hund og baby??

titit

Betatt av forumet
er det mange her som har hund?
hvordan gikk det med den lille?

vi har alltid hatt hund i familien og mange små oppigjennom :) det går veldig bra :) 

jeg har en liten hund på 1 år. Blanding av papillon og yorkshire terrier. Blir artig å se hvordan det går når den lille kommer i hus. Men tror det skal gå bra egentli<3

Vi har hund, og det gikk helt fint. Hunden elsker jentungen vår nå, for hun kaster jo til stadighet mat på gulvet ol.[8D] Jeg har veldig tro på, og mener at det er viktig, å inkludere hunden med en gang man kommer hjem fra sykehuset. Vi lot Mira snuse på Ingrid med en gang vi kom hjem, hun fikk være med på badet når vi skiftet bleie ol. På denne måten ble de kjent med en gang og hunden slapp å være så nysgjerrig på hva dette nye var. Faktisk var hun litt skeptisk til å hilse på lillemor i begynnelsen.
Samtidig er det viktig at man tar vare på hunden og man er slik som man pleier. Går turer og slikt, på denne måten får jo hunden alenetid også med deg. Og når du går tur med ungen, ta med deg bikkja og. [:)] Samtidig så er det fint å ha ei leikegrind til babyen, slik at man kan la barnet ligget og kravle på egen hånd uten å være redd for at hunden skal tråkke på den ol.

Lykke til! [:)]

ORIGINAL: Ephexita

Det går veldig bra det :)
Må bare ta litt forhåndsregler.
Som å passe på at når du ikke er i rommet og har full oversikt så ligger småen så hunden ikke kommer til.
La hunden få bli kjent med det nye familiemedlemmet.
Veldig viktig: Ikke gi hunden mindre oppmerksomhet og vær på vakt etter tegn til sjalusi, eller at hunden skal passe veldig på deg eller den lille (i forhold til mammen)
Det pleier å gå veldig bra, men man skal alltid være på vakt. Uansett hvor mye man stoler på hunden kan de også være uberegnelige iom at de lever i nuet.

Det går nok bra skal du se :)
Meld deg inn på forumet på eukanuba sine sider, der er det veldig mange som har goood peiling :D

er slike ting jeg tenker på ja.....

Jeg har en Terrier på 2 år. Går helt fint med ungene det. Men nå var de begge nesten ferdige med bleier når jeg fikk henne.
Hadde en Boxer når minsta var relativt nyfødt, den ble omplassert etter noen uker.. Ble alt for mye!

jeg har ei rottistispe på 19 mnd som rekker og bli 2 år når nurket kommer, og det tror jeg går kjempe fint.. hun takler barn veldig godt og har sosialisert med både store og små fra begynnelsen av.. men som sagt over så må man alltid ha overblikket og ikke være naiv.. hunder er dyr! men jeg ser på min no at hun vet at jeg har noe i magen ;) la hunden bli kjendt med barnet og ikke glem den ,., så går det så bra så.. [:D]

ORIGINAL: mirakelimage

jeg har ei rottistispe på 19 mnd som rekker og bli 2 år når nurket kommer, og det tror jeg går kjempe fint.. hun takler barn veldig godt og har sosialisert med både store og små fra begynnelsen av.. men som sagt over så må man alltid ha overblikket og ikke være naiv.. hunder er dyr! men jeg ser på min no at hun vet at jeg har noe i magen ;) la hunden bli kjendt med barnet og ikke glem den ,., så går det så bra så.. [:D]

hadde også rottweiler med første mann - det gikk veldi fint. men denne måtte desverre avvlives pga. sykdom. så vi hadde ikke hund å baby mer enn rett over et halvt år.
men det gikk som sagt veldi fint når man tar forhåndsregler.

flott;)

det er jo nesten som om du skulle hatt et barn fra før. Da bruker man jo mye tid på dem, selvom den lille er født. Viktig at både søsken og husdyr får masse oppmerksomhet når småen kommer i hus<3

Back
Topp