Hull i ørene...

to små englebarn

Forumet er livet
har så lyst å ta hull i ørene på Thea. Jeg var selv bare 8 mnd gammel da min mor fikset meg 2 bling-blinger i ørene. Far min mente hun burde vente sånn at jeg selv fikk ta det valget en dag.
Ser på kjøpesenteret når vi er ute å shopper at faktisk ganske mange små bebiser har det.. og nå er hun ikke lenger beby snart heller da..
Kan ikke si jeg husker så mye av hendelsen selv nei.

MEN dette er jo ikke helt smertefritt og derfor vet jeg liksom ikke helt om jeg vil henne så vondt.
Noen av deres små som har hull i ørene? Hvordan gikk det i så fall?

hehe så du mener at jeg bør gjøre meg klar for kamp? hehe bare tass stille og rolig ut igjen du ja.. greit det ;o)

Ine fikk hull da hun var 1år. Hun begynte å grine, men tror det var mer pga at hun kvapp for hun ga seg rimelig kjapt.

Hun fikk ingen betennelse heller. Det har jo mye å si hvor flink man er å rense det. Ikke har hun plukket på de heller.

Jeg angrer ikke på at hun fikk det. Kan garantere deg at når hun blir større, så vil hun helt sikkert ha hull.

Jeg var 3 mnd da jeg fikk hull. Var nok litt liten ja

Lukke til[:)]

Syntes man skal vente til de skjønner selv hva det er[;)] Men hvis man tenker seg om så er jo egentlig ikke noen fordeler med å få det så tidlig? (bortsett fra at det er søtt da) Det kan komme infeksjoner, og en 7mnd gammel "baby" kommer jo til å pelle osv. Men alle må jo gjøre seom de vil, jeg personlig hadde ikke gjort det

det er opp til hver enkelt egentlig, selv fikk jeg hull i ørene når jeg var ca.3mnd gammel, og husker ingenting fra det...
jeg ville sett an på situasjonen jeg, hadde ikke stoppa meg om noen skulle sagt at jeg ikke skulle gjøre det, hvis jeg hadde bestemt meg for det... men da må man være nøye med rensing og prøve å ikke ta pån for mye og sånt, kan jo dra å høre med de som lager hull hva de synes om det...

ORIGINAL: Theapuus

Jeg synes det er alt for tidlig. Du burde heller vente til Thea selv spør etter det. For da er det noe hun vil. 

Signerer!

Det er DU som bestemmer, det er di lille jente! Når hun blir 5-6 år kommer hun sikkert å spør om å få hull i ørene uansett, så jeg ser ikke problemet i å gjøre det nå. Veit det har vært krangel om dette før, men kan ikke folk slutte å bry seg om andres valg!?? Syns det er nydelig med hull i ørene på sånne småjenter! Selv har jeg nettopp tatt hull i ørene på Eline, hun blir 1 år i morgen! Jeg bryr meg ikke om hva folk sier. Dette var mitt valg, og jeg kommer ikke til å angre på det! Eline ville nok ha spurt om å få hull i ørene når hun ble større uanset...
Håper ikke det blir krangel om dette IGJEN!

Tusler stille ut igjen...

Jeg synes det er kjempesøtt når jentebabyer har hull i ørene.
Jeg hadde tatt det på dattera mi (hvis jeg har hatt det da) sånn ca 1-1/12
års alderen. Når hun skjønner at hun ikke skal dra de ut eller pille på de.
Lykke til!!

Signerer!!

ORIGINAL: 2-barnsmor-22

Det er DU som bestemmer, det er di lille jente! Når hun blir 5-6 år kommer hun sikkert å spør om å få hull i ørene uansett, så jeg ser ikke problemet i å gjøre det nå. Veit det har vært krangel om dette før, men kan ikke folk slutte å bry seg om andres valg!?? Syns det er nydelig med hull i ørene på sånne småjenter! Selv har jeg nettopp tatt hull i ørene på Eline, hun blir 1 år i morgen! Jeg bryr meg ikke om hva folk sier. Dette var mitt valg, og jeg kommer ikke til å angre på det! Eline ville nok ha spurt om å få hull i ørene når hun ble større uanset...
Håper ikke det blir krangel om dette IGJEN!

Tusler stille ut igjen...

