Hei,
Vi har en labradorgutt på 2,5 år som elsker alt av barn og er svært lite skeptisk. Kan dog være noe voldsom. Han trenger selvfølgelig mosjon, mental stimuli og oppmerksomhet. Disse behovene blir dekt og litt til. Vi venter nå på aprilbaby og er spente hvordan hverdagen blir. Vi har smått startet med babylyder på YouTube slik at han blir vant til det. Til dere med erfaring; hvordan har hverdagen blitt med ny baby i hus? Var det noen forberedelser på forkant? Går du/dere tur med hund og barnevogn? Eller bæresele?
Tips mottas med stort takk, da vi er opptatt av at både to- og firbente får det bra i permisjonstiden og fremover

Vi har en labradorgutt på 2,5 år som elsker alt av barn og er svært lite skeptisk. Kan dog være noe voldsom. Han trenger selvfølgelig mosjon, mental stimuli og oppmerksomhet. Disse behovene blir dekt og litt til. Vi venter nå på aprilbaby og er spente hvordan hverdagen blir. Vi har smått startet med babylyder på YouTube slik at han blir vant til det. Til dere med erfaring; hvordan har hverdagen blitt med ny baby i hus? Var det noen forberedelser på forkant? Går du/dere tur med hund og barnevogn? Eller bæresele?
Tips mottas med stort takk, da vi er opptatt av at både to- og firbente får det bra i permisjonstiden og fremover

Ellers følger vi dogmeets_baby på Instagram, syns det ser ut til å vere masse gode og fornuftige råd der
Skal også kjøpe et magebånd, så hendene er fri til barnevognen. Tror turene er det som blir mest utfordrende.
).
Han er super snill, men samtidig kan han være litt skeptisk til småbarn. Skepsisen er det dessverre jeg som lærte han ved et uhell. Jeg stoler aldri på barn rundt hund da barn ikke skjønner hundespråket. Så jeg lot aldri hunden havne i situasjoner der barn f.eks kunne dytte/slå/lugge. Jeg syntes det var enklere å kontrollere hunden enn andres barn. Så indirekte lærte jeg hunden at barn i den og den alderen er «farlig» ved at det alltid var han som fikk «tilsnakk» ved at jeg kalte på han. Hadde vært så mye bedre at jeg heller satt i arms avstand eller hadde han i bånd.
skikkelig spent på hvordan det blir når babyen kommer- med rutiner, turer og alt. Han drar litt i bånd, nok så vant med litt større barn (fra 5 år kanskje) og er skikkelig koseklump. Spent på om han blir sjalu, oppsøkende, eller trekker seg tilbake.
så bare å glede seg! Hund og barn får et unikt bånd, det er skikkelig koselig