HUn vil ikke ha mat!!

Jorlin

Glad i forumet
VIP
En periode de er i eller er det noe jeg kan gjøre??

Vi har forsøkt mye! Variert kost, mating, spise selv, store og små biter, sitte å spise, leke mens hun spiser (noe jeg egentlig er helt imot, men er desperat!).

Det er ikke slik at hun ikke trenger mat. Hun blir sur og gretten, umulig å ha i hus (gleder meg til henne som 13åring ;) )!

HJEEEELP??
 
Løsningen her var å ikke ha så mye fokus på det. Bare gi henne mat på tallerkenen og la henne styre det helt selv. Vi satt og spiste sammen med henne og snakket om andre ting. Kastet hun maten på gulvet dret vi i det :p og så kunne vi mate henne grøt med skje mens hun så på barne tv, men da var hun litt mindre..

Sent from my GT-I9105P using BV Forum mobile app
 
her kaver jeg også :p
hun har fått helt matnoia. tar en bit, og sier hun er ferdig.
prøver mange sorter mat, smotthies osv, noen dager går det andre ikke. så er vell bare en fase dette også =)
 
Vi har samme problemet med tulla vår. Ikke skal hu ha noe, kanskje en yoghurt her og der. Ha prøvd det som er å prøve, både i matveien og måter å gi henne mat. Hun spiste godt i barnehagen for ikke lenge siden, men nå er det bråstopp der også. Håper det går over snart, er liksom vant med at hun gafler i seg mat.....
 
Jenta vår har aldri spist så mye, men hun legger allikevel på seg og er helt normal så jeg velger å tro at hun tar det hun trenger. Nå har hun hatt RS-virus og nærmest bare drukket, men kvikner til og spiser litt mer nå. Dvs. to-tre brød eller knekkebrød biter pr måltid. Hun drikker melk, utvannet juice og får frukt så litt næring blir det jo. Eneste jeg bekymrer meg for er om det blir nok jern. Hun er glad i middag, så nå som hun er frisk igjen får vi kjøre på med rødt kjøtt om det ikke går ned mer brød. Prøver å ikke mase så mye med det, men hun har tilgang til mat og hun spiser aller best når vi andre også spiser, tydeligvis en social eater ;-)
 
Back
Topp