire måneder. Og ut over det har vi to barn til, men vi er to voksne da, så vi kan bytte litt på å gå alle turene. Hadde jeg vært alene med tre barn og en en som er ett år, hadde jeg kanskje ventet bitte litt før jeg fikk hund igjen, men så snart jeg kunne la de være alene inne mens jeg luftet hunden hadde jeg fått meg hund i gjen.

ORIGINAL: mb

Nei synes du har gjort et bra valg jeg, men så er jeg hunde menneske jeg da. Vi fikk hund i påsken i fjor og da var Alexander bare tre-fire måneder. Og ut over det har vi to barn til, men vi er to voksne da, så vi kan bytte litt på å gå alle turene. Hadde jeg vært alene med tre barn og en en som er ett år, hadde jeg kanskje ventet bitte litt før jeg fikk hund igjen, men så snart jeg kunne la de være alene inne mens jeg luftet hunden hadde jeg fått meg hund i gjen.

Er jo heldigvis to voksne om det vi og da, som har like lyst på hund- så tror nok vi skal klare oss veldig greit![:)]

Back
Topp