Hund + baby?

amliv88

Gift med forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
Lurer litt på om noen av dere har noe erfaring med hund og baby sammen? Vi venter vårt første frø og har en liten søt jentehund fra før som vi har hatt i ca 4 år. Vi er forferdelig glade i henne og behandler nok henne litt for mye som et menneske :p Vi er veldig spente på hvordan hun kommer til å reagere på et nytt familiemedlem. Har noen erfaringer å dele? Jeg håper bare hun forstår at hun er nederst på rangstigen og at hun ikke blir sjalu på babyen.

Termin 27/2-14 med første frø <3

Jeg har ei venninne som har en hund og hun hadde de samme bekymringene da hun ble gravid. Helt uten grunn! Det gikk kjempeflott, virker som om hunder har en sjette sans ang. dette med babyer og forstår mye rundt det.

Nå når gutten er 3 år så liker ikke hunden han så godt. Men han har vært litt brå og stygg med hunden så det er vel å forvente :)

Nr. 2 er på vei ♡ 20. Februar 2014

Når me fikk førstemann hadde me ei tispe på 2 år. Og det gjekk heilt fint i vårt tilfelle :) ho fekk snuse på lille frøkna då me kom heim frå sjukehuset og var med på trilleturer som regel over alt :) og når snuppa låg i vogga låg hunden rett atmed og passa på ❤ savner Kira.. Blei litt meir utfordring når lille frøkna begynte å bli mobil, for hunden var jo "levende" og ergo veldig interessant ;) men me var der alltid å passa på :) og lot hunden få tid åleine og på eit anna rom for litt fred :) er berre til å prøve seg fram :) det kjem nok til å gå fint :) eg er oppvoksen med schæfer både i entall og flertall, pappa dreiv med avl! Fantastisk tid å minnes ❤ unger har godt av dyr! Men me som foreldre må alltid passe på, for det er jo tross alt dyr :) og unger kan vera "stygge" uten å meine det og det kan komme reaksjoner frå dyr som følger av det. Men alle veit jo at unger og hunder ikkje skal vere åleine sammen :)

Førstemann: 31.aug-09 ❤
Andremann: ventes 7.feb-14 :))

Vi skaffet oss en jaktlabradorvalp på 10 uker da babyen vår var 11 uker gammel. Gikk veldig fint! Innen babyen ved 6 måneds alder var i stand til å krabbe rundt hadde hunden lært seg både å bli helt stueren, var blitt ganske lydig, hadde sluttet med småbiting og napping, og de har hatt mye glede av hverandre siden - og mer for hver dag nå. De er ca 16 mnd gamle.
Nå skal det jo sies at hunden vi valgte er spesielt menneskekjær, lettlært og smart, men jeg tror uansett tidspunktet var perfekt:)
Veldig sunt med tanke på babyens immunforsvar også - hun har aldri vært syk.

Hund og baby er ikke problem.Vi har flere og de har vært vannvittig flinke me jenta vår,men jeg tillot dem å bli kjent med henne også:-) hadde ei venninne som fikk hysterisk panikk når hun ble gravid,vi fikk beskjed om å enten selge hundene ellers kunne ikke hun komme på besøk.Valget ble enkelt,droppet henne fra vennelista;-)

Min valp er kjempe nysgjerrig på min venninne sin baby så jeg tror ikke dette blir noe problem i det hele tatt! :-)

Termin 26 feb (ul sier 23 feb) med første frø <3

Sendt fra telulofen min! :-)

Vi har ein liten hund (tispe) som var ca 4 år når vi fekk førstemann. Vi var veldig bevisst på å la hunden lukte på og vera rundt oss når ho ville. Hunden vår bur for det meste ute, så når jenta begynte å bli mobil og litt plagsom så gjekk den bare ut for å få fred. Vi har heile tida passa på at jenta vår ikkje har fått herja med hunden, og no er dei heilt trygge på kvarandre :-) No blir det litt herjing og då, men hunden er verdens mest tålmodige med jenta vår :-) Den legger seg til og med på rygg foran henne for å få magen klødd, og det gjer den ikkje for alle vaksne eingang.
Trur det er viktig å ikkje bli hysterisk når det gjelder babyen, det blir fort sjalusi viss ikkje hunden får helse på.

