Hull på bukser

nancy drew

Forumet er livet
Ja hva tenker du om unger med bukser med hull på og lar du dine egne unger gå med det?Eventuelt lapper du eller er det da boss? Og hva med feks joggebukse, er dette ok overalt eller?

Skulle ønska det fanns mer sånne lapper man kan stryke på de hulen før det er verkligen synd att klærne ej kan brukes mer pga ett hul

Syr det som kan sys, og setter lapper på om det går. (Til en viss grad.)
Et lite hull på en ull-stillongs f.eks er det verre å sy, men jeg kaster det ikke av den grunn.
Noen klær bruker vi bare hjemme også.

Syr og lapper. Er det ille hull så blir det brukt hjemme :) og også om bukser og gensere som er for korte men passer ellers til shorts og t-skjorte om det er for utslitt til å arves.

Syr det som kan sys, og setter lapper på om det går. (Til en viss grad.)
Et lite hull på en ull-stillongs f.eks er det verre å sy, men jeg kaster det ikke av den grunn.
Noen klær bruker vi bare hjemme også.
Kjøper du sånne lapper noen plats eller vad bruker du før lapper .

Noen som vet hvor man kan kjøpe evt bestille sånne paller med figurer på som kan sys på klær

Hull er ikke krise, syns jeg. Kan sende ungene med klær med hull på kneet i barnehagen. Betyr ikke at de går med hullete klær hver dag. Planen er å sy, men det får jeg aldri energi til å gjøre.

Har kjøpt noen sånne lapper på stoff og stil, helt sikker på det finnes utallig mange forskjellige på nett:)
Jeg lapper og syr, synes bare det er flott at man tar seg tid til å reparere i stedet for å kaste og kjøpe nytt. Utfordringen er å få gjort det, tar jo litt tid.
Joggebukser kan brukes overalt ja:D nå er hun bare fem.

Her byttes bukser og stilongser ut når det blir hull på knærne. Har bunker med bukser på vaskerommet og gode intensjoner om å lappe, men det skjer ikke... [emoji85]

Jeg har noen sånne lapper, men med eldstemann har jeg for en periode gitt opp. Han har bukser uten hull til pent. Også sier jeg ar de som er revnet tvert over på begge kne kan få fri. Men han bryr seg ikke. Det går helst snart over....

Her hadde vi en periode hvor ALLE buksene bortsett fra én hadde hull på knærne... Tok bare noen få dager før nye bukser var hullete... Jeg sender han i bhg med hull i olabukser og lignende, men ikke joggebukser :) Ellers har jeg som andre her ambisjoner om å både sy og stryke merker, men blir brått ikke noe av [emoji14]

Vi kjøpte noen bukser fra Kappahl med ekstra padding på knærne (står på lappen at de skal være ekstra tøffe mot hull) som har holdt seg veldig fine :) Lite tips hvis man vil prøve ut de :)

Kaster det, syns det ser ugreit ut å gå med hull i klærne, gjør jo ikke det selv så hvorfor skal ungene gjøre det?

Jeg syr igjen hull som kan sys. Setter eventuelt lapp på det som blir for stort for å sys pent sammen.
Olabukser kan jeg revne flere steder så det ser ut som de skal være sånn.

Får ikke gå med hullete klær nei , dvs han gjorde det med favorittbuksa når det var et lite hull men ellers ikle nei

Er det små hull syr jeg selv, er det litt større (og en fin bukse eller favoritt bukse til ungene) , så kjøper jeg sånn lapper med motiv og stryker på :) Har kastet bukser før, men prøver å `fikse` de før jeg eventuelt ender med å kaste dem :D

Er det små hull syr jeg selv, er det litt større (og en fin bukse eller favoritt bukse til ungene) , så kjøper jeg sånn lapper med motiv og stryker på :) Har kastet bukser før, men prøver å `fikse` de før jeg eventuelt ender med å kaste dem :D
Hvor køper du sånne lapper med motiv på?

Håper dere som sier "kaste" i det minste leverer på fretex eller tilsvarende. Klær skal også gjenvinnes!

Håper dere som sier "kaste" i det minste leverer på fretex eller tilsvarende. Klær skal også gjenvinnes!

Gjenvinnes eller gjenbrukes?

Leveres ikke til fretex her, legger ikke klær som er hullete i hverken uff eller fretex, der legges kun hele klær[emoji106]

Back
Topp