Hund og baby

Totlaaa

Gift med forumet
Himmelbarn
Januarlykke 2019
Påskeliljene 2022 ❤️
❤️Mailykke 2022❤️
Andre her som har hund?

Vi har en fantastisk cocker spaniel hannhund på snart 6 år, som er mitt lille hjerte [emoji173]️ han er ganske så mammadalt, men har vokst opp sammen med mine tantebarn (de er nå 4 og opp til 13 år), så han er vandt med småbarn/baby.

Men det blir selvfølgelig noe annet når det er jeg som skal få barn, og ikke bare være tante og låne ungene [emoji28]

Hvordan har det i såfall gått med overgang fra bare hund til hund og barn?

Jeg er ganske spent, men tror det kommer til å gå fint ettersom han er så snill og god, men litt sjalusi må jeg nok regne med [emoji28][emoji5]
 
Jeg er også spent, har en nydelig tispe på 5 år som er "ungen vår". :Heartred
 
Jeg er også spent, har en nydelig tispe på 5 år som er "ungen vår". :Heartred

Hvilken rase har du? [emoji5]

Ja, dette er liksom barnet mitt (og vårt nå da) men han har vært min siden valp og egentlig fått ligget i sofaen/sengen i hele sitt liv, til jeg ble samboer nå for snart ett år siden [emoji28] da har hunden fått blitt værende på gulv og egen seng/bur istedet. Var en liten overgang (kanskje mest for meg) men det har gått veldig fint [emoji5]

Derfor jeg er spent på hvordan han oppfører seg med babyen som krever mer av meg og da litt mindre tid til bare han (selv om jeg skal være flink med litt alenetid også) [emoji5]
 
Hadde hund da forrige ble født (han døde i sommer:() Det gikk veldig fint :) men han var samboer sin da fra før av, så da ble det lite sjalusi ifh til meg og baby. Han var nok sjalu i forhold til samboer og babyen, men det var mer at han krevde oppmerksomhet når babyen fikk det. Da kom han med snuta og lurte på om ikke han også kunne få kos. Han bare overså ungen det første året nesten og når mini ble eldre var han fortsatt ikke noe særlig opptatt av han. Stakkars gamle hunden. Ble litt herja med innimellom og var heldigvis verdens mest tålmodige :)
Det sies vel at hannhunder ofte er mer tålmodige med barn enn tisper :)
 
Vi har en Gordon setter tispe som er rett over året og er veldig spent på hvordan det kommer til å gå med baby.
Hun har heldigvis vokst opp samtidig med mine yngste fettere og kusiner og er kjempeflink og tålmodig med barn. Men som du sier, det blir jo noe helt annet når det er jeg og samboer som skal ha barn og det er en baby her hjemme konstant[emoji28]
 
Vi har to hannhunder på 6 og 11 år. Spesielt den eldste som har vært med meg siden studietida er mitt hjerte [emoji173]️ Veldig spent på hvordan det blir når vi får en liten en i tillegg. Tror det skal gå fint [emoji4]
 
Jeg tror det rett og slett er å ikke gjøre noe stort ut av det jeg.
Vi har to hunder, en årsgammel schæfer og en shih tzu. Når babyen kommer i hus vil hundene selvfølgelig få hilse på baby, lukte og sjekke. Tror at om man skaper mye problemer og tenker at det kan bli problematisk så kan det det.

Har man en stabil hund så går det helt fint. Er annerledes om hunden har noe adferdsproblematikk.
 
Back
Topp