Hull i ørene

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kine

Guest
Har dere planer om å ta hull i ørene på babyen?

Nei... Nå venter eg gutt da.. Men synst godt ein kan vente til barnet eg stort nokk til og ta avgjørelsen selv. Eldste jenta mi fikk når ho var 5 år. Synst det og var på grensen :p

Jeg fikk hull i ørene da jeg var helt nyfødt (ble født i Spania, og der er det vanlig praksis på jentebabyer), og er i ettertid veldig glad for at jeg fikk hull i ørene allerede da :-) Jeg syns det er veldig fint, men er for pysete til å ta hull i voksen alder.. Hehe! Men forstår godt argumentene for å vente og la barnet velge selv. Nå venter vi gutt, men jeg hadde mest sannsynlig ikke valgt å ta hull i ørene på en eventuell jentebaby heller da det ikke er tradisjon for dette i Norge.

NEI!!!! Er helt imot å ta hull i ørene på babyer. Så her i huset får barna hull når de er så store at de etterspør det selv:-)

Nei, som med gutten på 4år så velger vi å vente til de evt spør om det selv. og så er det viktig at vi foreldre en enige begge to før de får lov til slikt.

Nei, kommer til å være streng og ikke la henne få hull før hun er tidligst 10. Og da skal det være hos noen som tar piercinger, ikke pistol hos frisør. Jeg sliter fortsatt med hullene jeg tok i 1. klasse, og min lillesøster er også veldig sensitiv og har hatt betennelser og allergi mot alt som ikke er ekte.

Nei, synes de skal være store nok til å ville det selv og kunne ta ansvar for rens og stell selv. Jeg fikk selv da jeg ble 8 år. Måtte da ta ansvar for rens morgen og kveld. Synes det var en lur måte å gjøre det på. Men tenker nok at mine foreldre fulgte med på at alt ble gjort i tilfelle jeg skulle glemme det:)

Storesøster på 6 år har fortsatt ikke, hun får ta hvis hun vil og føler seg klar. Jeg vil ikke ta det på min baby, men dømmer ikke de som velger det.

Ja, babyen får det når ho ber om det sjølv. ;) og klarar å ta ansvar for rens og sånn... Så om 8-10 år, kanskje? :p

Nei, det kan hun eventuelt få når hun kan velge det selv :)

Nei. Personlig så syntes jeg ikke noe om det føre skolealder:)

Nei, det får han ikke før han blir 12 år :p

Nei! Det er ikke mine ører. og syns at det er et valg man skal ta selv, når man blir gammel nok til det.

Ungane får pierce seg når dei er gamle nok til å gjere det på piercingstudio, viss dei sjølv har lyst. Meiner det er 12 års aldersgrense når det gjeld øret.

Nei.det er vel litt tidlig å ta på en baby. Jenten min ville ha når hun var 4år. Da sa jeg at hvis hun fortsatt ville ha det når hun skulle starte på skolen.så skulle hun få til bursdagen. Hun har i august ☺ da ble det hull i ørene ☺

Back
Topp