Hund og baby

Lisbeth_Alvilde

Blir kjent med forumet
Hei.
Noen som har erfaring med hund og baby?
vi har en Yorkshire Terrier på snart 3 år som snart blir storesøster.
Zelda som hun heter er verdens største kosehund, og trives aller best når hun ligger i armkroken, eller på brystet.
Er litt engstelig på sjalusidrama i mars

Vedlegg

• 3FCBC953-87F5-463E-AB37-0D6A44D73280.jpeg
    3FCBC953-87F5-463E-AB37-0D6A44D73280.jpeg
    1,4 MB · Visninger: 29
Vi har to chihuahua, hvor hun ene er en ekstrem mammadalt så vi er også litt bekymret for sjalusi når den lille kommer og det blir mindre oppmerksomhet på hundene. Tenker det er viktig å fortsatt prøve å være flink med kos og gi oppmerksomhet så de ikke føler seg utafor. Vi får bare håpe på det beste. Jeg har jo et håp om at hundene skal bli veldig glad i babyen, men det er jo ingen garantier for det. Krysser fingrene for at det blir å gå bra! Men det blir nok en stor omveltning for hundene som jo har vært barna våre til nå. :Heartred

Vi har to chihuahua, hvor hun ene er en ekstrem mammadalt så vi er også litt bekymret for sjalusi når den lille kommer og det blir mindre oppmerksomhet på hundene. Tenker det er viktig å fortsatt prøve å være flink med kos og gi oppmerksomhet så de ikke føler seg utafor. Vi får bare håpe på det beste. Jeg har jo et håp om at hundene skal bli veldig glad i babyen, men det er jo ingen garantier for det. Krysser fingrene for at det blir å gå bra! Men det blir nok en stor omveltning for hundene som jo har vært barna våre til nå. :Heartred
Høres ut som den lille tuppa vår det ❤️ ho har en tendens til og ‘kjefte’ på oss om hun ikke får all oppmerksomhet, men om vi bare ser på henne er alt glemt igjen

Har ikke erfaring, men er spent selv. Har en stor hund på 35 kilo, skikkelig kosegutt. Han er veldig aktiv ute, men veldig rolig inne og ligger for det meste og sover. Er også vant til å være aleine i gangen hvis vi spiser/har gjester/jobber/ikke vil bli forstyrret. han reagerer ikke noe på det, så håper vi kan gjøre det ved behov med baby også. Han har vært veldig rolig og fin med besøk av små barn/babyer, men blir jo noe annet når det blir vår baby, og på permanent basis:)

Har ikke erfaring, men er spent selv. Har en stor hund på 35 kilo, skikkelig kosegutt. Han er veldig aktiv ute, men veldig rolig inne og ligger for det meste og sover. Er også vant til å være aleine i gangen hvis vi spiser/har gjester/jobber/ikke vil bli forstyrret. han reagerer ikke noe på det, så håper vi kan gjøre det ved behov med baby også. Han har vært veldig rolig og fin med besøk av små barn/babyer, men blir jo noe annet når det blir vår baby, og på permanent basis:)
Håper hundene får et typ søskenbånd til babyen. Da vil barnet iallfall alltid føle seg trygg og elsket.

Vi har en valp/unghund på 40 kg. Verdens søteste og gladeste krabat, den snilleste gutten som fins:Heartred Men ja, han er jo en diger valp, så vi er veldig forberedt på at det kommer til å bli tøft og kreve mye jobb fra oss. Samtidig er jeg sikker på at det kommer til å bli så verdt det - lite er som båndet mellom et barn og firbent bestevenn:cat: Er oppvokst med hund selv, og det har gitt så mye!

