Jeg er førstegangsgravid med tre hunder. Det sier seg selv at å være overdrevent opptatt av renhold med tre hunder i hus hadde blitt et håpløst prosjekt. Jeg tror uansett bare det er positivt å "utsette" babyen for litt hundehår mtp å forebygge allergi. Jeg pleier å støvsuge huset annenhver dag, hver dag i røyteperioder og kommer nok ikke til å endre på det når babyen kommer, om noe blir det vel mindre pga tidsmangel

Hundehår på babyklærne er umulig å unngå, så det har jeg ikke planer om å prøve på en gang!
Vi kommer til å introdusere hundene for babyen med en gang vi kommer hjem fra sykehuset! Det er viktig at de blir inkludert i denne lille skapningen fra starten av for å forebygge sjalusi. Vi kastet ut hundene fra seng og sofa for en
måned siden, det vil si, de får fortsatt komme opp, men nå må de inviteres først og det funker veldig bra!
Vi kommer til å være veldig bevisste på at hundene ikke skal få mindre oppmerksomhet, bare fordi det kommer en til å flokken. Dette tror jeg er viktig for at hundene skal akseptere dette nye vesenet. Jeg tror overgangen kommer til å gå helt fint egentlig! Det eneste vi kommer til å være forsiktig med er å gå fra hunder og baby i samme rom. Vi har derfor fått oss barnegrind og trappegrind som nok kommer til å bli brukt fra starten