Hund i lenke.

lillesmule

Glad i forumet
Lurer på om det er lov å gå i fra en hund som er lenket fast utforbi huset opp til 8 timer daglig. Da eier ikke er hjemme. Hunden kommer seg ofte løs, og dette er da i et byggefelt med masse barn i nabo laget. Den hyler og virker ikke tilpass!

Prøvde å google om dette men fant ingenting.

Tror desverre ikke det er noen lov mot dette.. men vet ikke...

men det høres jo ikke bra ut! Hverken for hunden eller andre mennesker.. Det finnes jo de som er redde for hunder.. noen kan provosere hunden til å forsvare seg osv osv.. finnes utallige ting som kan skje..

Og hadde dette foregått i mitt nabolag.. så ville jeg ha snakket med eieren.. ble det ikke noen endring.. så ville jeg ha kontaktet mattilsynet! Det der er ikke holdbart for et stakkars dyr;(

Det er i nabo huset til min mor.. Den står med en lenke på ca 3 meter i et åpent gårdsrom.. Å nesten hver gang jeg er der så er den på tur på egen hånd. Mamma har kun sett at de har gått tur med hunden en eneste gang.. Så naboene som ser rett på hunden får så vondt av den

Klarer han å komme seg løs, må de bygge hundegård.

Hund i lenke kan faktisk henge seg opp også. Rotweilern til en venninde av mamma, klarte å henge seg opp i lenka si og ble funnet kvalt.

Nå er det mange hunder som liker å være ute og som har 0 problem med å være ute dagen lang. Her burde det kanskje hvert prøvd med løpestreng eller noe, men det hjelper vel lite om han ruller seg rundt og får knept opp båndet sitt eller sliter det.

Ville i allefall sagt ifra til eier om dette at det er et problem. Håper han har et lunt sted han kan trekke seg til og at han har mat og vann gjennom dagen. Og at det er en jakthund eller noe mer robust enn en chihuahua som står bindt ute hele dagen lang :p

da den er løs kan man jo ringe, viking eller falcken tror jeg det er evt politiet så forteller dem deg hvor du kan henvende deg.. så kommer dem og henter hunden. da må eieren betale for og få ut hunden igjen.. etter noen runder med dette vil dem vel kanskje lære.. og kanskje  bygge hundegård.. det ville jo vært mye bedre for hunden ihvertfall..

en hund som løper løs er jo en fare for seg selv  og andre.. med tanke på trafikk, barn og andre dyr.. 

hvis hunden slitter seg løs kan en ringe falcken eller politiet
Men så lenge dens tår i bånd i sin egen hage og de ahr tilgang til skygge, takk over hodet og mat og drikke så kan en ha de ute

Her så har vi et bånd som er på baksiden av huse som hundene går i når vi sitter på plattingen eller på kvelden hvis de bare ska ut en luftetur. Ellers så har vi 4 hundebinger som de kan stå i

Back
Topp