Humørsvingninger på minipiller?

tulips

Forumet er livet
Himmelbarn
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Septemberskattene 2023
Noen med erfaringer? Jeg har store humørsvingninger, går på p-piller. Noen andre som har hatt store humørsvingninger på p-piller men som har blitt «normale» på minipiller? Jeg orker ikke disse humørsvingningene lenger... Frister ikke så mye å ikke gå på noe prevensjon heller :shifty:
 
Beklager, mine humørsvingninger var verre med minipillen.
Vurdert hormonspiral?
 
Har dessverre slitt mer på minipillen enn på andre.. Hormonspiralen var ok for humøret, men fikk veldig uren hud av den. Syns egentlig all hormonprevensjon jeg har prøvd har hatt en eller annen kjip bivirkning.
 
Åh :(

Spiral er aktuelt etter at vi er ferdige med barn :)
Har ikke prøvd spiral selv, men de jeg har snakket med sier de ikke har fått humørsvingninger av det.
Personlig steriliserte jeg meg i forbindelse med siste keisersnitt, men nå skal ikke vi ha flere barn heller, orker ikke de pillene lenger.
 
Mer humørsvinginger og andre bivirkninger på minipillen her og. Vurderer sterkt å teste spiral nå siden vi uansett ikke skal ha flere barn.
 
Høres ikke bra ut :/
 
Ble verre på minipillen så bytta tilbake til p-pillem
 
Jeg var også verst på minipillen. Har nå kobberspiral for nekta mer hormonprevansjon, selv om gyn mentehormonspiral ikke ville funke sånn pga kun lokal virkning.

Hvorfor vil du ikke teste en type spiral før dere er ferdig med barn? Hormonpiller sitter også igjen i kroppen en stund? Jeg hadde det mellom nr 1 og 2 også, passet uansett med en tur til gyn for å sjekke og ta ut før prøvinga med nr2 startet så jeg så ikke på det som noen ulempe, men vi er jo forskjellige :)
 
Helt motsatt her. Minipiller inneholder det samme som hormonspiral, og begge deler gjør meg skikkelig deppa, gråter masse og er ikke meg selv. Med p-piller er alt fint (bruker Loette). Det er fordi minipiller og hormonspiral ikke inneholder østrogen. Med veldig lavt/ikke-eksisterende østrogen blir man skikkelig deppa og orker ingenting. Det var så fælt at selv om jeg risikerte å miste melka ved å begynne med p-piller tok vi sjansen. På én dag forsvant den forferdelige fødselsdepresjonen og at jeg ikke hadde noe ork.

Østrogen er viktig
 
Det er studier som viser at man blir mer deppa på minipille enn p-pille, nettopp fordi førstnevnte ikke inneholder østrogen og man derfor får for lave nivåer.
 
Hvorfor vil du ikke teste en type spiral før dere er ferdig med barn? Hormonpiller sitter også igjen i kroppen en stund? Jeg hadde det mellom nr 1 og 2 også, passet uansett med en tur til gyn for å sjekke og ta ut før prøvinga med nr2 startet så jeg så ikke på det som noen ulempe, men vi er jo forskjellige :)
Fordi det blir så styrete å ta den inn og så ut igjen etter kort tid, pluss at det da blir en dyr prevensjon når den ikke skal få sitte ut tiden sin :wacky: Blir muligens prøvere sommeren/høsten 2019.
 
Det er studier som viser at man blir mer deppa på minipille enn p-pille, nettopp fordi førstnevnte ikke inneholder østrogen og man derfor får for lave nivåer.

Helt motsatt her. Minipiller inneholder det samme som hormonspiral, og begge deler gjør meg skikkelig deppa, gråter masse og er ikke meg selv. Med p-piller er alt fint (bruker Loette). Det er fordi minipiller og hormonspiral ikke inneholder østrogen. Med veldig lavt/ikke-eksisterende østrogen blir man skikkelig deppa og orker ingenting. Det var så fælt at selv om jeg risikerte å miste melka ved å begynne med p-piller tok vi sjansen. På én dag forsvant den forferdelige fødselsdepresjonen og at jeg ikke hadde noe ork.

Østrogen er viktig

Høres ikke ut som jeg blir bedre av å slutte på p-piller heller da? :wideyed:
 
Høres ikke ut som jeg blir bedre av å slutte på p-piller heller da? :wideyed:
Jo det kan du bli! For da kan hormonene dine kicke inn :) naturlig.

Grunnen til at jeg hadde så lave nivåer var pga amming. Da går østrogenproduksjonen ned, og for meg var det ekstremt. Når jeg slutter å amme skal jeg slutte med p-piller. Liker ikke å ta hormoner
 
Kondomer hvis dere skal starte så fort, Evt hoppe av svingen siden dere tenker flere uansett...
 
Back
Topp