Hund og baby..

Frukasp

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Noen som har hund og baby? Hvordan introduserte dere disse to? Noen som skal ha baby og har hund? Hvordan har dere tenkt ? :)

Vi har hund og mitt første barn på vei. Mannen har to fra før men di er blitt så store at di leker bare med hundene. Spent på hvordan det blir med en nyfødt. Spesielt med tanke på at di er sofaslitere :) så dette lurer jeg også litt på.

Vi venter første barn og har både hund og katt. Jeg har egentlig ikke tenkt så mye på det. Hunden vår oppfører seg bra med babyer og små barn, så tanken har ikke slått meg. Han er samtidig innmari flink til å tilpasse seg. Så vil tro at møtet bare skjer helt vanlig og at han da får ta tiden han trenger til å bli vant baby i huset. Katten tror jeg kanskje vi må passe litt mer på, fordi han elsker myke og varme steder å legge seg, så da må vi holde øye med babyen når den sover :)

Noen som har hund og baby? Hvordan introduserte dere disse to? Noen som skal ha baby og har hund? Hvordan har dere tenkt ? :)
Vi venter første, og har en liten sofakosehund på 3 kg :) Han har vært babyen i huset siden vi fikk han når han var ca 1 år, nå er han 7 år og fremdeles valpaktig :D Har tenkt mye på introduksjonen fordi jeg tror det er viktig ift. hvordan forholdet dem i mellom utvikler seg. Har tenkt at når vi har kommet oss litt i orden hjemme (et par dager etter vi kommer hjem fra sykehuset regner jeg med) får vi han hjem igjen :) Tenker da å legge babyen i vugga før hunden slippes inn i huset, og at jeg møter hunden slik jeg normalt sett gjør når han har «vært på overnatting» :) Det vil si at jeg klapper og koser med han (gir han oppmerksomheten) til han roer seg. Så kommer vi til å introdusere babyen, ved å vise han vugga, han kommer nok til å kunne se over kanten på vugga når han står på to, men kommer ikke til å klare å hoppe oppi. Så regner jeg med det går seg til etter dette, men jeg tror det er viktig å ta seg tid til hunden og ikke glemme at den også har behov. Ellers kan hunden raskt reagere negativt til det nye familiemedlemmet. Min har reagert positivt på andre sine babyer, og ved et tilfelle litt for positivt da han begynte å jokke på ene søskenbarnet mitt sin fot :D Så han bør nok følges med på selv om han nok ikke mener noe vondt med det. Min hund har begynt for en stund siden å endre seg litt siden jeg ble gravid, er mer kontaktsøkende, kosete og hvis jeg ikke gir han kos når han vil ha det begynner han å grave på meg. Så det er tydelig han forstår det er noe på gang :)

Vi venter første, og har en liten sofakosehund på 3 kg :) Han har vært babyen i huset siden vi fikk han når han var ca 1 år, nå er han 7 år og fremdeles valpaktig :D Har tenkt mye på introduksjonen fordi jeg tror det er viktig ift. hvordan forholdet dem i mellom utvikler seg. Har tenkt at når vi har kommet oss litt i orden hjemme (et par dager etter vi kommer hjem fra sykehuset regner jeg med) får vi han hjem igjen :) Tenker da å legge babyen i vugga før hunden slippes inn i huset, og at jeg møter hunden slik jeg normalt sett gjør når han har «vært på overnatting» :) Det vil si at jeg klapper og koser med han (gir han oppmerksomheten) til han roer seg. Så kommer vi til å introdusere babyen, ved å vise han vugga, han kommer nok til å kunne se over kanten på vugga når han står på to, men kommer ikke til å klare å hoppe oppi. Så regner jeg med det går seg til etter dette, men jeg tror det er viktig å ta seg tid til hunden og ikke glemme at den også har behov. Ellers kan hunden raskt reagere negativt til det nye familiemedlemmet. Min har reagert positivt på andre sine babyer, og ved et tilfelle litt for positivt da han begynte å jokke på ene søskenbarnet mitt sin fot :D Så han bør nok følges med på selv om han nok ikke mener noe vondt med det. Min hund har begynt for en stund siden å endre seg litt siden jeg ble gravid, er mer kontaktsøkende, kosete og hvis jeg ikke gir han kos når han vil ha det begynner han å grave på meg. Så det er tydelig han forstår det er noe på gang :)

