Hund i bur... (i bilen)

Nullenusken

Forumet er livet
Bare en tanke som slo meg....
Er det forsvarlig (og lovlig) å ha to hunder i samme bur i bilen når man kjører?
Eller skal man ha to bur?

JEG tenker det må være bedre for hunden å ha eget bur, men har og hørt det motsatte....?

Har og fått høre at buret vi har til hunden vår er for stort, men vi har kjøpt det minste metallburet som finnes på markedet, så er ikke så mye jeg kan gjøre med det....
Setter ho IKKE i stoffbur hvertfall, og vil ikke tilbake på plastbur.... Og nei, sele i setet er uaktuelt.

her har vi et bur per hund,men så har vi ikke små hunder er jemthunder det vi har

jeg syns så lenge det er plass til 2 hunder i samme bur,at de kan ligge og snu seg osv så kan man ha dem i samme bur.. men ikke om de nesten ikke får plass..

men jeg er mer for et trangt bur enn en løs hund i bilen!

ORIGINAL: stolt mamma 2008

jeg syns så lenge det er plass til 2 hunder i samme bur,at de kan ligge og snu seg osv så kan man ha dem i samme bur.. men ikke om de nesten ikke får plass..

men jeg er mer for et trangt bur enn en løs hund i bilen!

Ja, absolutt heller trangt bur enn løs hund!
Jeg føler at buret vårt er passe til en hund, selv om noen er uenige....
Jeg tror det blir veldig trangt til to, spesielt siden de fleste av den rasen er mye større enn jenta mi, og neste størrelse blir altfor stort....
Så JEG mener man skal ha to bur, men møter stadig uenighet....
Derfor lurer jeg på noen det finnes noen regler på dette???

Om vinteren så tar jeg vekk "skilleveggen" som burene har når vi skal på lange turer, rett og slett fordi om det blir kaldt så ligger dem tett inntill hverandre :)

Det jeg ser for meg er jo at det viktigste er at hunden er i et bur ved kollisjon, for hundens og deres sikkerhet- Om det så er litt stort så er det fortsatt bedre enn å være løs :)

Burene i bilen skal jo være trange for at hunden ikke skal bli slengt rundt inni der.Vi har 2 hunder i 1 bur, men er ikke store hundene vi har[:)]

jeg har begge mine i ett bur men så har jeg det største metalburet jeg har funnet og da.. har ei lita pyrenee tispe og en bordi han hund som fortsatt er valp.. det går bra men vokser han mye mere nå blir de og få hvert sitt bur.. men han roer seg best med henne så det har bare blitt sån.. forteller bare hvordan vi gjør det.. men hva med og tenke på ett bur som er hakke støre eller noe sånn.. nå anner jeg heller ikke åsen bil dere har og hvor mye dere kan avse plass til 1 eller 2 bur...

Jeg synes det sier seg selv at det tryggeste for hunden er eget bur og at det er lite.
Og ikke minst at buret er festet.. Ser mange med små hundebur løst i baksetet for eksempel [&o]

ORIGINAL: bondekone

her har vi et bur per hund,men så har vi ikke små hunder er jemthunder det vi har

Samme her!

Det finnes ingen regler om hvor mange hunder man kan ha i et bur. Reglene sier bare at ma må ha dem i bur eller sikkerhetssele når du kjører med dem i bilen.

ORIGINAL: *Rebella*

Jeg synes det sier seg selv at det tryggeste for hunden er eget bur og at det er lite.
Og ikke minst at buret er festet.. Ser mange med små hundebur løst i baksetet for eksempel [&o]

Vi har den minste hunderasen som finnes, og det minste metallburet som finnes, hehe...
Det er stroppet VELDIG godt i bagasjerommet.... [:)]

Tok bilde før vi festet det i bilen....
Har nå lammeskinn i bunnen oppå madrassen, trekk over buret, og et lite kosepledd der inne, så ho ser på det som en koselig liten hule...

Er ingen regel på det. Hundebur er for å beskytte menneskene, ikke hunden...

jeg ville hatt 2 bur. ett til hvert av hundene.
Jeg tenker mer på at når man går fra dem i bilen så kan det skje ting, og er utolig kjipt å komme tilbake og de har kranglet skikkelig...
Men for hundens sikkerhet er det også bedre med hvert sitt bur. I en kollisjon vil hver løs del (i dette tilfellet en hund inni buret) som fyker på noe annet kunne utgjøre stooor skade på den andre.
Du kan evt få spesiallaget bur som er helsveiset, da får du de så store/små du vil ha de...

Vi har trønderburet, det får du spesiallaget til bilen og hunderasen du har. Vårt er dobbelt med skillevegg. Det tar hele bagasjerommet, da vi har medium/store hunder (setter) Har plass til barnevogna på toppen av buret[:)] Syns det er veldig greit med et bur til hver, men når vi får tre, så må de to minste dele litt:)

ORIGINAL: lulu81

Vi har trønderburet, det får du spesiallaget til bilen og hunderasen du har. Vårt er dobbelt med skillevegg. Det tar hele bagasjerommet, da vi har medium/store hunder (setter) Har plass til barnevogna på toppen av buret[:)] Syns det er veldig greit med et bur til hver, men når vi får tre, så må de to minste dele litt:)

hva bruker du som skillevegg frem mot coupeen da? slik at barnevogna ikke kommer flygende i en kræsj?

Back
Topp