Hund + baby?

Jeg ville aldri hatt en hund og en baby eller et barn i samme rom. En hund kan alltid bite, selv om den har vært snill tidligere.

Jeg mener at man fint kan ha barn og hund i samme rom. jeg er oppvokst med opp til flere hunder på en gang, og ser ingen problem med det. Barn bør vokse opp med dyr, for å få den respekten for dem som jeg mener alle burde hatt. Men man skal selvfølgelig ikke la barn og hund være aleine sammen under noen omstendigheter.

Vår hund er veldig aktiv, så jeg brukte en del tid på dekk og bli kommando når babyen lå på gulvet. Hunden vår synes det er veldig stas å ligge på tepper, men i starten fikk han ikke lov til å ligge på babyteppet sammen med ungen, og han fikk ikke være i sofaen i ca 1,5 år. Alt har gått veldig fint :)

Hører til mars14. Vi har ei på 15 mnd og en border collie på 12 mnd. Jeg var litt skeptisk før vi fikk bikkja, men nå er jeg så utrolig glad for det. De er veldig begeistret for hverandre.

Vi har hele tiden behandlet bikkja som en hund. Han får ikke lov å hoppe eller å slikke blandt annet. Vi skjermer han fra ho når ho blir litt pågående og han trekker seg unna. Nå er ungen så stor at det blir litt dra i halen og putt fingeren i munn. Bikkja får mye ros, og godt med oppmerksomhet.

Vi har lekegrind.

jeg har en tispe på 5år, som er egentlig veldig sjalu og vil ha meg for seg selv. hun er også egoistisk og vil passe på "tingene" sine, noe som gjør at det er problematisk for oss å ha andre hunder på besøk. Hva skal jeg gjøre?
Hvis du har bulle som på bildet og ho har den oppførseln i en alder av 5 år trur æ ikke d e mye å gjøre. Bull terrier e en ufattelig sta rase m egne meninger(har hatt to) så æ trur nok d beste e å unngå situsjonan der hunden får mulighet å dominere. Putt ho i et bur på et ainna rom e.l Mange som sir at d e aldri forseint å lære gammel hund nye triks, mn akkurat når d gjeld dn rasen e d nesten umulig! Har ikke møtt en rase som e så lite trenbar:)

<3 Gutt født okt.2012, ny baby på vei m termin 20.mars! <3

Hvis du har bulle som på bildet og ho har den oppførseln i en alder av 5 år trur æ ikke d e mye å gjøre. Bull terrier e en ufattelig sta rase m egne meninger(har hatt to) så æ trur nok d beste e å unngå situsjonan der hunden får mulighet å dominere. Putt ho i et bur på et ainna rom e.l Mange som sir at d e aldri forseint å lære gammel hund nye triks, mn akkurat når d gjeld dn rasen e d nesten umulig! Har ikke møtt en rase som e så lite trenbar:)

<3 Gutt født okt.2012, ny baby på vei m termin 20.mars! <3

Hun var fantastisk med andre dyr, og barn før dette egoistiske opplegget hennes begynte, så håper jo innerst inne at hun vil skjønne med tiden at bebi som kommer, er en del av flokken. Hun er snill med alt og alle når vi ikke er i nærheten av hennes ting, og har merket meg med tiden ( har jobbet mot hennes ego siden hun begynte å bli ego) at hun har gått fra aggressiv til sur, og til å bare la situasjonen være for å legge seg i buret. ( hun elsker buret sitt!!)

Er helt enig, de er vanskelige å trene, men jeg tenker, hvis jeg har alle tingene hennes en plass, gjerne på ett eget rom, så vil det gå fint? Hun elsker jo barn vi treffer på tur, og andre plasser.. Jeg klarer liksom ikke å gi henne helt opp heller, for hun fortjener en sjanse, men likevel så spør jeg meg selv, er det en sjanse jeg kan ta? Det finnes jo uendelig med muligheter å prøve, for at barne ikke blir skadet..

Back
Topp