Selv tok jeg hull i ørene når jeg var gammel nok til å bestemme selv... og vel så det (jeg var 22)
Mamma tok hull i ørene denne uka hun. (Hun har hatt før da, men var så mye plaget med allergi og betennelse at hun lot dem gro igjen. Nå fikk hun nye hull, akkurat der de hadde vært, for de var jo synlige "arr" selv 20-25 år etter at hun sluttet å bruke dem (og ville vært det for resten av livet)

Jeg har ingen datter selv (enda i alle fall) men er ikke tilhenger avå ta hull i ørene på noen som ikke har bedt om det selv i alle fall.

Men, for all del, det er ditt valg, og jeg skal ikke legge meg opp i det. Noen krangel gidder jeg i alle fall ikke være med på.

ORIGINAL: lona

sett mangen barn og syns det er stilig med øre punt , men orker ikke tanken på all rensing osv, selv... spurte i gullbutikken på oasen ...men hu svarte bare negativ, fikk ikke vite om de satte hull i ører eller ikke he he

Da går jeg ikke på Oasen nei..hehe..

ORIGINAL: skrulletulla

det er bedre å gjøre det nå enn når hun er større.. venninna mi skulle ta hull i ørene på dattera på 2,5 år.. å hun ba om det selv da,så når de hadde tatt ett nektet hun å ta det andre [:D] 
Er ikke noe problem å ta på en unge som er rundt 1 år! Når Eline tok hull, var det to damer som skjøt sammtidig! Så da fikk hun begge hullene på samme tid!! Veldig greit!

Uffda..  jeg vet liksom ikke helt jeg. Ikke det at det dere sier påvirker valget mitt, men synst det er artig å høre. Så tusen takk alle sammen!

Jeg har to tante barn som har fått hull i ørene begge to før de var året. De har aldri hatt noe problemer med hullene de. Men selv hadde jeg nok ventet til jenta mi ønsker det selv. Men vet det er vanlig i enkelte land at barna faktisk får hull i ørene på fødeavdelingen, og hvis du ikke ønsker det må du si ifra eller går det automatisk så lenge det er et jente barn. Mener det må være opp til hverenkelt hva de synes om den saken, men som sagt hadde jeg ventet selv.

ORIGINAL: nukimamma

Jeg ville ikke gjort det. Tenker ikke bare på smerten og faren for infeksjon, men mest det at det blir to varige arr som aldri går vekk. Barnet må ta dette valget selv når det er stort nok.
Min mening! [;)]

Enig [:)]

Jeg kommer ikke til å ta hull i ørene på Sofia før hun ønsker det selv, og forstår hva det innebærer (smerte, rensing, arr osv).

ORIGINAL: skrulletulla

det er bedre å gjøre det nå enn når hun er større.. venninna mi skulle ta hull i ørene på dattera på 2,5 år.. å hun ba om det selv da,så når de hadde tatt ett nektet hun å ta det andre [:D] 

Er ikke nødvendig å ta hull i ørene på et barn som er 2,5 heller da... selv om de ber om det. Og slett ikke alle ber om det når de er 2-3 år heller.

Selv var ejg vel 7-8 år før jeg luftet spørsmålet, da fordi min kusine hadde fått det. Ettersom jeg hadde nikkelallergi (som var årsaken til at mamma måtte slutte å bruke sine hull) sa mamma nei.

Og jeg aksepterte det jeg. Inntil jeg var 22 år, ikke plaget av allergi lenger (jeg fikk stooore røde utslag av klokka jeg fikk da jeg var 7, men har i dag ingen problemer. Muligens delvis fordi alt mulig rart er nikkelfritt da...) og selv tok avgjørelsen. Og det var vondt ja, men jeg visste i alle fall hva jeg gjorde, i motsetning til et lite barn?

Dahlia var 7 mnd når hun fikk hull i ørene.
 de er av plast og skal ikke renses, bare snurres på i ny og ne. de er fremkaller ikke allergitror det heter "non-allergic" og det har gått kjempe fint her. hun pelte ikke på de. hun gråt i 2 min når de tok hullene, men det gikk fort over.
men valget er ditt da[;)]

ORIGINAL: dahliasmamma

Dahlia var 7 mnd når hun fikk hull i ørene.
de er av plast og skal ikke renses, bare snurres på i ny og ne. de er fremkaller ikke allergitror det heter "non-allergic" og det har gått kjempe fint her. hun pelte ikke på de. hun gråt i 2 min når de tok hullene, men det gikk fort over.
men valget er ditt da[;)]
Vet du hvor man får tak i sånne plast-øredobber??

Back
Topp