Hund å baby;)

KajaSH

Glad i forumet
Hei jenter:) Nogen av dere som har hatt hund før dere fikk baby? Hva gjorde dere når dere kom hjem fra sykehuset.? Og åssen reagerte hunden? Har to hunder, en som elsker barn, så er ikke redd hva ho vil gjøre, men har en på bare ett år når babyen kommer som er litt i overkant slikkeglad og hoppeglad!:p Noen?;D Kleeem:)

Vi hadde Mopsen vår i flere år før vi fikk første mann. Vi lot hun få snuse på baby med en gang vi kom hjem. Det var egentlig det. Det gikk veldig bra! Min hund er veeeldig tålmodig og snill.

hei :)
jeg hadde hund før jeg fikk mitt første barn :) allt har gått bra her i huset. jeg tror det er viktig at hunden får hilse på babyen og være med på stell ol.. det viktigste er å ikke glemme hundene fordi om det kommer en baby i hus. :) Hunden vår er veldig forsiktig så hun har fått være med under stell og lek :P og jeg har ikke blitt hysterisk om hun har slikket jenta i ansiktet. det er slik hundene hilser her i huset :)

det går som regel bedre enn man tror. her snuste vofsen villig rundt når lille kom inn i stua. hun snuste og ville hele tiden vite hvor det lille nøstet var. og ble fra seg når vi hadde flyttet babyen mens vofsen var ute :P det har gått så bra, og nå er de gode lekekamerater. stakkars vofs fungerer som klatrestativ og kosebamse ;)

Takk:) var det jeg så for meg jeg kommer til å gjøre:) Er så svære hunder at jeg var litt usikker:) men takk for svar:)

Det viktigste er at pappaen tar babyen med inn i huset når dere kommer hjem fra sykehuset, så hundene får hilse på mammaen sin- du har tross alt vært borte noen dager! La dem snuse :) Vi har stor hund selv- har gått over all forventning! Viktig at gjester først hilser på baby, så hundene. Må gjør rangstigen gjeldende fra dag1!

Zita var med å hentet oss på sykehuset, så hun snuste veeeeeldig på Isak i bilen. De første dagene var hun veldig sjalu og skulle sitte på fanget hver gang jeg holdt Isak, men Zita er jo veldig liten (chihuahua) så vi fikk en vane at hun lå inntil meg og kosa seg sammen med oss når jeg amma Isak feks. haha.. Zita ble veldig overbeskyttende til å begynne med, og likte ikke at andre holdt Isak.. Men ble aldri aggressiv eller noe sånt, heldigvis. Det går sikkert veldig bra, men la hundene snuse på babyen, for det er jo "inntrengeren" i dems hus ;)

Vet at mange har med klær fra sykhuset dagen før slik at lukten av barnet blir introdusert hunden litt før.

Men vi (schæfertispen var da litt over 1 år) gjorde det slik at da vi kom hjem satte jeg fra meg bilstolen på gulvet også (var bare hjemmefra i litt under 1 døgn) hilste jeg på hunden (ikke det at jeg var så int) videre lot vi henne få lukte og hilse på barnet på gulvnivå og hun fikk være med oss rundt i alle rom og se hva som skjedde, litt fordi hun aldri hadde vært borti små barn og deres lyder og fordi jeg er veldig opptatt av at hunden er i vår familie ikke bare noe som ble kjøpt for tidvis hygge og skal ligge i gangen. 

Vi har en mastiff på 75 kg som er verdens snilleste, men han er også veldig stor og glad. Med mitt første barn var vi lagt inn i en uke. Det vi gjorde var at pappaen tok med en sparkebukse som snuppa brukte og som også luktet meg. Det var også en liten bæsjelekkasje i den. Mens vi var på sykehuset var hunden vår hos mine foreldre. De har to hunder fra før. Når de fikk sparkebuksen, var det kun min hund som var interessert, og han lå og snuste og smakte på denne buksen.

Det gikk veldig fint å introdusere han til babyen! Lykke til!

Back
Topp