Humf

Varia

Glad i forumet
Nå har jeg mistet to ganger siden april. Og etter sist gang var jeg til ekstra sjekk av livmor osv på sykehuset. Der kom gyn frem til at jeg burde sykemeldes så snart jeg var gravid nestegang så jeg kom meg til uke 12 og så prosentvis sykemelding etter det.
Nå er jeg gravid igjen (hurra) og tok derfor kontakt med fastlegen min for å sykemlede meg meg. Men min lege er på ferie så jeg kom til en spesialist innen ufrivillig barnløset osv. Han ville på ingen måte sykemelde meg. Mente at det var mange damer i hele verden som hadde hardere jobb en meg som klarte å gå gravid helt fint. Men jeg fikk rekvisisjon mot å jobbe natt!. Problemet nå er at hvis jeg ikke kan følge mitt team så går jeg glipp av ca 7000 i mnd i tillegg. Prøvde å forklare dette til denne spesialisten, mens han bare trakk på skuldrene og sa at dett er jo en liten pris og betale for å bli gravid.
Så nå er jeg fortvilet her jeg sitter. Har på ingen måte lyst til å oppleve SA igen. (hvem har vell det liksom)

Nei jeg skal dra på jobb i kveld og snakke med sjefen og se om vi kan kommer frem til noe.

litt sur jeg nå, så nå må ivertfall norge vinne

Hm.. Høyres ut som ein rimelig tåpelig lege.. Kor tid legen din kjem igjen då??? Får håpe det ordner seg når du snakker med sjefe din. Har du tung jobb? Lykke til i alle fall

jeg jobber i posten, i produksjonen. Her er det bundt bearbeidelse, som er veldig tungt. Pakkepost som er veldig tungt og lange vakter.
Slik som "eksperten" vil at jeg skal jobbe så må jeg kommer på jobb kl 8 og dra kl 17 og så blir jeg gående rundt og kopiere ting og sortere små brev. kommer til å bli psykisk syk av hele greia

legen min kommer på mandag så skal ringe henne da

Gjer det. Går det ikkje an å ta egenmelding fram til då?? Veit ikkje korleis det fungerer hos dåkke eg. Har du ein grei sjef eller?

ORIGINAL: Varia

Nå har jeg mistet to ganger siden april. Og etter sist gang var jeg til ekstra sjekk av livmor osv på sykehuset. Der kom gyn frem til at jeg burde sykemeldes så snart jeg var gravid nestegang så jeg kom meg til uke 12 og så prosentvis sykemelding etter det.
Nå er jeg gravid igjen (hurra) og tok derfor kontakt med fastlegen min for å sykemlede meg meg. Men min lege er på ferie så jeg kom til en spesialist innen ufrivillig barnløset osv. Han ville på ingen måte sykemelde meg. Mente at det var mange damer i hele verden som hadde hardere jobb en meg som klarte å gå gravid helt fint. Men jeg fikk rekvisisjon mot å jobbe natt!. Problemet nå er at hvis jeg ikke kan følge mitt team så går jeg glipp av ca 7000 i mnd i tillegg. Prøvde å forklare dette til denne spesialisten, mens han bare trakk på skuldrene og sa at dett er jo en liten pris og betale for å bli gravid.
Så nå er jeg fortvilet her jeg sitter. Har på ingen måte lyst til å oppleve SA igen. (hvem har vell det liksom)

Nei jeg skal dra på jobb i kveld og snakke med sjefen og se om vi kan kommer frem til noe.

litt sur jeg nå, så nå må ivertfall norge vinne

I min jobb, der jeg jobber tredelt turnus, kan vi selvfølgelig gå turnus så lenge vi ønsker når vi blir gravid, men de fleste begynner å gå dagtid man-fre og fri hver helg MEN, vi mister ikke turnustillegget vårt(kveld og netter).....Hvorfor skal vi tape penger bare fordi vi er blitt gravide....Jeg må bare gi min arb.giver er erklæring fra legen hvor det står at jeg pga av graviditet ikke kan jobbe turnus....Men får det samme i lønn....

Sånn burde det være med deg også, bare fordi du er gravid så skal du gå glipp av 7000 kr, det er mye peng....jeg ville ha snakket med en annen lege på legekontoret der du har din fastlege og forklare situasjonen og hva din fastlege har sagt.....

Jeg har hatt 2 MA siden romjula 2008, og har nå blitt sykemeldt 50% til uke 12(og det passer meg veldig bra!!)
Lykke til!! Og det ser ut som Norge vinner!!![;)]

jeg tok ut ferie denne uken for jeg var sikker på at jeg kom til å bli gravid nå.
og jeg har en super sjef, så skal dra på jobb nå etter kampen for å snakke med han.

Han hørtes jo veldig sympatisk ut har der legen der[:'(], skulle tro en som jobbet med ufrivillig barnløshet visste noe om følelsene rundt det å ikke få barn/miste barn, og ville tenke litt lenger.[:@] spesielt når gyn har sagt at du skulle bli sykemeldt ved neste graviditet!! Håper legen din er mer forståelsesfull på mandag, heldigvis ikke lenge til han er tilbake fra ferie[;)]

Noen leger skulle rett og slett hatt en annen jobb!!!!!!!
kom deg til fastlegen så fort han/hun er på jobb igjen.

Grunnen til at jeg går glipp av i snitt 7000 i mnd hvis jeg går bare på dag er at jeg er stedfortreder for sjefen min. Så jeg får betalt mellomlegg fra mitt lønnstrinn og sjefens lønnstrinn for hver time han ikke er på jobb, er i møte har ferie osv osv. Vi kom frem til at hvis jeg skulle sykemeldes ved neste graviditets forsøk så skulle de regne ut snittet av det jeg har fått utbetalt i stedfortrederstilleg det siste året. og sende det inn til NAV. Dette kan de jo ikke gjøre om jeg ikke er sykemeldt.

ORIGINAL: Varia

Grunnen til at jeg går glipp av i snitt 7000 i mnd hvis jeg går bare på dag er at jeg er stedfortreder for sjefen min. Så jeg får betalt mellomlegg fra mitt lønnstrinn og sjefens lønnstrinn for hver time han ikke er på jobb, er i møte har ferie osv osv. Vi kom frem til at hvis jeg skulle sykemeldes ved neste graviditets forsøk så skulle de regne ut snittet av det jeg har fått utbetalt i stedfortrederstilleg det siste året. og sende det inn til NAV. Dette kan de jo ikke gjøre om jeg ikke er sykemeldt.

Oki, jeg skjønner, håper du blir sykemeldt og at det ordner seg[;)]

Back
Topp