Hull i tennene bare noen mnd etter tannlegebesøk?

snuppah88

Gift med forumet
Jeg var til tannlegen i februar og borra 3 hull... Men nå i det siste så synes jeg at det er litt ubehagelig flere plasser i munnen, iser liksom.. Bruker fluorskyll osv.. Men kan man få vondt i tennene så kort tid etter kontrollen da? Går vell ikke på no "garanti"? Vet ikke om det er samme tennene....

Er du sikker på at det er hull da, og ikke bare ising som du skriver? Jeg har trodd at jeg har hatt hull flere ganger, men det har bare vært tannstein og ising... Er nok ingen garanti nei.. desverre [&:]

Huff, vet ikke jeg.. Det er ubehagelig iallefall.. :-( fjerna tannsteinen når jeg var der sist...

Jeg har opplevd det.. Var hos tannlegen og alt var fint. Null hull osv..

Så gikk det ca 1 mnd og jeg kjente TYDELIG at det var et stort hull i den ene tanna, ringte tannlegen og forklarte og de trodde nesten ikke på meg, for da burde de jo ha sett det da jeg var der.
Men jeg fikk selvfølgelig komme inn og fikse det da..

Har du hatt hull tidligere? Jeg har opplevd at hull som tidligere har vært boret har blusset opp igjen innenfra pga at de ikke hadde gjort en god nok jobb.
Syreskader kan også gi ising.

Har hatt hull tidligere ja.. Men fikk dere det dekt når dere dro tilbake da? Hva kan jeg gjøre med syreskader? [8|]

Er det sprekk i en ny fylling skal du få det dekket. Er det blitt sprekk i en gammel fylling og en får hull pga det får en det ikke dekt. Amalgam fyllinger kan utvide seg og compositt fyllinger kan trekke seg sammen, så da kan det bli sprekker. At du har fått et nytt hull etter du var der er fullt mulig når det er så lenge siden.

Back
Topp