Hund og allergi. Noen som vet?

~Stjernemor~

Elsker forumet
Bare lurer på en ting.
Vi har jo fått oss en liten valp, og så lenge han er valp, så røyter han ikke, men nå har han begynt å miste litt hår.

Om noen er allergisk, når finner vi ut dette?
Merker vi det med en gang valper en i hus selv om den ikke røyter, eller merker vi det når han begynner å slippe hår?

som oftest e d flassn på hudn d hundn man reagere på.. den har ikje sånnt når den e hvalp..
vil nok tru at når hundn bynn å røyt, så om d e allergi så oppstår d då

De jeg kjenner som er allergiske blir dårlige bare de er i et rom hunden pleier å være i, så da ville de nok ha reagert allerede[;)]

ORIGINAL: Rebecca85

De jeg kjenner som er allergiske blir dårlige bare de er i et rom hunden pleier å være i, så da ville de nok ha reagert allerede[;)]

Signerer denne.  Noen hunder er jo også mer "allergivennlige" enn andre.  En veninne av meg har dvergschnauzer som er røytefri, og det går helt fint selv om hun er allergisk.  Hun sliter imidlertid litt mer når hun er på besøk hos meg som har Golden Retrievere...[8D]

Ja det er flassen som vi reagerer på.. Og hvis man er allergisk så skjer det gjerne ting med øynene, det piper i pusten og man blir tett...

Tips er å alltid børste hunden ute, vaske hunden regelmessig og bruk gjerne gode produkter som man får kjøpt hos dyrlege..

Back
Topp