Hun har så stor mage!

Jarmila

Betatt av forumet
Jenta mi på 19 mnd er ei lang og tynn flis, men hun har så utrolig stor mage! Den ser ut som slik spedbarn har, oppblåst og hun har skikkelig svai i ryggen.
Hun har ikke unormalt mye luft i magen og bæsjer greit.
Noen som vet om dette er unormalt? Har begynt å legge merke til det etter å ha sett på de andre barna i barnehagen som ikke har samme mage, men som er på samme alder.
Blir litt bekymret for om det er noe galt. Virker ikke som om det plager henne, men hun drar seg av og til i magen og liksom løfter på den. Om det bare er noe hun gjør eller om det er det at det plager henne på noe vis vet jeg ikke, men som sagt, virker ikke som om hun plages av det.

hmmm, det vet jeg ikke..
barn som er underærnete får jo ofte kulemage, men regner ikek med hun er det?'

så jeg vet faktisk ikke...[8|]
håper noen kan svare deg!

Lukas er og sånn, han er ganske spinkelt bygd, og med stor mage. Andre på hans alder har jo og det, men tror kanskje det synes litt bedre på han siden han er spinkel ellers i kroppen. Men ta det opp med hs el lege hvis det bekymrer deg[:)]

mest sansynlig er det helt normalt tror jeg. små barn har stor "kule" mage fordi di slapper av og puster med magen, slik som vi alle burde gjøre.

ORIGINAL: Labambie

Er ikke det normalt da? Jenta mi har også det.. Har aldri tenkt over det, synes liksom alle har det..

samme tankene har jeg. men burde jeg har bekymret meg over det????

nei.......... har så mye annet å belymre meg over[&:]

ORIGINAL: Labambie

Er ikke det normalt da? Jenta mi har også det.. Har aldri tenkt over det, synes liksom alle har det..

Even Nikolay også[8|][8|]

Min gutt på strax 2 har ganske stor mage (syns jeg). Men han er veldig tynn også da. Tenkte ikke over det helt til sjefen kommenterte det[:-] Ho har 2 barn selv, så trudde ho viste at det er normalt?

jeg har også stor mage.. men der er 90% fett[8|][8D]

Tusen takk for svar.
Grunnen til at jeg begynte å bli litt bekymret var fordi noen venner av meg bemerket det og fordi hun går i barnehage med barn som er like tynne og tynnere og har ikke den magen, men skal slå meg til ro med at det er normalt.
Grunnen til at jeg tenkte at det var noe, er fordi hun er et lite "brødbarn" og elsker brød, og tenkte kanskje at det var all gjæren i brødet som kunne gjøre det.

Back
Topp