Hun nekter å drikke vann (litt lang)

Elewyn

Gift med forumet
Juli13-jentene
VIP
Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå, hadde håpet noen hadde noen gode råd til meg.
Emma vil ikke drikke vann i det hele tatt, det eneste hun drikker utenom mm er utvannet eplejuice  :sad:

Nå begynner jeg veldig snart å jobbe igjen, så da vil det jo bli mindre mm også.
Vi begynte så smått å prøve å gi henne litt kokt avkjølt vann på flaske i sommer. Hun drakk ikke noe særlig da, men det var ingen krise. Etter en stund sluttet hun helt å ville drikke av flaske. Vi holdt på i et par måneder med å prøve vann eller mme på flaske, men hun ville ikke ha. En dag fikk hun smake litt eplenektar av glasset mitt, og det var kjempegodt. Prøvde derfor litt utvannet eplejuice på flasken hennes og det gikk ned på høykant. Lettet over at hun endelig drakk litt fra flaske lot vi henne få litt eplejuice på flasken innimellom. Vi fortsatte å prøve med vann innimellom, men det var ikke snakk om.
Vi bestemte oss for å kutte ut eplejuicen og kun tilby henne vann til hun lærte seg å like det. Vi har nå holdt på i 2 måneder, uten at det har nyttet. På søndag var hun hos besteforeldrene sine hele dagen, de hadde forsøkt å gi henne vann, men hun ville som vanlig ikke ha. De hadde ikke fått med seg at vi ikke ga henne eplejuice lenger, så hun fikk en flaske med det og den gikk ned på få minutter.

Nå har jeg kapitulert og begynt å gi henne utvannet eplejuice igjen. Jeg vil så gjerne at hun skal drikke rent vann, men synes vi har prøvd det meste nå uten å lykkes. Emma begynner hos dagmamma neste uke, og jeg har vært veldig stresset over at hun ikke drikker annet enn mm. Nå har hun gode og våte bleier i det minste. Jeg føler meg som en dårlig mamma som ikke får snuppa mi til å drikke vann, og jeg er redd det ikke kommer til å være så populært at hun skal få noe annet å drikke enn de andre barna når hun begynner hos dagmamma.

Er det andre barn som nekter å drikke vann her, hva gir dere em å drikke? Noen som har tips til noe jeg kan gjøre for å få Emma til å drikke vann?

Trym nekter åsså å drikke vann...
Vi har prøvd alt!
På flaske, på kopp med t-skj....men noph!!

Men det kan godt hende at det ordner seg når han staret hos Dagmamma,
det er helt utrulig hvor de innretter seg etter nye ting når de begynner
hos dagmamma eller barnehage.

Når jeg jobbet i barnehage var det OFTE at foreldre sa:
Ungen min drikker ikke melk, eller vann, eller liker ikke potet osv..
men nesten alltid slår det helt motsatt.
Ungene drikker/spiser det de får, å det de andre spiser/drikker.

Si det til dagmammaen, at hun skal gi vann.
vil tro det løser seg da [;)]

Lykke til.

Du er ihvertfall ikke alene om å ha det problemet. Marie er nå rett over året og drikker fortsatt ikke vann. Har holdt på i snart 8 mnd med det, men det funker fortsatt ikke. Vi har begynt å gi den nye saften fra Lerum (veldig tynn) uten sukker med smak av eple og pære. Den sklir ned på høykant. Hvis de ikke får i seg rent vann er det viktig å fylle opp med annen væske. Eplejuice eller ei[:)] Det holder ikke bare med det de får igjennom maten.

Eirik drikker heller ikke vann[&:] Får han vann så drikker han ingne ting, og drikker er jo veldig viktig, så jeg gir det han vil ha - utvanna juice med eple og mango. Ikke såå bra i lengden, men jeg kan ikke tørke ut ungen min heller.

Håper det komme rmed tida, jobber med å vanne ut juicen mer og mer. Har ikke prøvd saft til han enda, men skal prøve det nå, se om det faller i smak[:)]

Bland mer og mer vann i eplejuicen slik at det skjer litt gradvis. Prøv å la henne prøve sugerør, la tutekopp være tilgjengelig for henne hele tiden. Prøv å la henne drikke av glass, selv om det blir litt søl, får hun nok i seg litt[:)] Håper det blir bedre snart[:)]

ORIGINAL: stjernemor80

Prøv å vann ut eplejuicen mer og mer.

Gi den samme blandingen i ca to-tre dager. Så har du oppi mer vann en juice og kjører den blandingen i to-tre dager.
Sånn fortsetter du til hun drikker vann uten juice.

Det funker[;)]

Det gjorde vi og-funket veldig bra her,men det var når Daniel var litt mindre[:)]

Jupp, Andrea NEKTER å drikke vann hun også, vi har kjøpt coop-juice uten tilsatt sukker som vi blander med litt vann, og det funker kjempebra! Vi prøver å tynne den mer og mer ut, sånn at hun til slutt kan drikke vannet "rent". Har snakket med dem på HS og de sa at det viktigste var at hun fikk i seg væske, og så lenge det ikke var sukker i det gjorde det ikke noe å gi henne juice.[;)]

Lykke til da!

Back
Topp