Jeg er selv veeeeldig spent! Vi har ikke erfaring med det fra tidligere, men har nå ei boston terrier på 2,5 år. Ho er også en skikkelig kosejente, og veldig mammadalt, men slår seg til ro med alle de andre også når jeg sier ho må være med noen andre. Føler av og til at ho vil være en del av meg sånn som ho ligger klin inntil noen ganger:hilarious: ho er ellers utrolig glad i ALLE omtrent, og blir jo hyperaktiv når folk utenfra kommer inn til oss. Så jeg er veldig spent på hvordan ho kommer til å være når ho møter baby for første gang... ho skjelver jo av glede og hopper sikkert en meter i lufta i påvente av besøk som skal komme til toppen av trappa:hilarious:

Jeg er selv veeeeldig spent! Vi har ikke erfaring med det fra tidligere, men har nå ei boston terrier på 2,5 år. Ho er også en skikkelig kosejente, og veldig mammadalt, men slår seg til ro med alle de andre også når jeg sier ho må være med noen andre. Føler av og til at ho vil være en del av meg sånn som ho ligger klin inntil noen ganger:hilarious: ho er ellers utrolig glad i ALLE omtrent, og blir jo hyperaktiv når folk utenfra kommer inn til oss. Så jeg er veldig spent på hvordan ho kommer til å være når ho møter baby for første gang... ho skjelver jo av glede og hopper sikkert en meter i lufta i påvente av besøk som skal komme til toppen av trappa:hilarious:
Disse dyra er fantastiske ❤️❤️

Sniker: min erfaring som hundetrener er følgende. Det viktigste man gjør er å inkludere hunden, ikke lage noe show utav babyen, holde hunden mentalt og fysisk normalt underholdt for å holde unødvendig oppsamlet energi og frustrasjon på lavt nivå og tilpasse etter hundens behov. Alle hunder er personligheter og hva som er rett for den ene er feil for den andre. Men aller viktigst er å forsøke å opprettholde de rutiner man har fra før, gi hunden det den trenger for å trives og inkludere i sofakos eller hva den ellers har vært inkludert i :)

Vi har en samojed ( stor hund, ca.28 kg) som er 2 år. Vi fikk vårt første barn i mars og var veldig spent på hvordan dette skulle gå.. Han er veldig knyttet til oss og elsker oppmerksomhet:joyful:
Fra vi kom hjem fra sykehuset har det gått som en drøm! Han bryr seg ikke så mye om sønnen vår, men vil gjerne være med når vi er på gulvet og leker.. han er kjempe tålmodig❤️vi har prøvd å være flinke til å holde på de faste turene og når baby sover har vi kosa og lekt med hunden slik at han får den oppmerksomheten han trenger❤️

Vi har to hunder,å hun ene har aldri likt barn. Hun ble skremt av en stor skoleklasse som plutselig omringet henne når vi var på tur en gang.
Så vi var veldig spent på hvordan det skulle gå når vi fikk barn selv:p
Det har gått over forventning,men vi er hele tiden obs når han er i nærheten av hunden (selv etter 4år) Vi har også alltid lagt til rette for at den hunden har en egen plass hun kan gå å gjemme seg,som barnet ikke har lov til å gå inn i. Vi bodde veldig trangt før,så det var veldig nødvendig.
Nå har vi større plass,men når baby begynner å bli mobil,så kommer vi til å stenge av et område under trappen der hunden kan gå å gjemme seg bort(eller jeg kan stenge henne inne) hvis ting blir for nært og intenst.

De fleste må ikke passe på sånn som vi gjør,men man skal alltid være obs. Barn kan være uforutsigbare og hardhendte,og man vet aldri helt hvordan en hund kan reagere.

Nå fikk vi hund etter vi allerede hadde to barn. De var 4 og 2 så hun er vokst opp med dem, men hun er aldri alene med ungene uansett hvor snill hun er. Stoler på at ungene ikke gjør noe med hunden, men plutselig kan det skje noe uventet og hun kan reagere :confused005
Nå blir det jo også litt anderledes med en liten baby, så er spent på hvordan det går :)

Vi har to hunder,å hun ene har aldri likt barn. Hun ble skremt av en stor skoleklasse som plutselig omringet henne når vi var på tur en gang.
Så vi var veldig spent på hvordan det skulle gå når vi fikk barn selv:p
Det har gått over forventning,men vi er hele tiden obs når han er i nærheten av hunden (selv etter 4år) Vi har også alltid lagt til rette for at den hunden har en egen plass hun kan gå å gjemme seg,som barnet ikke har lov til å gå inn i. Vi bodde veldig trangt før,så det var veldig nødvendig.
Nå har vi større plass,men når baby begynner å bli mobil,så kommer vi til å stenge av et område under trappen der hunden kan gå å gjemme seg bort(eller jeg kan stenge henne inne) hvis ting blir for nært og intenst.

