Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vi venter første, og har en liten sofakosehund på 3 kgNoen som har hund og baby? Hvordan introduserte dere disse to? Noen som skal ha baby og har hund? Hvordan har dere tenkt ?![]()
Vi venter første, og har en liten sofakosehund på 3 kgHan har vært babyen i huset siden vi fikk han når han var ca 1 år, nå er han 7 år og fremdeles valpaktig
Har tenkt mye på introduksjonen fordi jeg tror det er viktig ift. hvordan forholdet dem i mellom utvikler seg. Har tenkt at når vi har kommet oss litt i orden hjemme (et par dager etter vi kommer hjem fra sykehuset regner jeg med) får vi han hjem igjen
Tenker da å legge babyen i vugga før hunden slippes inn i huset, og at jeg møter hunden slik jeg normalt sett gjør når han har «vært på overnatting»
Det vil si at jeg klapper og koser med han (gir han oppmerksomheten) til han roer seg. Så kommer vi til å introdusere babyen, ved å vise han vugga, han kommer nok til å kunne se over kanten på vugga når han står på to, men kommer ikke til å klare å hoppe oppi. Så regner jeg med det går seg til etter dette, men jeg tror det er viktig å ta seg tid til hunden og ikke glemme at den også har behov. Ellers kan hunden raskt reagere negativt til det nye familiemedlemmet. Min har reagert positivt på andre sine babyer, og ved et tilfelle litt for positivt da han begynte å jokke på ene søskenbarnet mitt sin fot
Så han bør nok følges med på selv om han nok ikke mener noe vondt med det. Min hund har begynt for en stund siden å endre seg litt siden jeg ble gravid, er mer kontaktsøkende, kosete og hvis jeg ikke gir han kos når han vil ha det begynner han å grave på meg. Så det er tydelig han forstår det er noe på gang
![]()