Hull i ørene...

mizz.may

Flørter med forumet
Noen som har vurdert det på den lille?

Her fikk vi øredobber i dåpsgave fra oldeforeldrene og slik oldemor la det fram så virket det som om hun forventet at neste gang hun så vesla så var øredobbene i bruk.
Kjenner jeg føler meg litt presset til å gjøre det, har ikke gjort det altså. Er egentlig av den oppfattningen at hun skal bli stor nok til å bestemme det selv...

Har gutt,så ikke aktuelt:p Er dog imot det på så små:) Har hatt verk selv,og ikke akkurat godt! Ser heller ikke noe poeng i at den lille skal få vondt over noe hun egentlig kanskje ikke ønsker som stor?:)Selvsagt er det fint/søtt, men for hvem liksom...mini bryr seg ikke akkurat enda:P
Jeg brukte klistremerker i øra som liten:D

Syns det er så forferdelig stygt gjort av foreldre å stikke hull i kroppen til små babyer uten at de har valgt det selv!! Det provoserer meg mektig altså. Jeg fikk hull i ørene som 5 åring etter MITT eget ønske. Og hvorfor skal en baby ha øredobber? For foreldrenes forfengelighet? Nei vettu hva.. mange frisører og piercingstudioer nekter å utføre på så små og det er for en grunn!

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app

IKKE gjør det bare for å glede oldeforeldrene. Hvis du er imot det så holder du fast ved det, og forklarer ditt synspunkt og at de vil bli tatt i bruk når hun er gammel nok. Syns det er så fælt gjort mot babyene altså!

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app

Hadde jeg hatt jente så hadde jeg ikke gjort det, på grunn av faren for infeksjoner og at de kan dra seg i ørene osvosvm

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Nei... Helt feil etter min mening, lurer veldig på hva som får foreldre til å gjøre slikt unødig tull så tidlig :(

Da jeg vokste opp fikk vi ikke ta hull i ørene før min søster fylte 16 fordi min mor fikk nikkelallergi da hun tok hull i ørene som ungt barn. Jeg har enda ikke tatt hull i ørene -det passer ikke meg, min søster har flere i hvert øre. Det er valgene vi har tatt, og jeg er glad jeg fikk bestemme dette selv ;)
Min datter på 6år har enda ikke spurt om å få hull i ørene, om hun vil ha det når hun nærmer seg 10års alder tenker jeg hun kan få det. Tror 10år er en fin alder å få bestemme noe sånt for seg selv :)

Hadde ALDRI i livet tatt hull i ørene på min lille nydelighet!!! om folk velger og gjøre det,så får de stå for sne egne valg.
Det blir helt feil for min del hverfall,og hadde definitivt ikke gjort det fordi noen tilsynelatende insinuerer at de mener man burde(pga en gave i dette tilfellet).

Her får størstejenta hull i ørene til skolestart, hun har mast en stund, men satt skolestart som minimum:)

Størstejenta her i huset fikk da hun var 5 år.. Da spurte hun selv...
Kommer sldri i verden til å ta hull på lillesnupp.... Næi hun skal få hun også når hun spør etter, men blir ikke i løpet av de første par årene...

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Det syns ikke jeg noe om. Hun kan få det når hun blir eldre(skolealder). :) Men på babyer? Nei!

Sent from my iPhone using BV Forum

Hadde aldri verden gjort det på lillesnuppa :) Syns ikke noe om det på babyer, stakkars :/ Vesla får når hun spør om det :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Har gutt, men hadde jeg hatt jente skulle hun vært stor nok til å spørre om det selv, forstå hva det innebærer, samt klare å rense ørene selv i starten. Ville aldri gjort det på en baby pga infeksjonsfaren, samt at hun kanskje ikke vil ha hull i ørene når hun vokser opp - er jo ikke alle som vil det. En baby ig et barn er så nydelig av natur at det er jo overhodet ikke nødvendig å pynte det opp med ørepynt..

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Har på ingen måte vurdert det nå, nei, det kunne ikke falt meg inn! Men det er jo helt normalt i en del andre kulturer, og de sier faktisk at infeksjonsfaren er mindre når de er helt små, for de plukker ikke på det, slik som større barn gjør:) Men nei, blir ikke før til skolestart her, om hun spør etter det, vel å merke.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Nå er ho mini gutt, men har jo jente fra før. Hun MÅ være gammel nok til å ville det selv OG hun må være gammel nok til å forstå hva det er, hvordan det gjøres og hvordan det blir etterpå. Har vel i grunnen litt imot hull i ørene på små babyer, samtidig som jeg ikke legger meg så veldig oppi hva andre gjør med babyen sin .

Fikk øredobber i dåpsgave Agnes også, men det var ikke forventet at hun skulle ta hull i ørene nå. Kommer nok ikke til å gjøre det før hun evt. vil selv.

Her får de etter fylte 5 år (hvis de ønsker det),er kun største som har fått. Vi fikk beskjed på Adam&Eva at de har aldersgrense 5 år. Hun har hatt værk og til tider har det ramlet ut en øredobb. Da gror det rimelig fort igjen,så for min del er det utenkelig når de er så små!

Back
Topp