Hund med tyggebehov?

Tigerbaby

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
Oktoberlykke 2019
Novemberbarna 19
Har noen noen gode tips til en terrier med skikkelig behov for å tygge? Vi passer han er periode nå, og eieren sa at vi skal bare kjøpe leker til han siden han ikke har noe(tror han tygger ting istykker eller at katta stikker av med det), så jeg prøvde meg på en ball, men den kan han ikke få ha når han er alene siden han bare vil tygge den opp hver gang jeg ikke leker med han med den. Har noen erfaring med kong extreme? Han fikk en dentastix men den var overhode ikke spennende annet enn å bære med seg rundt om kring! [emoji23]

Hm. Fått en del ting i doggiebag som var rimelig slitesterke..
Yotz Scrubz rope holder bra (draleke), f.eks. Er en av favorittene til ene vår.. (han likte godt å tygge før.. Nå er han bare veldig glad i å kaste lekene rundt)

Men det som har holdt aller best her, kjøpte vi på europris, faktisk..
Uansett hvor mye vår drev å tygde, så var leka like fin.
Tror det er denne, for er i alle fall samme greia. "guaranteed to last", liksom.
Men vet ikke om de har ulike størrelser, og om denne evt blir for stor for en terrier da..

Ingen erfaring med kong extreme. De kong-lekene som fulgte med doggiebag har gjerne vært bamser eller så, og blitt ganske fort.. Slitte......[emoji85]
5b164bdbe56fcd8c4bc3bfd1fb425f70.jpg

Takk for svar! Skal dra og se om jeg finner en sånn på Europris imorgen! Får se hvordan den varer! [emoji23]

Har en terrier selv som hadde enormt tyggebehov da hun var yngre. Jar aldri vært interessert i type gummileker, kong og lignende. Det hun derimot ELSKER er å rive bamser fra hverandre :hilarious: ga opp for mange år siden å finne leker hun ikke ødelegger (bikkja smuldrer opp golfballer) så nå går det i billig billige bamser og lignende som hun kan kose seg med å rive i filler. Blir en del rot, men hun koser seg stort.
Tennisballer er også gøy, men blir litt rot av det også siden hun napper av det gule utenpå. Ellers er alt som piper helt himmelsk, men da blir jo vi sprø etterhvert :p
Heldigvis er det bare sine egne ting hun utøver denne ødeleggelseslysten over :)

Vi har en jamthund med et ekstremt tyggebehov, han tygger i filler alt han kommer over :p
Kong extreme funker greit her, han tygger opp den å, men den holder en god stund. Ellers har vi et slags tyggebein vi kjøpte på europris som har holdt lenge. Europris har uansett en god del utstyr til en grei penge.
Ellers er bamser en storfavoritt her å :p

Kong extreme funker greit på de fleste, men vet om noen staffer som makulerer de også..
Jeg har brukt å kjøpe inn oksepeniser til bikkja i ny og ne. Blir dyrt i lengden om hun får ofte, men er greit som snacks siden de varer en time eller tre selv med ganske intensiv tygging.

En ting som kan være greit er horn om du får tak på det, de varer veldig lenge, men er ofte mer spennende for hunder enn kong (min tygger ikke på kongen sin, hun bare spiser maten inni). Reinhorn skjært i to på langs er spesielt bra, bare være litt obs på at bikkja skal gnage på den mer enn faktisk tygge, så om han prøver å ta store tygg må du fjerne den siden det kan være negativt for tennene.

Har en terrier selv som hadde enormt tyggebehov da hun var yngre. Jar aldri vært interessert i type gummileker, kong og lignende. Det hun derimot ELSKER er å rive bamser fra hverandre :hilarious: ga opp for mange år siden å finne leker hun ikke ødelegger (bikkja smuldrer opp golfballer) så nå går det i billig billige bamser og lignende som hun kan kose seg med å rive i filler. Blir en del rot, men hun koser seg stort.
Tennisballer er også gøy, men blir litt rot av det også siden hun napper av det gule utenpå. Ellers er alt som piper helt himmelsk, men da blir jo vi sprø etterhvert :p
Heldigvis er det bare sine egne ting hun utøver denne ødeleggelseslysten over :)

Det er vel ikke tilfeldigvis Staffordshire Bullterrier du har? :D

Kjøpte en sånn svær knutespetakkel på Europris, der var superpopulært [emoji23] spent å se hvor lenge den varer!

Dere som gir trådleker til hundene: Husk at trådene kan løsne og hunden kan få dem i seg. Leste om en hund som nesten strøk med fordi han svelget for mye tau fra disse lekene.

Dere som gir trådleker til hundene: Husk at trådene kan løsne og hunden kan få dem i seg. Leste om en hund som nesten strøk med fordi han svelget for mye tau fra disse lekene.
Egentlig et veldig godt poeng.. tror ikke han svelger ting ihvertfall [emoji14] han gnæger bare på ting

Back
Topp