Hund og baby

Emfi

Glad i forumet
Påskeliljene 2022 ❤️
Dere som har fått barn før og har hund. Hvordan reagerte hunden når dere kom hjem? Var hunden interessert i magen i svangerskapet?
 
Hadde puddel da jeg kom hjem med det 2 yngste sist. Gikk veldig bra, men så var dette en rolig og bedagelig rase og. Har nå staffer som er rake motsetningen til rolige, så veldig spent på hvordan det blir denne gangen:wideyed:
hun ene er veldig opptatt av magen nå, ho andre kunne ikke brudd seg mindre..
 
Hadde cocker spaniel når jeg fikk storebror for 3 år siden :) han var alltid en mammadalt og fotfølgte meg overalt, men merket ikke noe særlig til at han var spesielt opptatt av magen :) han har vokst opp med tantebarn i alle aldre, så vant med barn fra før :) lot han snuse og hilse på babyen og etterpå passet vi på å inkludere hunden og ha litt alenetid (nesten som ett søsken).. han ble dessverre avlivet for halvannet år siden, så savnet er stort :sad010
 
Er spent på dette selv! Vår hund ser ikke ut til å registrere magen i alle fall, haha. Har sett at han er rolig rundt andre små barn og babyer, men spent på hvordan det blir med vår egen!
 
Vi har ikke hund selv, men mamma og svigers har. Har et veldig nært forhold til hunden til mamma, den er som en «lillebror» :rolleyes: Vi er også mye hos svigers, og når jeg gikk gravid med kommende storesøster var det hunden til svigers som fikk meg på tanken om å teste. Han oppførte seg veldig annerledes, veldig klengete. Begge hundene var veldig oppå meg i det svangerskapet, de ville helst ligge oppå fanget og passe på. Denne gangen har de ikke vært like «ille», merker at de legger seg i nærheten av meg. Men denne gangen har de 3-åringen å «passe på» og er veldig på henne :)

Når hundene skulle møte baby for første gang hadde vi i forkant gitt mamma og svigers en brukt body som hundene luktet på. Vi hadde babyen i bilstolen og satte oss ned på huk imens hunden luktet. Lot den ta den tiden den trengte. Her var begge veldig forsiktige og det gikk veldig fint! Begge har siden vært veldig glad i henne og skal alltid ligge rett i nærheten.
 
Back
Topp