Husker gamlehundene våre da vi kom hjem fra sykehuset. Hannhunden (enorm labradorblanding) dro tunga én gang over håret på babyen og tispa kom pilende bort og peip og grov med labben hver gang ungen laget en liten lyd, og løp frem og tilbake mellom meg og vugga til jeg hadde vært bort og sjekket. Så kunne hun legge seg til ro :)

Xander 2760 g, 47 cm, 15.08.09 ♡
Ny termin 23.01.14 ♡

Vi har ei jente på 13,5 mnd, og ei tispe på 11 mnd. De to er bestevenner, og har alltid vært det :) hun kan dra i pelsen og halen men Kira rører henne ikke. Trekker seg heller forsiktig unna så fort Ingrid har slippt taket :P

Handler vel mest om hvor man legger opp til forskjellsbehandling eller ikke. Vi var veldig klare på at hundene ikke skulle oversees og da gikk det veldig greit. Men de vil jo selvsagt ha kos de å, når folk prata babyspråk til ungen. Men kaller ikke det sjalusi. De er en del av flokken de å, og livet skal jo ikke endevendes helt pga en baby.
Bare ikke bli strenge og prøve og dupere hunden når.den er interessert i babyen, da lager dere problemer. Slik vil hunden assosiere babyen med at dere blir ubehagelige.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Vi har en border collie, og hun er følgesvennen til vår datter. De følger hverandre rundt. Da vår datter var på ferie i Oslo en uke, begynte hunden å sture. De er veldig knyttet.

Vi jobbet mye med hunden i starten da vi kom hjem fra sykehuset. Både med godbiter og lukter.

Vraltemor!
Mor til jente født August 2011.
Venter nr. 2 7. Februar 2014

Hunden fikk lukte på klut mannen tok med hjem fra barsel før han hentet oss hjem. Hunden fikk også snuse masse på babyen når vi kom hjem. Etter en stund var det gammelt nytt ;) Sikker på at han visste at det var baby på vei lenge før jin kom. Det går helt fint med hund og baby så lenge hunden er stabil i hodet og eierne fornuftige :)

app! Venter nr 3 :) 15.02

Jeg bare ELSKER at det er så mange her som sier at hund og barn går sammen !!! :D selv er jeg vokst opp med hund (og andre dyr) og tror jeg har lært mye av det. Har også en lillebror som har vokst opp sammen med ene tispa mi, og har sett hvordan hunden tilpasser seg fra en beskytter til å holde seg unna ivrige barnehender som drar i pels og hale, og så til å bli bestevenn når barnet lærer seg grenser :) får helt noia av hysteriske folk som ikke tåler å ha hund og baby i samme hus... Har selv to tisper av typen Bichon frise (profilbilde), og er overbevist om at dette kommer til å gå bra :)

jeg har en tispe på 5år, som er egentlig veldig sjalu og vil ha meg for seg selv. hun er også egoistisk og vil passe på "tingene" sine, noe som gjør at det er problematisk for oss å ha andre hunder på besøk. Hva skal jeg gjøre?

Har 4 store hunder. Dei 3 eldste hundene tåler alt, det er den yngste hunden på snart 5 år som kan angripe. Me må arbeide med sjalusien hans og holde barn og han adskilt. Må nok gå til innkjøp av eit stort bur til yngste hunden før ungen kjem. Eg stoler på dei to eldste, men ikkje heilt på dei to yngste.

Vi har en god del hunder, men uroer meg ikke for sjalusi/uroheter når den lille kommer. Vi har stramme regler for hundene, og VI bestemmer når hundene skal få kos/oppmerksomhet.
Når vi får besøk av barn bryr de seg sjeldent særlig, men blir Kjempe glade hvis dem får kos :)

Jeg ville aldri hatt en hund og en baby eller et barn i samme rom. En hund kan alltid bite, selv om den har vært snill tidligere.

Vi har både hund og katt og venter vårt første barn. Vi ser ikke på dette som noe problem, da vi skal sette klare grenser for dyrene fra første stund:) hvor nærme hunden får være barnet ol.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Vi har også både hund og katt! Jeg ser ikke noe problem med det! Tantungene mine styrer hunden min helt fint. De er 5 og 10

Venter førstemann 22/26 feb
Sendt fra appen :-)

Skravler med Jippi <3

Jeg ville aldri hatt en hund og en baby eller et barn i samme rom. En hund kan alltid bite, selv om den har vært snill tidligere.

Tenker at de selvfølgelig ikke skal ligge på gulvet i samme rom, alene, men ser absolutt ikke noe problem i å ha hund og barn i samme rom når jeg er der. Om noen kommer på besøk til oss, er hundene der om de har med baby eller ikke, tåler de ikke det kan de droppe å komme på besøk :)

Back
Topp