Hund og baby

fisken

Forelsket i forumet
Dere med hund - lar dere hunden slikke babyen litt eller hvordan gjør dere det? Hunden vår er kjempesnill og vet ikke hva godt han kan gjøre for vesla. Hver gang han kommer bort for å hilse på henne begynner han å slikke henne. Jeg synes jo ikke dette er noe spesielt morsomt, men det er vanskelig hvis jeg skal be han gå vekk hver gang han kommer i nærheten - vil jo ikke at han skal bli sjalu[8|].

Råd mottas med takk [;)]

vet ikke hva jeg skal svare jeg... har hund og baby snart[:D] jeg syns ikke det gjør noe om de slikker litt jeg da.. de er ganske rene i munnen faktisk.. syns det er viktig at hunden og barnet får et godt forhold så tidlig som mulig! men jeg er ingen ekspert så det er sikkert mange andre meninger rundt her som er bedre[:D][:D]

jeg er oppvokst med hund, og jeg synes at uansett hvor rene hundene er i munnen så er det direkte uhygenisk å la hunden slikke babyen (eller andre) i ansiktet. men det er min mening da.

ja man er forskjellige. jeg bryr meg fint lite om det. liker selvfølgelig ikke å bli slikket på munnen men om man får et kyss på kinnet så gjør det meg ingenting[:D]

Har faktisk lest at det er rensligere om en hund slikker deg i ansiktet enn ett menneske (ikke at en har til vane å gå rundt å slikke hverandre[:D]) da hunder har mye mer kromosoner i munnen enn vi har. Synes det er vanskelig jeg - men takk for svar [;)]

vi har både hunder og baby og det går kjempe fint. De koser seg alle tre i hverandres selskap. De passer på henne og kommer når henne gråter og da hender det at hun får en liten vask i annsiktet. Men så klart vi lar jo ikke de stå å slikke henne masse. Men det er bedre at de får lov litt å "nusse"/slikke henne litt enn at de skal bli sjalue for de blir jaget bort..
OG SLEVOM HUNDENE ER BORTE PÅ MYE RART ER DE RENE I MUNN HVIS NOEN LURER PÅ DET. RENERE ENN OSS FAKTISK.

Det hadde vært verre hvis en hund ikke vil slikke en babyn vår,
slikking betyr at de har godtatt babyn og at den er i samme familie :)

Bikkja vår er fælt til å skulle slikke sander i ansiktet, jeg prøver å lære han å ikke gjøre det men synes det er veldig vanskleig! PLeier å la han slikke sander på lanken i stedet og sånn...

syntes det er litt ekkelt da.  Spesielt hvis hunden nettopp har vasket seg selv der bak..
æsj[&:]

OG SLEVOM HUNDENE ER BORTE PÅ MYE RART ER DE RENE I MUNN HVIS NOEN LURER PÅ DET. RENERE ENN OSS FAKTISK.

hvis hunden nettopp har vasket seg der bak så går det en liten stund før hunden blir rein i munnen igjen. så det på ett hunde program.

ORIGINAL: stineliten

vet ikke hva jeg skal svare jeg... har hund og baby snart[:D] jeg syns ikke det gjør noe om de slikker litt jeg da.. de er ganske rene i munnen faktisk.. syns det er viktig at hunden og barnet får et godt forhold så tidlig som mulig! men jeg er ingen ekspert så det er sikkert mange andre meninger rundt her som er bedre[:D][:D]

Det er en gammel myte at hunder er rene i munnen.
Har hund selv, han får ikke lov til å slikke!

Må fortelle en liten historie her..
Det var en case på tannlegehøyskolen hvor et barn på 3 år hadde fått periodontitt, kjent navn for andre er pyrea. (en kan i værstefall miste tennene av denne sykdommen)
Ingen i familien til dette barnet hadde det fra før, så ingen forsto hvorfor en så liten gutt hadde fått denne sykdommen i munnen.
Helt til de tok prøver av hunden, den hadde perio og hadde slikket barnet i ansiktet og truffet munnen.. Barnet var motagelig for sykdommen derfor ble så lett smittet. Dette kan også overføres via mennesker ved klining.

Så jeg ville vært forsiktig med slikking i ansiktet, på føttene, armen el. er jo greit da..

visste dere om dere ikke vasker hendene grundig med såpe etter å ha vært på do, så viderefører du tarmbakterier videre til syv mennesker om dere håndhilser?? er ikke det ekkelt kanskje?? og hvis man begynner å tenke på alt dette ekle, da mister man nattesøvnen[:D][:D] tenk så mye ekle bakterier som sitter på henden dine når du tar på din egen baby??? æsj.... så faktisk er jeg ikke så hysterisk for at hunden slikker litt.. fins utrolig mange ting som er 100 ganger eklere spør du meg[:D][:D]

Vi har 2 hunder og 2katter og det går veldig bra...Men jeg tror problemene vil dukke opp når tulla begynner å krabbe og gå.

Hannhunden min vil gjerne prøve å klatre litt på¨rangstigen og prøver da å ri på barna i huset. men han vil aldri bite eller noe i den duren[8|]Men så skal ikke barn være alene med hundene uansett og det er bare å be han slutte så gir han seg.

Jeg lar hundene slikke Nora på hendene,men ikke i ansiktet. Når de har slikket henne på hendene vasker jeg dem med en gang. Blir lett for mye nei til hundene om de ikke får lov til å være rundt henne.

Back
Topp