hun slår!

~*~LoVEmyKiDZ~*~

Elsker forumet
hva skal jeg gjøre??? prøver time out men det er nytteløst!hun slår broren sin å meg... slår med leker å alt hun kommer over! å når jeg sier ikke slå, så går hun rundt å sier det hele tida.. ikke slå meg! på butikken, ute, når vi er på besøk.. folk tror da snart jeg slår henne[&:][&:][&:]
hva skal jeg gjøre får å få henne til å slutte å slå?? hun er blitt helt ekstrem i det siste! hun er 2 1/2år..

Hva med å fortelle henne hva hun bør gjøre, hva som er ønskelig atferd?

Mener at barn lærer mer av å få beskjed om hva de kan/skal gjøre enn å fokusere på hva de IKKE skal gjøre..

Så har jeg heller ikke noen sans for timeout for så små barn. Gjør mer skade enn godt synes jeg.

jeg tar tak i armen til jentungen, sier se på mamma, og så sier jeg strengt og konsekvent at jeg ikke vil at hun skal slå og at det ikke er noe koselig (og da må hun se på meg hele tida).

Vi har vært gjennom hele greia med hvorfor man ikke skal slå en del ganger, så jeg kommer stort sett bare med påminnelser. Blir hun litt lei seg, så blir vi enig om å hellere gi hverandre en kos. (hun er ikke ille gla i å bli satt på plass alltid)

Min frustrasjon ligger andre steder[:-]...!

Ta henne vekk fra situasjonene. Altså slåingen må ha en konsekvens for hun. Du bør også forklare med føleleser hvorfor hun ikke skal slå, barn har lettere for å forstå ting hvis du sier: "Mamma blir lei seg når du slår", enn "Ikke slå".

Back
Topp