De fleste må ikke passe på sånn som vi gjør,men man skal alltid være obs. Barn kan være uforutsigbare og hardhendte,og man vet aldri helt hvordan en hund kan reagere.
Det var du som hadde BT, hvis jeg husker rett? Er det ho som har blitt skremt av skoleklassen?

Det var du som hadde BT, hvis jeg husker rett? Er det ho som har blitt skremt av skoleklassen?
Nei,dachsen:) Og dachs er generelt ikke en «barne-hund» (det finnes selvsagt de som elsker barn også)

Boston Terrieren må vi ikke passe sånn på,hun er klar for å leke når som helst,og har høy terskel:) Men vi er veldig obs og streng på hvordan han får lov å behandle henne også. Han er litt fæl på å erte henne,gjemme ballen der hun ikke får tak i den osv. Så er litt å passe på uansett:wacky:

Nei,dachsen:) Og dachs er generelt ikke en «barne-hund» (det finnes selvsagt de som elsker barn også)

Boston Terrieren må vi ikke passe sånn på,hun er klar for å leke når som helst,og har høy terskel:) Men vi er veldig obs og streng på hvordan han får lov å behandle henne også. Han er litt fæl på å erte henne,gjemme ballen der hun ikke får tak i den osv. Så er litt å passe på uansett:wacky:
Ja, det er de! Ble bitt av en dachs da jeg gikk på ungsdomsskolen. De er veldig til å passe på eierne sine. Ho satt i fanget til en kompis av meg, så drev han og sa et eller annet tull, så jeg slang armen han sin vei liksom, for å tulle-slå han på skulderen og ho glefsa til midt på underarmen.

Høres ut som vår BT:D det er bare den herligsten rasen jeg har kjent!

Ja, det er de! Ble bitt av en dachs da jeg gikk på ungsdomsskolen. De er veldig til å passe på eierne sine. Ho satt i fanget til en kompis av meg, så drev han og sa et eller annet tull, så jeg slang armen han sin vei liksom, for å tulle-slå han på skulderen og ho glefsa til midt på underarmen.

Høres ut som vår BT:D det er bare den herligsten rasen jeg har kjent!
Ja tror dachsen er ganske høyt oppe på bite-statistikken. Så vi passer som sagt ekstra nøye med der.
Det som er irriterende er at det selvfølgelig er henne alle barn har lyst å klappe på:p Er langhåret,veldig pen og ser kosete ut,så kan jo forstå det,men:)

4B9CE94F-32CA-4D49-8A0C-F5A44EE7951F.jpeg

Sniker: skaffet to hunder ganske likt, puddel og lapphund. Puddelen var mammadalt. Gikk greit da babyen var liten, ett barn gikk også greit. Han var ikke fornøyd. Men to barn ble for mye for han, og han trivdes ikke med disse uforutsette små vesnene, og fikk det mye bedre hos en familie med større barn. Lapphunden elsket barna, kom de i mot så la hun seg på rygg og ville ha kos. Beste stedet å sitte var under bordet ved Tripp-trapp stolen. Hun er sånn fortsatt, elsker barn! Så er nok ingen fasit, men sosialisering rundt barn er sååå viktig!! Babyfasen er ikke noe stress, men krabbe, klatre, begynne å gå stadiet, da kan barn være skumle for hunder.

Har hørt mange som har hatt nytte av å følge dogmeets_baby på Instagram :)

Back
Topp