Hull i ørene!

Bkno3030672

Flørter med forumet
Har en jente på 2,5 år som maser om hull i ørene! Men synes kanskje det er litt tidlig, men pappaen lovte henne igår at hun kunne få det den dagen hun slutter med bleie på natta! Kjenner jeg blir litt skeptisk!

Hva synes dere er en passende alder?

Jeg synes det er greit når de selv vil ha det, og skjønner hva det innebærer. Noen er heldige og trenger ikke å stelle det så veldig, mens andre må rense flere ganger daglig. Hvis barnet er i stand til å ta ansvar for å rense feks morgen og kveld, og vaske hendene før de skal vri på knottene, synes jeg det er ok.

Hvis hun vil ha hull i ørene, og synes det er en gulrot for å slutte med bleie om natten er det innafor i mine øyne. :)

Jeg fikk når jeg var baby. Dattern fikk da hun var 4.
Der er jo veldig pent... Har ikke noe faktasvar til deg. Men syns det er greit om de er litt eldre så de ikke plukker borti med skitne fingre og får betennelse. Det var min tanke i hvertfall. Men kanskje dumt å bruke det som en gave ved slutt på sengeveting. Det har hun jo ikke styring på selv. Noen tisser på natta pga av mangel på hormon og slutter ikke av seg selv... Ville heller gitt det i gave uten forbehold.

• Liker
Reactions: Io
Jeg syns det er alt for tidlig. Tidligst 7 år.

Jeg tenker det er lurt å hvertfall komme seg unna den verste sandkassefasen, pga infeksjonsfare osv. Når hun er stor nok til å ha kontroll på annen hygiene selv, så vil jeg vurdere det for min datter. Litt satt på spissen; når hun får mensen og må lære seg å håndtere bind eller tamponger, da kan hun nok klare å rense ørene også ;)

Tenker at 10-12 års alder kanskje, når hun er blitt så stor at hun skjønner dette med rensing og hygene.
Har sett noen tilfeller på små barn der det er betent og greier.
Her har hun bare spurt en gang og når hun da fikk nei så er det greit.

Personlig så synes jeg ikke det er fint med hull i ører på baby og små barn, men det er jo opp til hver enkelt :)

En del steder har alders grense på 5 -6 år for å ta hull i ører.

Finnes klips, klistre øredobber og magnet øredobber som kan være et alternativ.

I ett annet innlegg her inne var det diskutert om hull i ørene i ung alder kunne trigge/ utløse/ utvikle allergi mot diverse metaller

Mi masa fra hun var rundt 2 år, etter en god stund med masing så sa vi at når hun blir 6 år så skulle hun få ta.

Dersom dere syns hun er stor nok til å forstå hva d innebærer, særlig i gro-perioden, så la henne få det. Men d er kun dere foreldrene som vet om hun er klar eller ikke.

Har alltid tenkt at mine jenter HVERTFALL ikke skal få før skolealder. Jeg syns det er så stygt å se barnehagebarn med hull i ørene. Men etter å ha lest en annen tråd her for litt siden om temaet har jeg nok endret mening litt. Om de VIRKELIG ønsker seg det, så hadde de nok fått det før, det er jo egentlig ikke noen big deal. Hull i ørene liksom. Eldste på fem her vil ikke ha før hun blir seks år, hun er redd alt som er vondt og innbiller seg at når man er seks år gjør det ikke vondt . Lillesøsteren er tøffere og har begynt å spørre nå, hun er tre.

Rundt 10-12. Da nærmer de seg tenårene, og er store nok til å skjønne risikoen. Syns øredobber på små barn er verken pent eller søtt...

Tar stadig hull i ørene på jobben å vi har satt en aldersgrense på 5-6 år. Vi vil at barnet skal vite og skjønne hva det innebærer og at de skjønner rutiner ved rensing.. :)
Vil anbefale at når dere velger å ta hull at dere går til noen som er autorisert/har kurs fra feks Blomdahl pga de veit hva de gjør og skal ha gode rutiner.. Veit at med feks Blomdahl så kan man få skutt inn plastik øredobber som gjør at det skal veldig mye til for å få infeksjon pga man kan ikke reagere på plastik :)

Trikset mitt (noen synes kanskje det er litt drøyt) for å utsette det litt, er å klipe lett i øret og si at det er MYE vondere enn dette å ta hull :D klarte å utsette det ett par år på mi, hun fikk rett før hun ble 5 :D

Jeg var 4 år da eg fikk hull I ørene hos moren min og eg tenker at min jente kan få ca på samme alder om hun måtte ønske :-)

Jeg var 12 år og syns det var tidlig nokk, syns det var rart at flere så på det som normalt at de fikk ned i 3-4 års alderen... Men jøss, vær sin smak ;)

Min fikk rett før hun var 2,5 år. Ingen problem med rensing. Fikk blomdahl. Hun er veldig forsiktig og peller aldri.

Snuppa ba om hull i ørene da hun var 3, og det fikk hun også. Ingen problem med rensing, og hun pelte ikke borti selv.

Trikset mitt (noen synes kanskje det er litt drøyt) for å utsette det litt, er å klipe lett i øret og si at det er MYE vondere enn dette å ta hull :D klarte å utsette det ett par år på mi, hun fikk rett før hun ble 5 :D

Jeg håper du mener klype, og ikle klippe som jeg leste:p haha!

Tar stadig hull i ørene på jobben å vi har satt en aldersgrense på 5-6 år. Vi vil at barnet skal vite og skjønne hva det innebærer og at de skjønner rutiner ved rensing.. :)
Vil anbefale at når dere velger å ta hull at dere går til noen som er autorisert/har kurs fra feks Blomdahl pga de veit hva de gjør og skal ha gode rutiner.. Veit at med feks Blomdahl så kan man få skutt inn plastik øredobber som gjør at det skal veldig mye til for å få infeksjon pga man kan ikke reagere på plastik :)

Hmm usikker om jeg er enig med deg ang plastikk, alltid unntak ifra en regel, men jeg reagerte på plastikk øredobber og reagerer den dag i dag på plast produkter:/

Back
Topp