Human etisk forbund!

fruluna

Forumet er livet
Noen andre fra hef her?

Noen som har hatt navnefest gjennom de?
Hadde vært kjekt å høre noen erfaringer siden vi skal ha det om noen måneder [:)]

Jeg er medlem... Hadde navnefest for lillegutt da han var 2 1/2mnd,det var en fin sermoni.
Syntes det var stort jeg[:)] Han hadde fin dress på seg og greier[:D]

ORIGINAL: fruluna

Noen andre fra hef her?

Noen som har hatt navnefest gjennom de?
Hadde vært kjekt å høre noen erfaringer siden vi skal ha det om noen måneder [:)]

Trodde du var jehovas vitner jeg.. Det sa du da her en dag![:D]

ORIGINAL: Tammis

Ja jeg er medlem og ja vi hadde navnefest for Snuppa.

(og nå kom jeg på at jeg fikk en PM fra noen her inne om jeg kunne fortelle litt om navnefesten. Og jeg har glemt å svart! SORRY!!!)

He he bedre sent enn aldri.. [:)]

Hvis man vil ha det gjennom hef må man være medlem ja. Så vidt jeg vet.
Koster 300 kr i året sånn ca..
Og det betaler jeg gladelig!! [:D] Den norske statskirken liker vi ikke!!

Jeg er også medlem[:)] Men vet ikke om jeg skal ha dåp eller navnefest.. Blir leeeenge til uansett.. Ingen hastverk. Mannen må jo få ha noe å si om saken han også.. (Han er ikke medlem..)

Lurer på om det ikke koster rundt 1000 kroner jeg for en navnefest..
Hvis man ikke vil lage til noe privat selv da..

Noen som brukte dåpskjole??

Mamma brukte til lillebror min for 16 år siden til hans navnefest. Vet ikke om det er vanlig.

Det var veldig mange som hadde navnefest samme dagen som lillegutt, men ingen hadde dåpskjole...Men det er vel noe man velger selv da, tenker jeg...

Er det noen som kunne tenke seg å fortelle litt om en sånn navnefest, hva skjer liksom, i forhold til dåp?

Dette sto på siden deres:

Human-Etisk Forbunds Navnefest er en glad og stemningsfull seremoni, med tale for dagen og musikalske innslag. Familie og venner kan gjennom denne høytidsstunden ønske den lille velkommen til verden, og feire at barnet har fått sitt navn. Seremonien er åpen for alle.

Seremonien varer ca. 50 minutter og inneholder velkomsthilsen, diverse kunstneriske innslag og festtale. Omtrent midt i seremonien deles navnetavlen ut. Barnets/barnas navn vil bli kunngjort av seremonilederen og foreldre, barnet/barna, evt. søsken og vitner går opp på scenen og får overlevert navnetavlen. Seremonien varer ca. 50 minutter. Nærmere informasjon vil bli gitt før seremonien.

Vitner:
Det er anledning til å ha vitner til navnebarnet. Vitnene har ingen juridiske forpliktelser ovenfor barnet, men det kan tolkes som at man var tilstede ved navnefesten eller at utvalgte slektinger/venner skal følge med og være støttepersoner i barnets utvikling og oppvekst. Det vanligste er to-fire vitner. Vitnene har ingen spesiell funksjon under vår seremoni. Noen ønsker allikevel å ha med vitner opp på scenen.

Tammis; jeg sendte deg en pm anngående navnefest.. ble bare usikker på om du hadde hatt det til jenta di når du ikke svarte.. helt iorden!

navnefesten koster 900 for ikke medlemm og 500 for medlemm tror jeg det var.. og den er åpen for alle...

vi skal ha til jentå vår 18 februar, gleder meg!!! og hun skal ha dåpskjole[:)]

Jeg har vært med på Human etisk navnfest to ganger med tantebarna mine. Veldig flotte seremonier! Det jeg likte var at barna ble satt i sentrum, slik er det jo ikke med dåp i kirken.... Tror ikke det er vanlig å ha dåpskjole egentlig, ingen av barna der hadde det.... Jeg skal også ha en slik seremoni for mitt barn, må bare melde meg inn først

Back
Topp