Hun biter meg i puppen! :(

Prikketrusa

Elsker forumet
Jeg dytter denne opp igjen, for problemet er fremdeles aktuelt... Gikk bra å amme til morgen og lunsj, men nå til middag gikk alt rett i dass igjen. Nekter fremdeles den jævla flaska også...

Hva kan jeg gjøre for å få vesla til å slutte å bite så vi kan fortsette å amme?
I dag har det vært vanskelig, hun biter til når jeg legger hun til brystet og jeg kvepper og sier AU! (høyt) Da blir hun så forskrekka at hun setter i å gråte, og jeg må trøste... Så prøver vi igjen, men da vil hun ikke ta puppen, begynner bare å gråte igjen når jeg skal legge henne til. 
I kveld fikk jeg henne rett og slett ikke til å ta puppen, hun vred seg vekk, ville sette seg opp osv. Hva kan jeg gjøre? Jeg synes selvsagt ikke det er greit at hun biter, men vil gjerne fortsette å amme. Har jeg skremt henne fra å ta puppen totalt nå, eller kan dette være glemt i morgen?

Prøvde å gi henne ei flaske med erstatning når hun ikke ville ta puppen, men hun liker hverken flaske eller nan. Hun får middag og grøt da, så hun dør ikke av sult... Men vil hun ta puppen igjen bare hun blir sulten nok? Hun er litt over 8 mnd, jeg hadde håpa å få amme en stund til...

Jeg hadde kjempeproblemer med biting jeg også.. Han fikk tenner relativt tidlig og jeg trodde seriøst han skulle bite av meg brystvorta...Hadde så voooondt!!! Det jeg gjorde til slutt var at jeg kjørte en finger inn i munnen hans hver gang han bet, hadde den klar for jeg visste omtrent når han var ferdig... og etter en liten stund så ga han seg faktisk! :) Han biter fortsatt litt, men det er ikke i nærheten så ille som det var..

Vet du hva, jeg hadde NØYAKTIG samme problemet. Bare at min lille var ca et halvt år...  Akkurat det samme skjedde, altså at han beit, jeg hylte og han blei livredd og NEKTA å røre puppen etterpå. Han spiste ikke på maaaaaange timer. og i og med at han verken tok flaske eller noe som helst og ikke hadde begynt med fast føde enda, så MÅTTE jeg bare prøve. Det var så frustrerende at jeg har ikke ord!!! Men uansett, det som funka for å få han til å ta puppen igjen var å bysse han i armene mine til han var sånn passe trøtt og god og så fant jeg forsiktig fram puppen mens jeg fortsatt byssa. da tok han den og så byssa jeg han til han var ferdig å spise. Slitsomt å amme stående, men det funka!! Etter det så var det en kamp uten like, fordi han beit nesten hver eneste gang, men jeg måtte bare holde hylet inne. ellers hadde det samme skjedd igjen. problemet var at jeg ikke lenger greide å slappe av sånn at utdrivingsrefleksen aldri satt igang. melka kom ikke... blir svett enda da jeg tenker tilbake. tilslutt gadd han ikke prøve mer, bare beit og ville ikke suge mer fordi det tok så lang tid. så i et par ukers tid amma jeg han KUN da han sov for da beit han ikke. og da slappa jeg mer av. 
Men, etterhvert fant jeg ut at jeg skulle prøve den nesesprayen som setter igang utrivingsrefleksen, og det funka!!! og etterhvert slutta han å bite og jeg fortsatte å amme til han var 13 måneder :) soooo, hang in there girl :)

~testomania~ skrev:
Jeg måtte kutte ut jeg, for jeg var på nippet til å måtte sy siste gangen jeg ammet... 
Og når barnet er såpass stort ville jeg kanskje avsluttet jeg. Kanskje hun ikke er så interessert lenger?

Hun har eeelsket den puppen fra dag 1, så jeg tror ikke det er manglende interesse. Jeg skremte henne rett og slett med auingen min. Håper hun sover godt i natt og at alt er glemt til i morgen...
Siden hun uansett ikke ta flaske så kan jeg liksågodt holde på litt til...

Back
Topp