hund i senga!

Gitte87

Elsker forumet
vi har hunden vår i senga om natta (han e 6 mnd no) Men vil helst venne han til å ligge i korga si[;)][;)]

prøvde et par ganger for leeeenge sia, men da ville han bare opp i senga igjen[8D]

Men dei siste nettene har han lagt seg i korga si sjøl i løpet av natta (korga står på soverommet)..

Trur dåkke d e bare å legge han i korga når vi legger oss da?[;)]

e han "klar" for å sove aleine[8D][8D]?

han e lille bebisen vår ja[:D][:D][:D]

ORIGINAL: Chalk

har lite peil på hund, men på generell basis vil jeg bare si til overskriften din: [:'(]

tenk på hvor mye drit den har i pelsen, potene osv osv..

jada jada! veit veit veit!

vårt valg, vårt liv![;)]

Svigers la seg i sovepose på gulvet ved siden av korga. Funka for dem[:)]

ORIGINAL: Jaggumeg

eeehhh...de la seg over i senga si etterhvert da...sover i egen seng nå[8D]...og hunden ligger i korga si...

ORIGINAL: Jaggumeg

Det har vi gjort med våre valper den første uken også.

ORIGINAL: Hormonella Olsen

hunden vår ligger i ett stort bur om natten[:)] innredd som ei koselig seng med to yndlingsbamser. Var litt klynking første natta, men nå syns han det er helt topp å sove der.
Nå vet ikke jeg hvor stor hund du har da, hehe

vi har en liten jack russel terrier[;)]

ORIGINAL: Gitte87

hunden vår ligger i ett stort bur om natten[:)] innredd som ei koselig seng med to yndlingsbamser. Var litt klynking første natta, men nå syns han det er helt topp å sove der.
Nå vet ikke jeg hvor stor hund du har da, hehe

vi har en liten jack russel terrier[;)]
litt mindre enn vår cavalier da,da kan det fungere med ett koselig bur[;)] vi har det inne på rommet vårt da, så han ser oss og lukter oss hele tiden. Skjønner godt hva du mener, de blir som små bebier. [:)]

vi har bare et bur, å d e i bilen[;)] men har ei korg (sånn mjuk hundeseng) åsså har han en fast plass i sofaen som e bare hanna[:D] (han ligger på et teppe der)[:)]

Skal prøve å legge han i korga i kveld... grur meg litt[;)][;)]

Jeg hadde den første hunden min i senga, men lukket den ut i gangen etter hvert når jeg synes det ble for mye hundehår. Den andre har sovet i bur helt til den ble voksen, og sover nå i gangen med den andre[:D] 

Må sikkert litt avvenning til. Vi har vår i låst bur på et annet rom, så vi slipper problemet[;)] Ofte vanskelig å være konsekvent når man er trøtt, bare spør meg som driver matavvenning på natten (til mitt to-bente barn, ikke mitt fir-bente[:D]).

ORIGINAL: Fru Oreo

Må sikkert litt avvenning til. Vi har vår i låst bur på et annet rom, så vi slipper problemet[;)] Ofte vanskelig å være konsekvent når man er trøtt, bare spør meg som driver matavvenning på natten (til mitt to-bente barn, ikke mitt fir-bente[:D]).

hehe.... i natt hadde hunden lagt seg i korga si. men han vokna når ej å sambo va på do... å da ville han opp i senga[;)] orkakje å sei noe imot d.. så han fikk komme opp[:D]

lille gullet mitt han!

Å rynke på nesa pga hund i senga blir for teit. Et barn har faktisk godt av litt bakterier og bøss for å bli litt motstandsdyktig. Ingen av mine dyr kommer til å sove med min baby. Men hun/han vil sikkert få kattehår i babygrøten[;)].

For å venne hunden til å sove i senga si ville jeg kanskje prøvd å hatt senga i din seng en stund, å få den til å ligge der (gjort det selv... om så jeg måtte ligge litt med beina opp i førsten.. For så å flytte senga på gulvet.

Jeg hadde først hundeseng i beinenden, for så å flytte senga inn i bur oppi senga og så flytte på gulvet. men så har jeg småttishunder, og vet ikke hvordan det kan gjennomføres for evt større hunder. Men ikke tving om den virker usikker... Legg deg da heller på gulvet ved siden av voffen i hundesenga noen netter. Ingenting overgår trygge hunder som tør å sove for seg selv.

