Hun ødelegger hverdagen min....

marley88

Forelsket i forumet
Mailykke <3
Aah, jeg holder på å klikke snart, det eneste jeg går å tenker på å bekymrer meg over er min såkalte ¨svigerinne¨ som vi kan kalle henne. 

Min svigerinne jobber på sykehuset som sykepleier, men en annen avdeling..  å hun sier hele tiden at hun skal komme inn å ¨sjekke¨ hvordan det går på føden når vi skal inn. Hun er av typen som maser på alt å alle og er hysterisk nysjerrig. Av typen som er i stand til å ta bilder av nurket å legge på facebook å sende rundt til alle familie medlemmer... FØR vi får sjangsen til å gjøre det selv. Jeg mener det er liksom VÅRES glede å få dele med andre når vi er klar for det... Hun bare eier null respekt for folks privatliv, eller mennesker generelt...  Jeg synest hun ødelegger hele svangerskapet mitt, jeg går rundt å er sint å irritert hver dag p.g.a dette. Jeg gruer meg til å føde på grunn av henne, jeg er ikke interissert i å ha NOEN andre enn meg selv og samboer der, å kanskje min mor, men jeg kan jo ikke informere om at vi drar til sykehuset uten at HUN får snusen i det... Hjeeelp.... Hva skal jeg gjør? Jeg blir gal av å planlegge dette her snart... 

Skriv brev til jm som du gir når du kommer på sykhuset. Beskriv godt og be dem passe på at hun ikke er tilstede. Hun tilhører ikke avdelinge, så dem bør kunne be henne forlate rommet uten noen problemer :)

Har en "stesvigermor" som ødelegger her, så kjenner litt igjenn følelsen!

Nei veit du ka!
ho skal ikkje inn på rommet ditt! blir sur bare av å lese det!
Si ifra til JM med det samme du kommer inn der. gi navnet hennes og alt og si at ho mot all formodning IKKJE skal inn til deg, verken på føden, barsel eller vite at du er der!
de har taushetsplikt! og du kan velge å kaste ut JM du har fått om du ikkje liker ho, så da kan du vertfalll be om dette :)

håper det ordner seg!

For å si det sånn,ikke samme situasjon,men familie sammenheng. Vi har kommet i krangel og uvennskap med min eldste bror og forloved og min yngste bror og kone. Jeg har tenkt å gi beskjed på barsel at kommer dem,skal de ha nektet adgang til meg. Du kan gi en liten,klar medling om dette,at dere vil ha FRED! Dette er en opplevelse mellom deg og din mann og hvem DU vil ha med ikke hvem som VIL være med ;)

Hun har ingen rett til å komme inn på fødestuen deres selv om hun jobber på samme sykehus..
Skriv dette i fødselsbrevet, at det har vært ett stress moment for deg og du ikke ønsker noen andre enn din samboer tilstede. Jordmødrene er i hvertfall pliketet til å følge opp dette så lenge det har blitt ytret ønske om dette. Syns kanskje også at din samboer burde ta en prat med henne.. Kan vel ikke være for vanskelig å forstå dette? Grrr..

Håper alt ordner seg for dere og at dere får en fin opplevelse av fødselen uten dette stress momentet...

Uff, ja takk for tips dere, setter stor pris på at noen forstår hva jeg mener.. Jeg har prøvd og hinte frem på at vi ikke vil ha NOEN andre der, men det virker som hun bare gir blaffen, å vil tilfredstille sin egen nysjerrighet uansett hva jeg sier eller gjør... :(  På våres kanter er dette med brev til jordmor heller et ukjendt fenomen, ingen jeg kjenner har levert slike når de drar inn på føden..Så jeg vet ikke helt hvordan det fungerer, hva skriver man der egentlig ? 

Det kommer til å ende med at vi bare drar uten å si fra til noen... Noe jeg synest er veldig trist.. :( ... 

i ett fødselsbrev kan man skrive litt hvordan svangerskapet har vært, og hva ønskene dine er i forhold til fødselen. Smertestillende osv;) Så syns jo det er ett helt yppelig måte å  holde hun svigerinna di borte;;) 

marley88 skrev:
Uff, ja takk for tips dere, setter stor pris på at noen forstår hva jeg mener.. Jeg har prøvd og hinte frem på at vi ikke vil ha NOEN andre der, men det virker som hun bare gir blaffen, å vil tilfredstille sin egen nysjerrighet uansett hva jeg sier eller gjør... :(  På våres kanter er dette med brev til jordmor heller et ukjendt fenomen, ingen jeg kjenner har levert slike når de drar inn på føden..Så jeg vet ikke helt hvordan det fungerer, hva skriver man der egentlig ? 

Det kommer til å ende med at vi bare drar uten å si fra til noen... Noe jeg synest er veldig trist.. :( ... 

På vår kant også er det uvanlig med fødselsbrev. så eg kommer ikkje til å ha med det. og hadde det ikkje sist heller.
men dette hadde eg rett og slett bare gitt en muntlig beskjed om. kan jo også ringe de når det nermer seg termin. eller be gubben din minne deg på å ta det opp i tilfelle du glemmer det kampens hete :)
de har taushetsplikt og full rett til å nekte folk inn som du ikkje vil ha der. eg tror ikkje det blir et problem om du bare sier det til de!

Hadde enkelt og greit bedt samboern min om å si i fra til henne, at hun ikke er ønska på fødestua i det hele tatt.

Om det ikke funker så si i fra til jm at du ikke vil ha andre inn der enn de som er nødvendig for en fødsel..

Eller enkelt og greit, la være å si  i fra at dere reiser på føden til de som kan  finne på å lekke info...

Skulle hun mot all formodning dukke opp der likavel, så fres hu ut døra igjen..

Back
Topp