Hull i ørene på barn

• Trådstarter Trådstarter Moderator Tone
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Tone

Guest
Når syns du det er greit at barn får hull i ørene?

Er det forskjell på gutter og jenter?

Nei, det er ikke forskjell på jenter og gutter for min del, jeg ville ikke vurdert hull i ørene før tidligst skolealder, og uansett ikke før barnet etterlyste det selv.

Jeg hadde kanskje lurt ekstra på hvorfor noen tok hull i ørene på en liten guttebaby, med jenter er det vel relativt stor sjanse for at de tar hull senere i livet uansett, men prinsippet er det samme for min del.

Når de er gamle nok til å ta de i et piercingstudio OG vil det selve. Nei, det er ikke forskjell på kjønnene.

Greit i overgangen bhg/skole kanskje? Men ville ikke gjort det uten at barnet ba om det selv.

Jeg vil helst ikke at jeg skal synes det er noen forskjell, men hadde nok holdt mer igjen på en gutt eller ei jente ift hull i ørene.

Når de er store nok til å bestemme selv, og i tillegg spør etter det selv. Ikke forskjell på gutter og jenter i utgangspunktet, men gutter bør være såpass selvsikkre at de kan motstå eventuell mobbing.

Når de er store nok og vil det selv.

Greit i overgangen bhg/skole kanskje? Men ville ikke gjort det uten at barnet ba om det selv.

Jeg vil helst ikke at jeg skal synes det er noen forskjell, men hadde nok holdt mer igjen på en gutt eller ei jente ift hull i ørene.
Sign:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum mobile app

Hun må be om det selv og hun bør gå på skolen.

Sagt når hu begynte på skolen skulle hu få lov. Hu ville ikke lengre når hu skulle da. Ett år siden hu begynte på skolen. Og har enda ikke etterlyst igjen hull i øra.

Do'h ! Fra mobilen vel ;)

Jenta mi tok hull i ørene for ca 1 mnd siden, hun er 5 år, og har mast om hull i ørene siden hun va tre år, da tok bestevennina til storebroren hennes hull i ørene, og da ville hun og ha det. :-)

Jeg syns ikke det er noe fint med hull i ørene på gutter.... Eldstemann hadde ikke fått det om han hadde spurt, noe han heldigvis IKKE vil ha. :-) Men, om han vil ha det den dagen han er gammel nok til å dra alene og gjøre det kommer jeg nok ikke til å nekte ham det likevel...

Jenter kan få når de er gamle nok til å ta det i piercingstudio. Gutter her i huset blir pent nødt til å vente til jeg ikke har noe jeg skulle sagt lengre.

Når de er store nok og vil det selv.

sign denne. Sønnen min tok i øret da han gikk i 2 klasse, for det var så kult og så har fetteren hans det :D

Syns de kan få når de vil, og tørr selv :)

Stor nok til å ville det selv. :)

Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

Ser helst at hun først får hull i ørene mot slutten av barneskolen, rundt 10/11 år gammel.
Og selvsagt bare om hun selv har ønsket det over en viss tid.

Med fare for å få masse pes nå, så synes jeg personlig ikke noe særlig om gutter med hull i ørene, (på tross av at mannen hadde det da vi ble kjent.) og om jeg hadde fått en sønn skulle jeg nok prøvd å drøye det til han var så gammel som mulig (helst over 18) :P

Når hu kan rense hullene selv.
Ikke forskjell på gutt og jente.
Stusser over det når jeg ser babyer med hull...

Termin 4/9-13 - skriver fra mobilen

Jeg har sagt til henne at hun må begynne på skkolen først, heldivis så maser hun ikke, nevner det en sjelden gang:)

Back
Topp