Masse lykke til [:)]

ps: Mine hunder sover i senga når sambo er vekk... eller jeg bare føler for det. Han prøver da å finne en plass å sove på litt innimellom. Hihi.
Selv har jeg allergifrie røytefrie pertentlige hunder som ikke liker å bli møkkete på potene. Men syns hund i seng er helt ok. Mine er bebbisene mine de også. Alle sammen. Betyr alt for meg.

ORIGINAL: TonjeJenta

Å rynke på nesa pga hund i senga blir for teit. Et barn har faktisk godt av litt bakterier og bøss for å bli litt motstandsdyktig. Ingen av mine dyr kommer til å sove med min baby. Men hun/han vil sikkert få kattehår i babygrøten[;)].

For å venne hunden til å sove i senga si ville jeg kanskje prøvd å hatt senga i din seng en stund, å få den til å ligge der (gjort det selv... om så jeg måtte ligge litt med beina opp i førsten.. For så å flytte senga på gulvet.

Jeg hadde først hundeseng i beinenden, for så å flytte senga inn i bur oppi senga og så flytte på gulvet. men så har jeg småttishunder, og vet ikke hvordan det kan gjennomføres for evt større hunder. Men ikke tving om den virker usikker... Legg deg da heller på gulvet ved siden av voffen i hundesenga noen netter. Ingenting overgår trygge hunder som tør å sove for seg selv.

Masse lykke til [:)]

ps: Mine hunder sover i senga når sambo er vekk... eller jeg bare føler for det. Han prøver da å finne en plass å sove på litt innimellom. Hihi.
Selv har jeg allergifrie røytefrie pertentlige hunder som ikke liker å bli møkkete på potene. Men syns hund i seng er helt ok. Mine er bebbisene mine de også. Alle sammen. Betyr alt for meg.

vi har en korthåra jack russel[;)] å han blir bada når vi har gått tur å han har blitt skitten.. men vår på beina e han ikke glad i å bli, regner d skal han ikke gå tur[8D]

får bare prøve litt gradvis... skal ikke tvinge han nei, tar d i hanna sitt tempo[:D]

Tror du bare må bestemme deg for at nå er det slutt og så være konsekvent. Tvilsomt at hunden kommer til å skjønne av seg selv at den egentlig burde ligge i korga si.

Jeg har hunden min i "bur" om natta og er veldig fornøyd med det, fordelen med å ha et bur inne som han føler seg trygg i er at når babyen kommer så har hunden en plass som er bare hans, hvis han vil ha fred eller bare komme seg unna, ei hundeseng kan ungen etterhvert krype opp i om den vil. Men dette er selvsagt smak og behag da og opp til hver enkelt.
Jeg har selv hatt hund i senga (lenge siden nå da, for jeg var mye yngre da) og vet hvor koselig det er[;)] Men gud så deilig det er å ha senga for seg selv og da[:D]

Lykke til[:)]

Hei,

Jeg har en voksen hund som jeg har hatt i senga siden jeg fikk han(2 år siden). Men etter jeg fikk kjæreste har han blitt brutalt forvist av han til kurven. Uansett syting og klaging..og tigging til meg...så har typen vært helt klar på at hunden ikke fikk være i senga når han var på besøk. Etter det begynte han og søke kurven tidvis av seg selv...og når jeg fant ut at jeg er gravid så sluttet jeg å la han ligge i sengen når jeg er alene også. Like greit...

For en liten valp så er det egentlig aldri nødvendig for den å ligge i sengen. Det er noe vi mennesker gjør og tror fordi vi liker det. Og så klart liker hunden det...ikke noe er diggere en store, myke og varme senga til mor og far..Har hunden en trygg alternativ soveplass er dette mer enn bra nok. Tror typens litt harde fremgangsmåte var den beste..gradvis er tidkrevende og ofte bare forvirrende...å gi etter for tigging og mas setter deg bare tilbake til begynnelsen (tror det er mye som med barn og grensesetting ;)) Men alle gjør det forskjellig...

Håper det ordner seg

Lag kurven til en veldig positiv plass. Tren på at hunden ligger der korte perioder om dagen også.. Belønn masse.. Start med å være mer konsekvent på kvelden.. Viktig å gi masse ros og belønning.. Til slutt går det av seg selv.. [:D] Snakker av egen erfaring..

Frida (hunden vår) sov i senga med oss når hun var liten!
Det var veldig koselig!![:)]

(fikk hu IKKE til og ligge i egen seng!)

Men etterhvert som hun ble større så la hun seg i sin egen seng!
Det var jo igrunn ganske kjekt før kasper kom for jeg hadde ikke orka baby og hund i senga!!

Back
Topp