Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: babyoktober09
Vi brukte en vigsler fra human-etisk forbund da vi gifta oss i fjor. Særdeles vellykket. Deler av familien min er veldig veldig kristne og superskeptiske. Det som var mest morro var at det var noen av disse som i etterkant har fortalt meg at det var den fineste vielsen de har vært i noen sinne. Nå skal det sies at vigsleren vår er super til å holde tale/drive frem vielsen.
I forkant av vielsen kommer vigsleren hjem til dere (eller annet fritt valgt sted om dere ikke vil h*n hjem...) hvor dere blir kjent (kanskje over en kopp kaffe ?). Gjennom denne samtalen får han da masse materiale om dere til å utarbeide en personlig vielsessermoni som er tilpasset deres personligheter. Det er dere som bestemmer hvordan vielsen skal være, hvor lang den skal være og ikke minst hvor den skal være. Vi skravlet med vigsleren vår i flere timer (han var jo så trivelig). I tillegg møttes vi en annen dag for å se på det stedet vi hadde valgt å bruke som sermonilokale slik at vi alle var på samme track.
Jeg skal ikke legge ut om hele opplegget her, men ett av de viktigste punktene våre for å velge humanetisk vielse var at vi to og vår kjærlighet sto i fokus under hele vielsen. Det var oss det dreide seg om (og ingen religionspåvirkning). Teman under hele vielsen var kjærlighet og vennskap. Under talen var det hans ord (ikke et brev vi hadde skrevet til en prest hvor vi fortalte om oss selv..) og hans inntrykk av oss som kom frem. Folk fikk inntrykk av at han hadde kjent oss i mange år (uten at det virket kunstig!)
Humanetisk vielse kan anbefales på det varmeste[:)]