Hund i bilen...

SMT

Elsker forumet
Hvordan er det hos dere? Har du hunden i bur, eller er den løs i bilen?

Innimellom på korte turer kan jeg sluntre unna og ha henne på fanget eller inni jakka mi.. Vet det er dårlig, men er så tiltak å ta buret inn og ut av bilen hele tiden (sover i det på soverommet vårt også).
Får gå til anskaffelse av et til som kan stå i bilen hele tiden [:)]

De er normalt ALLTID i bur ja.
Har hendt 1-2 ggr nå at jeg har hatt den ene på fanget holdt fast på en liten svipptur om vi ikke har hatt plass til begge i bur.  Men klart vi har bur og bruker bur... det er jo påbudt med sikring av dyr i bil!!!!!!

Hundene er i bur i vår bil og kjører vi med andre da sitter de i egne seler som bli koblet på bilens sikkerhetsseler.

Han ligger i buret nesten 100% av tiden.. Men sambo bruker av å til å ha han sammens med han foran i bilen om han er helt alene.. Vet at det er farligt for både han å hunden så vi skal kjøpe en sånn hunde sæle som han kan ha på voffsen når han absolutt skal ha han i forsete :) 

Trykka ALLTID i bur, men det har hendt at vi har brukt godkjente bilseler for hund i stedet da. Men ALDRI løs.

Har hunden i bur det meste av tiden, er den ikke i bur er den sikkret uansett i sele slik at den ikke stikker av eller kommer flyvende fremover dersom vi skulle være så uheldig å kollidere.

Har henne i bur... Før det så hadde vi en sånn sele til henne som var regnet til hund i bil..
En hund skal IKKE være løs i bilen.. Samma om den er 4 kilo eller 50 kilo ! !

ALLTID i bur [;)]

ALLTID i bur her ja! Buret (trønderbur), står alltid i bilen, så [:)]

ORIGINAL: Zera

Har henne i bur... Før det så hadde vi en sånn sele til henne som var regnet til hund i bil..

Tuller du meg deg ? vi hadde en hund på nærmere 70 kg, hvordan i all verden skulle vi få plass til han i et bur i bilen ? Han lå nå like trygt i bagasjen med sikkerhets gitter, som i et så stort hundebur som han måtte ha hatt....tror ikke det finnes så store en gang

[:)]Han er aldri i bur i bilen-eller noe annet sted. Men han sitter med sikkerhetsselen sin da[:D].Selvfølgelig er bikkja forsvarlig sikret i bil ,han er jo lille ungen min jo[;)]

ORIGINAL: FruStina

ORIGINAL: Zera

Tuller du meg deg ? vi hadde en hund på nærmere 70 kg, hvordan i all verden skulle vi få plass til han i et bur i bilen ? Han lå nå like trygt i bagasjen med sikkerhets gitter, som i et så stort hundebur som han måtte ha hatt....tror ikke det finnes så store en gang

Det finnes hundebur til alle hundetyper, en venninne av meg har ST bernhard som veier rundt 80 kg og den har de bur i bilen til , en Caravelle.

Dere 12 som sier den ALDRI sitter i bur, og løst i bilen burde SKAMME dere!
Ikke bare kan det gå fryktelig galt med hunden ved en kræsj - men hva tror dere skjer når hundekroppen flyr rundt i bilen, eller mot fronten? Det kan ende katastrofalt med både hund og folK!
Jeg så en hund som tuslet rundt bak (stasjonsvogn) her forleden, jeg ble helt kvalm.

Fant dette:

Det er også nødvendig å sikre kjæledyr i bilen. En liten hund på 6 kilo vil ved en bråstopp i 50 km/t treffe med en kraft på hele 180 kilo.

— Et kjæledyr som ikke er sikret ordentlig ved en kollisjon kan volde alvorlige skader, for ikke å snakke om konsekvensene for dyret selv, sier veterinær Kari Lutro ved Mostue Lutro Dyreklinikk.

Derfor er det viktig å plassere dyret i et bur hvis man skal ta det med på kjøretur.

— For hunder i bil er bur bak den beste løsningen, men det finnes også belter som kan brukes i mindre biler, sier direktør i Trygg Trafikk,
Kari Sandberg til Dagbladet.

Foreldrene mine har hund og hun sitter alltid i bur bak i bagasjen. Selvsagt, synes nå jeg. 

Dere som ikke bruker bur på hunden. Dere vet at om dere blir stoppet i beltekontroll, og ikke har hunden i bur, eller godkjente seler på den, så får dere 750kr i bot??

Stemte har den ALDRI i bur, men vi har gitter mellom bagasje rommet og setene foran. Er påbudt å sikre dyr i bil, er vel bot på 1500 hvis du blir stoppet av onkel blå..

Back
Topp