Hund: Dere med tisper

smash

Forumet er livet
VIP
Forandret tispen din atferd da ho fikk løpetid?
Evt hva slags forandringer? 

Vi har henne dessverre ikke lengre, men hun ble rastløs og pipete når hun hadde løpetid.

Som da hun fikk løpetid for aller førstegang eller for hver gang hun har løpetid? De er jo litt som oss da, masse hormoner som flommer over:) Min tåler ikke at jeg snakker til ho, og hun blir litt mer ulydig og slitsom. Ett eksempel er at jeg gikk en tur og en mann kom gående mot oss, jeg ba hun gå på plass, da la hun seg ned på ryggen med alle fire beina til værs å så på meg med ett forskrekket blikk. Den mannen må jo ha trodd at jeg mishandlet hunden min:p Hun forandret også adferd etter allerførste gang, da glemte hun alt vi hadde trent på og ble en ganske umulig valp på 9 månder:)

Vet ikke jeg.. Hun har bare hatt løpetid tre ganger, men har ikke lagt merke til noe spesielt. Hun sover litt mer kanskje?

Nja.. Piper litt mer og er litt villere kanskje..

Ho sover mye mer. Ho er egentlig veldi leken, men når ho har løpetid, så trekker ho seg fortere tilbake for seg selv. Også slikker ho seg veldig mye i rumpa da selfølgelig :P

Åh hun blir så slitsom når hun har løpetid.. Blir helt utslitt selv også, stakkars.
Piper, reker rundt her, slår seg aldri til ro, puster, peser og vasker seg helt febrilsk.
Det verste er den pipinga.. Til å klikke av!

Takk for svar:)

Jeg passer en hund som skal være hos meg noen dager. Jeg skal hjelpe å trene den, og sosialisere den blandt hunder og mennesker.
Eier sier at ho har blitt redd og nervøs etter ho fikk løpetid. (ikke bare under selve løpetiden, men hele tiden)
Jeg har kommet langt allerede, og ho er sååå glad i meg og hunden min nå! Før knurra ho på både meg og Laban..
Trist at en hund har blitt sånn, dersom det kun har med løpetiden å gjøre..
Har ingen erfaring ang akkurat dette da jeg kun er vant til hannhunden min..
Men det går fremover da:)

Hun her har bare hatt en løpetid, og merket ikke stor forskjell annet enn at hun tisset ofte på tur, og det gjør hun litt enda også, eller oftere enn da hun var valp.. Hun er nå 13 mndr. 

Mamma og pappa har to tisper, den ene forandrer seg ingenting, den andre blir veldig kosete og klengete, og etter en stund blir hun innbilt drektig, og da er hun et mareritt.. Ligger stort sett i buret, skal ut hele tiden, får melk i pattene og tror hun har valper etterhvert.. Håpløst. 

Ei venninne har ei tispe, og den uler i 14 dager når hun har løpetid, står ved vinduene og uuuuuler.. 

BC-tispa mi på 3,5 år blir innmari innpåsliten, skal kose og klenge mye når vi er inne. Når vi er ute har hun glemt aaalt hun har lært, og blir rett og slett ulydig! Det er innmari slitsomt.. Men det er ikke sånn 24/7, men 80% av tiden kanskje..

Den hunden du tar deg av, hun får ikke innbilt svangerskap da? At det er derfor hun oppfører seg så rart? 

Ellers så vil jeg bare si at jeg syns du er så flott! Altså, det er så positivt med folk som virkelig tar seg av hunder, bryr seg om de, gir de en ekstra sjans! For det er jo da man virkelig blir kjent med dyrene. Jeg beundrer deg, for det er neimen ikke lett å skulle "rette opp i" en hunds psyke :-) Du gjør en flott jobb ut i fra det du skriver her hvertfall :-)

Sparkebukse skrev:
Ho sover mye mer. Ho er egentlig veldi leken, men når ho har løpetid, så trekker ho seg fortere tilbake for seg selv. Også slikker ho seg veldig mye i rumpa da selfølgelig :P

Slik er hun her og.

Jeg har en golde tispe på 16mnd. Hun har hatt løpetid en gang... merka ikke noe forskjell verken før eller etter annet enn at hun pissa hver meter.. Trodde det var noe hannhundene gjorde jeg hehe

Hun hadde løpetid i mars/april.. Nå i august så ble hun plutselig redd for poser som står på gulvet, klesstastiv og evt esker eller leker som feks sto på uvante plasser... vet ikke hva det var hun hadde fått for seg... men det har gått over nå..  

Back
Topp