Hun hyyyyyyyler!!!!!!!!!!!oppdatx2

lillesøsterellerbror

Elsker forumet
Juli13-jentene
Hver kveld etter legging.. Hun sovner fint som alltid,men etter20-40 min setter hun i å hyyyyler... Er helt utrøstelig... Jeg tar henne opp og bysser litt å hun sovner med en gang.. Legger henne og hun sover kansje en time og to å så samme regla.. Slik er hele natta....

Hva skjer... ???

Hun er strålende fornøyd og blid hele dagen,så virker jo ikke som hun har så veldig vondt...

Dakar lille gullet mitt..

---------------------------------------------------------------------------------------------

40min sov hu så braka helvette laus igjen,,,,

Blir gaaaaaaal........

----------------------------------------------------------------------------------------------

Sovnet igjen ca 23 så sov hun til 8.40[:)]

Vi rykker nok stadig fremover i køen og holder oss til stor dyne[:D]

ORIGINAL: Holie

Stakkar lita.. Har ikke aning om hva det kan være, men ønsker deg og og den lille "god bedring" og håper hun faller til ro etter leggetid..
Syns det er mange som sliter med legging her inne, så mulig det er normalt i denne alderern?
Stor klem til deg[:)]

Takk takk.... Huff,ja d er noe styr... Hadde d bare vært selve sovne delen som var problemet... Håper d kommer seg snart... Tror siden nyttår hun har sovet kansje 3 netter rundt... En ting er hvis hun hadde våknet og vært i fantejente humør,d er jo litt søtt.. Men ikke denne hysteriske griningen...

Huff,håper på bedre tider snart..[:)]

Kan ikke være mareritt da?? Det har Mali av og til, for de forteller mye eventyr i barnehagen, så da ligger hun å hyler og gråter at trollet kommer å tar henne og sånt...

-Beklager feil forum, men det kan fortsatt være mareritt altså [8D]

ORIGINAL: Gopio

Kan ikke være mareritt da?? Det har Mali av og til, for de forteller mye eventyr i barnehagen, så da ligger hun å hyler og gråter at trollet kommer å tar henne og sånt...

-Beklager feil forum, men det kan fortsatt være mareritt altså [8D]

Hehe... Helt iorden d du..

Ja,jeg har tenkt tanken... Selv har jeg fra jeg var liten vært plaget med mye mareritt så er mulig hun har arvet den "gaven" der ja...[:'(]

Det kan også være nattskrekk. Det er ikke det samme som mareritt! Våkner hun når hun skriker eller virker det som om hun skriker i søvne? Må du ta henne opp eller holder det at noen stryker henne på kinnet og gir smokk/koseteppe hvis hun bruker det?

Gutten min sliter med nattskrekk i perioder, det kan faktisk vare helt opp til 10-årsalderen, men det er mer vanlig hos gutter. Kroppen klarer ikke overgangen mellom de forskjellig søvnnivåene [>:] Det er spesielt ille etter dager som er utenom det vanlige, slik som ferier, helligdager og hver gang noe nytt skjer med ham (det starter rett etter at slike ting er over, null problem i jula, men han fikk reaksjon på det i uken etter). Er det nattskrekk skal du helst gjøre så lite som mulig, altså ikke ta opp, men trøste i sengen og vente på at det går over.

Nattskrekk varer ikke lenge, de skriker kun i noen minutter før de finner roen igjen. Ofte er det også et mønster å finne, skriker til samme tid hver natt for det er da de går inn i en ny type søvn.

De vokser forhåpentligvis ut av det om ikke så lenge, men det er ikke farlig [:)]

Det kan også være nattskrekk. Det er ikke det samme som mareritt! Våkner hun når hun skriker eller virker det som om hun skriker i søvne? Må du ta henne opp eller holder det at noen stryker henne på kinnet og gir smokk/koseteppe hvis hun bruker det?

Gutten min sliter med nattskrekk i perioder, det kan faktisk vare helt opp til 10-årsalderen, men det er mer vanlig hos gutter. Kroppen klarer ikke overgangen mellom de forskjellig søvnnivåene Det er spesielt ille etter dager som er utenom det vanlige, slik som ferier, helligdager og hver gang noe nytt skjer med ham (det starter rett etter at slike ting er over, null problem i jula, men han fikk reaksjon på det i uken etter). Er det nattskrekk skal du helst gjøre så lite som mulig, altså ikke ta opp, men trøste i sengen og vente på at det går over.

Nattskrekk varer ikke lenge, de skriker kun i noen minutter før de finner roen igjen. Ofte er det også et mønster å finne, skriker til samme tid hver natt for det er da de går inn i en ny type søvn.

De vokser forhåpentligvis ut av det om ikke så lenge, men det er ikke farlig

Hmm... akuratt sånn er noah,,,, veldig greit og vite! [;)]

Men er det ikke slik at nattskrekk kommer etter dei er 2-4 år da?
Etter alt jeg har lest skal ikke dei ha det i den alderen våres er i nå. Men det kan jo selvfølgelig være feil.
Iselinn er helt lik.

Lucas er helt lik, han våkner alltid rundt kl 23! Det skjer hver eneste kveld, tror ikke det har hendt en eneste gang at han ikke har våknet da. Greit å vite ang det med nattskrekk, for han gråter sånn redd gråting, men roer seg veldig fort igjen (legger han tilbake på puten og stryker han på ryggen i 2-4 min)

Er vel kanskje mange babyer som føler seg alene når de våkner i et helt mørkt rom også (hvis de sover på eget rom). Å når de får litt nærhet og trygghet roer de seg igjen. Jenta mi er sånn noen ganger, at hun bare vil bli holdt litt og kanskje syngi litt til så er hun klar for mer søvn.

Tusen takk for gode tilbakemeldinger.. I natt prøver vi stor dyne.. Kansje å pakke litt mer rundt skaper litt mer trygghet.. Vi krysser fingrene for d beste...

ORIGINAL: hommersåk

Tusen takk for gode tilbakemeldinger.. I natt prøver vi stor dyne.. Kansje å pakke litt mer rundt skaper litt mer trygghet.. Vi krysser fingrene for d beste...

Fortell hvordan det går da. [:)]

Lykke til *krysser fingrene for dere*

Hmm,rare greier dette her...

Hun våknet som vanlig etter 20-40 min og skreik i går.. Var oppe litt sammen med oss... Gikk og la henne og hun sov til 08.40.... Var en lyd og to i natt ,men da var d bare tutt..

Deilig med mer en 10min søvn om gangen[:)]

ORIGINAL: Liquid84

Men er det ikke slik at nattskrekk kommer etter dei er 2-4 år da?
Etter alt jeg har lest skal ikke dei ha det i den alderen våres er i nå. Men det kan jo selvfølgelig være feil.
Iselinn er helt lik.

Grunnen til at de ikke kaller det nattskrekk nå er fordi de er små enda at de uansett ikke har utviklet seg ferdig enda. Måten det oppleves for, både for liten og stor er likevel på samme måte som nattskrekk.

Back
Topp