Merker og på våres at hun forstår det er ting på gang, når jeg har vondt kommer hun ofte bort og skal "kose" med magen, og legger hode på fanget, men vi har en 30kilos labrador, så er litt bekymret for om hun kanskje er "voldsom" når vi kommer hjem med den lille, leste en plass at noen hadde et babyteppe på sykehuset som mor og barn hadde i en tid, så ble lagt på hunden sin plass før hjemkomst slik at lukten skulle være kjent, men litt usikker på om det hjelper! Kommer jo til og ta meget hensyn til kos og klem og tur med bikkja, kun meg og hun, slik hun ikke tror hun "mister" meg :)

Vi har en hannhund på snart fire år, han skjønte at jeg var gravid før oss.. Hehe :-) Han har alltid vært "babyen" i huset, etter vi fant ut jeg var gravid har vi måttet bli litt strengere i forhold til senge/sofakos, bare kun når vi inviterer osv. Han har en tendens til å bli sjalu om han blir litt "oversett", så vi har nok en del å jobbe med. Vi skal inkludere han så godt vi kan, og krysser fingrene for at dette går bra. Han har aldri i sitt liv vist noe aggressive tendenser, så er ikke det som bekymrer meg. Men han må ikke bli oversett. Hadde en venninne hvis hunden begynte med selvskading etter de fikk barn, lagde store sår på seg selv grunnet sjalusi. Så man må virkelig være obs! Han måtte omplasseres..

Har 2 små og en stor schæfer hjemme hos foreldrene mine, gleder meg veldig til de møtter babyen, og blir spendt å det spesielle bånde de vill få til hverandre, forventer det blir mye lek og kos :) la hundene få sleike og hilse på babyen, den tar ikke skade av å bli sleiket på. Blir hunden intens så ikke si nei, men bruk heller eks nok nå, dytt hundene litt bort men fortsatt klappe hunden. Så er det viktig lære barnet respektere hundene, at den må ha sine fri soner.

Vi har en et år gammel huskytispe som vi fikk omplassert til oss i august. Hun er værdens mest kosete og gladeste vesen. Hun merket fort at det var noe på gang og skal helst ligge med hode på magen min og kose hele tiden. Tror nok kanskje hun kan bli litt sjalu eller beskyttende overfor babyen når den kommer, men samtidig så hører hun veldig godt og pleier bare å reagere hvis hun hører andre babyer gråte. Da ligger hun vedsidenav og passer på. Kommer til å være nøye på at hun får masse kos samtidig som noen rom i huset blir forbudt. Har begynt å ha noen rom forbudt nå og det går veldig bra. Tror det går veldig fint når lille kommer i hus, for hun er utrolig tilpassningsdyktig og snill. :)

Somregel så går det jo bra! Tror mer det er meg så stresser over dette enn hund å baby i magen :p

Vi har to små hunder men jeg har vel egentlig ingen bekymrer :) Den ene er ikke så veldig begeistret for barn, men dette gjelder større barn. Og så fort hun har blitt kjent med barnet så er det ingen problemer. Den andre er så snill og god, og begge ligger allerede mye ved magen min, begge hundene har fått et enormt behov for å sove sammen med meg om natten og så fort den ene flytter seg fra magen så er den andre der i løpet av 1 minutt :hilarious:

Vi har en liten hund og venter nr 1 :) er veldig spent på å se hvordan det går. Men hunden våres var vandt med babyer fra han var valp, og når det er en baby som griner på tv'n så begynner han å se seg rundt og skal passe på så regner med at det går bra :)

Trur jeg bare skal sette meg ned med babyen så hunden får snust og hilst :)

Back
Topp