hund og baby!

Lene83

Flørter med forumet
Noen her som har erfaring med hund og baby? Jeg har termin den 4.10, første barn, og jeg bekymrer meg en del for hvordan tispa vi har på to år vil reagere på familieforøkelsen.. noen som kan fortelle meg litt om hvordan det gikk for dem? Sita er veldig snill, men hun er sjalu og kan fort bli litt voldsom uten at hun mener noe vondt med det...

Hei. Jeg hadde hund da jeg fikk barn. Den var 9 år da, og veldig snill og rolig. Det gikk veldig bra, men jeg var veldig bevisst på å aldri la de være alene sammen. Selv ikke selv om jeg "bare" skulle på do osv. Den tøffeste perioden var vel da barnet vårt var ca 1 år. Da skulle han hele tiden reise seg opp etter hunden, dra den i halen osv. Jeg måtte rett og slett ha hunden ute når han var våken, for å skjerme hunden fra barnet. utenom denne perioden, har jeg bare positive erfaringer med barn og hund.

Tror det kommer an på lynnet og gemyttet til hunden din. Men siden du sier at den er sjalu og kan være for voldsom innimellom, så er du jo obs på hva som kan bli problematisk. Tror du må bare se an ting og se noen gode tips som ble skrevet over her.

Har selv en gammal dame her på 13 år. Blir spennende å se hva hun foretar seg med et lite barn. Tror det er lurt å inkludere hunden litt ja. De oppfører seg jo som små, sjalu barn til tider de og [;)] Plutselig er det et annet barn som får all kosen...[:(]

HØRTES UT SOM KLOKE ORD FRA GODHJERTA. JEG HAR IKKE ERFARING SELV, MEN JEG TROR DU MÅ TENKE PÅ EN HUND SOM DU TENKER PÅ STORESØSKEN; IKKE GLEM HUNDEN OPPI DET HELE. GI DEN LIKE MYE OPPMERSOMHET SOM FØR, OM IKKE MER I BEGYNNELSEN. DET SOM KAN VÆRE LURT (LESTE DET OM DET Å FÅ BARN NÅR MAN HAR KATT) ER Å TA MED ET KLESPLAGG E.L. , SOM HAR LUKTEN AV UNGEN, HJEM FRA SYKEHUSET (FØR DERE KOMMER HJEM). LA HUNDEN FÅ LUKTE PÅ DET, SLIK AT DEN BLIR KJENT MED LUKTEN FRA UNGEN. PÅ DEN MÅTEN ER IKKE UNGEN HELT UKJENT FOR HUNDEN. LUKKE TIL!

Ikke hatt hund i det vi har fått barn,men hadde en liten ilder...
Og skal si den hadde personlighet den og![:D]
Han ble skikkelig rabiat,og var sjalu til 1000 stakar. Ikke så lett å inkludere en liten ilder.
Så når tulla ble så stor at hun skjøv seg rundt på gulvet,skulle hun stadig bort på buret og slikt- var ikke trygge på noen av de! Så ble til at vi måtte gi bort et hel skjønt dyr...
Men må si jeg er veldig enig med det godhjerta her sier!
Viktig å inkludere hunden...Men litt til en viss grad,tror ikke det er så alt for
mye som skal til for å få en hund til å føle slik eiesyke.
Har en hund nå som vi har hatt siden minste her var 1 år(omplasseringshund),hun var vant med barn fra forrige eier...Og det har gått kjempe bra!
Som en her nevnte at i den "opp å stå" perioden,så måtte hunden ut.
Det har ikke vi hatt noe problem med,det har hunden godtatt- bare når det har blitt for mye så har hun gått og lagt seg på plassen sin i stede.
Hvor vi da også har forklart barna at det er "fri-stedet" til hunden!
Så tror det er en del med hunder som med barn...Det blir det du gjør det til![:)]
Pga bakterier og slikt vil jeg ikke anbefale å la hunden slikke i ansiktet på baby'n,vår hund vet at ansiktet er FY![;)]

Jeg tror at det bare er sunt at barnet vokser opp sammen
med dyr, hunder. Har selv gjort det, og kjenner mange
andre. Det viktigste tror jeg, er at man vet hvordan hunden liksom er på
en måte... Selv om det sies at man aldri kan være helt sikker
på hundene, så vet vi litt liksom...

Klem[:)]

Jeg tror det har stor betydning for hunden, at den får blir kjent med den "nye" beboeren..... Hørt mange tilfeller, hvor de bare har satt bagen på gulvet og latt hunden bli kjent....lukte....Har selv en schæfer på 2 år, og vi har fått en liten nevø i familien (født juni 05). Det var rett og slett et "must" og la bikkja bli kjent med babisen......Nå går det så bra med dem sammen....Bikkja skjekker alltid vogna / bagen når de kommer på besøk....og sørger for at alt er ok!! HA HA....

Back
Topp