Hun raper ikke etter mat.. Flere?

jentami*

Elsker forumet
Hun raper ikke etter hun har spist..
Bytter omtrent 10-12 bleier i døgnet. Det er bæsj i alle sammen..

Har også ei som nesten ikke raper etter å ha spist, men heller sovner og er umulig å vekke!!!
Men nå de siste to dagene (hun er 15 dager), så har hun begynt å gulpe litt og tydeligvis "kommet litt igang" med å rape også..så kanskje det ordner seg for din også :)
Men har ikke virket som hun har hatt vondt i magen eller vært utilpass heller..så jeg har ikke stresset så mye med det egentlig.
Lykke til ihvertfall :)

Hun her er bare 5 dager da :p
Har så mye melk at det flommer over :p
Hun får det i vranga flere ganger og hører hun svelger luft, men ikke heller om hun skal rape..

Dette står det i heftet til barselkvinner som jeg fikk på haukeland : Alle barn har ulike rapevaner, noen svelger mer luft enn andre. Gi barnet sjansen til å bli holdt opp etter hvert måltid. Er det noe luft som skal opp kommer den etter få min. Men ikke alle barn MÅ rape.

Jeg har også ei som ikke raper noe særlig. Men søstra hennes gjorde heller ikke det.
Det prompes til den store gullmedaljen da, så lufta kommer jo ut :P

Min raper heller ikke. Jeg løfter han faktisk ikke opp for å rape heller. Han hadde jo skreket hvis han hadde luft i magen. Broren hans rapte heller ikke, så derfor jeg ikke stresser med det nå. Min eldste bæsjet noe helt enormt. Han her bæsjer også flere ganger om dagen, men kan ikke sammenlignes med han første. Gjerne til langt opp på ryggen midt på natta mens jeg ammet. Så kom det i senga, og han måtte skiftes på, og han våknet skikkelig til og måtte ammes igjen. He he, sånn er det. Men så lenge du ammer er alt normalt i forhold til bæsj, alt fra en gang i uka til 10 ganger om dagen. Ikke stress, bare kooooose deg masse med jenta di<3

Storesøsteren rapet mye, derfor er det rart for meg :p
Men ser ikke ut til å plages med det :)

jeg fikk beskjed om å trykke babyen på magen, også ta knene opp mot magen, da kommer det ofte en rap eller bæsj

Mi raper heller ikke. Eller, nå har det så vidt begynt å komme litt mer rap, da, hun blir 2 uker i morgen.Derimot prumper hun som en helt, og da kommer jo lufta ut, tross alt :)
Og hun har ikke bæsjet mer enn 4 eller 5 ganger siden hun ble født, men jordmora sa at det bare var et tegn på at hun tok godt til seg næringen (og skal man dømme etter vektøkningen tar hun til seg alt hun kan, hehe..)

Vi er ikke alene da ser jeg :p
Skal prøve det med knærne:)

Mi tulle er 16 dager i dag, og har nå "endelig" begynt å rape bittelitt etter puppings, må ha en pause midt i måltidet nå.. Har ikke rapet tidligere - ingen gulping enn så lenge;) Bæsjer 1 gang om dagen, eller hver 2 dag ca.. Virker veldig tilfreds og sover lange dupper mellom våkenperiodene sine;)

Det rapes ikke så ofte her heller, men prompes, det gjør det...

Min raper stort sett etter hvert eneste måltid. Rapen kommer omtrent med en gang jeg setter han opp :) Storesøsteren hans måtte også det, hvis ikke ble det hyling til langt på morran.

Skifter nok også 10-12 bæsjebleier i døgnet tenker jeg.

Eldorado skrev:
Min raper stort sett etter hvert eneste måltid. Rapen kommer omtrent med en gang jeg setter han opp :) Storesøsteren hans måtte også det, hvis ikke ble det hyling til langt på morran.

Skifter nok også 10-12 bæsjebleier i døgnet tenker jeg.

Godt de små bleiene er så billige

Back
Topp