Hull i ørene.. Værk

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
Datteren min tok hull i ørene for ca 6 mnd siden... Etter ca 4 mnd byttet vi øredobber.. Sølvøredobber..

Når vi byttet så var hullene fine.. Ikke noe værk,, i dag morges hadde datteren min tatt ut den ene øredobben... Huller var rødt.. Og litt blodig.. Renset det med pyrisept.. Tok ut den andre øredobben også..

Hun vil ikke ha øredobbene inn igjen.. Gjør vondt sier hun.. Hvor lenge kan hun gå uten øredobber før det begynner å gro igjen? Skal til legen i morgen ca kl 14... Får legen da til å se på dette.. Kan hun ha fått allergiske reaksjoner?
 
E fikk hull i ørene da e va 3 år. Brukte øredobber en stund. Siden da aldri pga smerter i ørene uansett ka e bruka. Hullene har aldri grodd igjen. Nå e e 31 år.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
hos meg gror det kjempe fort igjen så tror ikke at det er en fasit på det egentlig.
men rart å reagere nå etter 2 mnd med sølv

Sent from my LG-E610 using BV Forum mobile app
 
Jeg reagerer på noe sølv, og egentlig veldig mye annet. Vet ikke hvorfor, og heller ikke nøyaktig hva, så må bare prøve meg frem.. Vil anbefale å sette inn igjen de første så fort som mulig.
 
Mine var grodd igjen etter ei uke. Tåler ingen øredobber med lås på, altså at de sitter tett på øret. Jeg går med sølvringer, og tar på noen finere for et par timer innimellom.

Bestevenninna mi har kanskje på seg øredobber to ganger i året uten at det gror.
 
Kjedelig med verk. Jeg bruker øredobber bare noen få ganger pr år uten at de gror, hatt hull i ørene siden jeg var 7. Håper det ordner seg!
 
Mine hull gror aldri igjen, men jeg kan ikke gå med sølv i ørene da får jeg verk...


Sent from my iPad using BV Forum mobile app
 
Gikk uten øredobber i ti år. Funker enda. Bruker kun til fint da :) Fikk da jeg var 6 år.

Do'h ! Fra mobilen vel ;)
 
Sølv er ikke rent - det er ikke et grunnstoff og kan være forskjellige blandinger. Man kan tåle noen sølvøredobber og ikke andre. Kjøp gull eller kirurgisk stål!
Du må ha i nye dobber med en gang dersom de ikke skal gro igjen, nå som det er blitt sår. Hvis de er grodd og fine trenger du ikke alltid ha i.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Min datter har øredobber i medisinsk plast. Vil ikke anbefale sølv til barn. Det er bedre at de gror igjen enn at du setter inn nye øredobber for tidlig som bare vil forverre betennelsen. Min datter har gått uten øredobber lenge, men vi byttet ikke før det var gått 1 år, bare renset.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Spørs om det verker igjen da.. men noen dager går bra, rens det hver dag.
 
Hun nekter å sette inn øredobber på nytt... Bestemt seg for at det er vondt.. Så får bare la det gro igjen.. Renser hver dag :)

Hun får heller ta nye hull igjen en annen dag :)

Ser for meg at det gror kjapt igjen pga verk

Takk for svar :)
 
Sølv er ikke rent - det er ikke et grunnstoff og kan være forskjellige blandinger. Man kan tåle noen sølvøredobber og ikke andre. Kjøp gull eller kirurgisk stål!
Du må ha i nye dobber med en gang dersom de ikke skal gro igjen, nå som det er blitt sår. Hvis de er grodd og fine trenger du ikke alltid ha i.


Sent from my iPhone using BV Forum

Sølv er et grunnstoff:) Og det er renere enn gull.
Man får ikke gjort så mye med det om jenta ikke vil ha i noe. Men neste gang ville jeg ev. hadd klart ett par i titan (titanium).
 
Jeg tåler ikke sølv og kan kun bruke kirurgisk stål. Kanskje jenta di også er sånn?
 
Det er 0, 05 % nikkel i sølv. Vi selger både juggel og ekte, og daglig møter jeg kunder som ikke tåler gull og sølv. Ville gått for kirurgisk stål neste gang ;)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app
 
Driver selv å tar hull i ører. Vi bruker da blomdahl. Hvor fort hullene gror avhenger av mennesker. Hullene er som åpne sår til de er ordlig grodd. Det anbefales å ha øredobber i i allefall ett helt år etter at hullene er tatt. Selv om det står at det er nikkel fritt, har Norge en øvre grense for hvor mye nikkel det kan være i øredobber. Hvis hun reagerer nå ville jeg anbefale kirurgisk stål eller plast:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp