Du har hatt flere titalls hunder, de fungerer i flokk, ig du har 95++% kontroll i alle settinger? Hvis ikke så bør du nok ta en skikk på hundeholdet ditt

og ikke dømme erfarne flinke folk ned titalls år erfaring, teori, praksis og utdannelse bak seg.
At jeg faktisk satt meg inn i hva jeg trodde på, som tidligere 100% positive FF person reddet hundeholdet mitt. Og jeg har vært på kurs, treninger, lest bok opp og ned.
Treningsmetodikk som ikke gir konsekvens til hund er ikke rettferdig mot verken hunden eller deg selv. Hunder trenger klare rammer fra tidlig stadie av- og da slipper man å måtte ty til mer fysiske metoder når de er 16 mnd og gærn i bånd. Erfaren adferdsutdannet ved positiv hundeskole som jeg har god kjennskap til har avlivet ene hunden etter den andre pga «mentalitet» rundt 3-4 års alderen, da selcfølglig etter å ha brukt både anti depressiva m.m istedenfor for å bare si «niks» . Nå har hund endelig gitt opp brukshund med drifter og håper hun holder seg til andre raser som adferdsavvik ikke er like alvorlig hos.
Stol på meg- jeg vet hvor du kommer fra. Men argumentasjonen din er så utdatert, så opp rundt og så basert på en hel teoretisk plattform av løgn at det er trist. Jeg er ikke arrogant , spm nevnt jeg drev 100% positivt før. Men jeg så at _noe_ ikke funka, _noe_ var feil.
Og fordi jeg elsker hundene mine så valgte jeg å oppdatere meg på teori, praksis og hunde adferd.
Til TS- lykke til med baby! Er hunden balansert nå og ikke viser sjalusi overnfor deg er de fleste hunder enormt oppmerksomme på flokken sin, og en baby er flokk<3