Hund med mulig fôrallergi

Discotjukken

Elsker forumet
min lille firbente venn (sjarmøren på profilbildet) har de siste dagene klødd mye og biter seg selv i labbene og i haleroret. Var hos dyrlegen i dag for å avkrefte lopper, lus og skabb og sånne "utvendige" årsaker. Dette hadde han da ikke.

Dyrlegen ville sette han på et allergifôr, Hypoallergenic, heter det.
Dette for å finne ut mulig allergi

Nå over til poenget. Etter 8 uker kunne jeg prøve litt og litt å blande inn vanlige rene råvarer igjen..
Noen som har gjort dette før, hvilke råvarer begynner dere med og i hvilken rekkefølge?

Min hund har alt mulig allergi. Testet henne med det foret der for fôr allergi. Gav henne først bare det, så prøvde jeg forskjellige forsorter etter det. Vom å hundemat blandt annet. Synes å huske at min veterinær sa at kylling var vanlig å reagere på, så det var det siste jeg gav henne. Ellers fikk hun lammekjøtt, å storfekjøtt og laks.
Nå hadde ikke min fôr allergi, så jeg så aldri resultater. Så vet ikke om jeg gjorde det rett.
Du har ikke fått veterinær til å ta prikktest av andre mulige allergier?
Min er veldig allergisk mot enkelte typer pollen, katter, og litt utslag på husstøvmidd.

I første omgang var det Fôrallergi.. da han kun har kløe i huden... går sikkert videre om han ikke blir bedre med spesialdiett...

Mens jeg hadde tenkt at midd kanskje var mest sannsynlig. Ganske vanlig egentlig. Da reagerer de på tørrfôr i seg selv siden det inneholder så mye midd. Og råforing hjelper.

Men for all del, prøv gjerne allergifor, for å prøve å finne ut av hva det kan være.
Men vær obs på at mange hunder går dårlig pels og hud av allergifor. Spesielt om hovedingrediensene er vegetabilske.

Back
Topp