Hun spiser mer og mer

Miriamsmams

Glad i forumet
Jenta mi har som regel spist en til to ganger på natta.. nå er vi oppe i 4 ganger om natta. hver 3 time. ahhh.. det er så kjedelig flere som har det sånn?

Gutten min har og spist 1-2 ganger om natta før, men dei siste nettene har han våknet og skal ha mat anna kvar time etter kl 24... får håpe det berre er sånn økedøgn han har, men han krever ikke meir mat på dagen enn han pleier...Får håpe det går over i alle fall for det er sliiiitsomt!

Kanskje babyene har økedøgn? Hvis det fortsetter en stund eller øker i antall måltider ville jeg tatt en veiing på helsestasjonen for å se om de blir ordentlig mette :) kanskje helsestasjon da anbefaler det å begynne med litt grøt på kvelden?

gutt2012 skrev:
Kanskje babyene har økedøgn? Hvis det fortsetter en stund eller øker i antall måltider ville jeg tatt en veiing på helsestasjonen for å se om de blir ordentlig mette :) kanskje helsestasjon da anbefaler det å begynne med litt grøt på kvelden?

Ja det øker i såfall bare på natta. noe som er rart. virker heller som om hun trenger mer mat. Ja vi skal på helsestasjon neste mandag så da tar vi en sjekk:) 

Aurora er også slik! Spiser heller lite på dagen, men da natta kommer er hun sulten annenhver time. Slitsomt da hun står opp senest halv åtte.

Samme her... Men ikke hver natt. Lurer på om det kan ha sammenheng med hvor mye / lite hun spiser om dagen.

Her spiser hun også veldig ofte på natta for tiden.

Etter 23-24 spiser hun hver eller annenhver time og det er altfor ofte. Blir lite sammenhengende søvn på meg... Prøver først med sutten, men det er ikke sjangs....

Kan se ut som dette kan være en fase? Håper den går fort, begynner bli bra trett!

Jorlin skrev:
Aurora er også slik! Spiser heller lite på dagen, men da natta kommer er hun sulten annenhver time. Slitsomt da hun står opp senest halv åtte.

høres ut som her.... I tillegg sliter min litt med magen, så virker som hun bruker puppen som trøst

Samme her også! Det gikk fra at han sov lenger og lenger den første lange soveperioden til at han plutselig våknet i 22-23 tiden og var sulten minst hver 3 time! Slitsomt! :( Økedøgn har nå blitt til økeuker i såfall.. Merker at han sover lettere, så lurer på om det er en kombinasjon av tenner (klør mye i munnen) og at han er blitt så stor at han ikke rekker spise seg opp på dagen lenger. 

I tillegg begynner de å bli større disse små, så de har kanskje litt mer inntrykk i løpet av dagen som skal fordøyes :)

Det gjør min og! Spiste en gang på natta før og nå er vi oppe i 3. Hun får mme. Selv om hun tydligvis trenger mere mat spiser hun ikke mer per måltid, hun vil bare ha flere måltider. Det kan være fristende for min egen del å begynne med grøt, men jeg tror ikke det er det beste for henne så lenge hun får den søvnen hun trenger. Håper det går seg til av seg selv..

Akkurat det samme her. Sover fra 20-12 ca, og deretter er det pupp hver andre time fram til vi står opp i 7-8 tida. Er i passe koma selv da, og har sovet litt for lite kjenner jeg. Funker ikke å ligge å amme for meg, så må sette meg opp hver gang. Sitter og leser facebook og nettaviser på mobilen for å ikke sovne, zzzzz.....

Noah gikk også tilbake til hver 3 time... men nå virker det som om det snur igjen. vi begynte å gi han litt erstattning på kvelden etter pupp, det var etter da det begynte å snu;)

Har slike økedager /netter vi også nå.. Hun har vært så stabil egentlig med pupping på natta, men i gårnatt var det puping hver 2-3 time hele natten - fra 19 - 09... Kjenner jeg blir utrolig sliten da, spesielt siden jeg har vært alene i hele dag med 3 små.. gjeeeeeeesp.. Men her sitter man oppe:P

Back
Topp