Hull i ørene på babyer

hemmeligennsålenge

September 2013 <3
Denne kom som forslag men kom seg ikke ut i egen tråd, så jeg tok meg lov til å legge den ut! Håper det var greit.
men hva syns dere om å ta hull i ørene på babyer?

Jeg er 100% imot det!
Jeg mener at barnet skal få være så stort at det spør om det og har lyst på det selv!

Hvor lenge er de babyer? :O Thea fikk da hun var rundt to år tror jeg, jeg fikk visst da jeg var 1... Selv synes jeg til og med det er litt tidlig (for mine egne barn) :)

Hvor lenge er de babyer? :O Thea fikk da hun var rundt to år tror jeg, jeg fikk visst da jeg var 1... Selv synes jeg til og med det er litt tidlig (for mine egne barn) :)

Akkurat betegnelsen baby er vel fra 0-1 år, men som sagt så er det ikke jeg som kom med forslag på tråden så jeg vet ikke helt hvilken alder hun tenker på

Jeg har ikke gjoMin sønn er gutt da :P

Men jeg jobbet som frisør før, og vi alle som jobbet der satte en grense på 1år, (selv om det utrolig ungt det også) men jeg har tatt hull på 2 "babyer" 1 år og 2 uker var de, og jeg kommer aldri i livet til å gjøre det igjen :P

Uansett hvor forsiktige vi påpekte at de måtte være med dem (til foreldrene selvsagt), så kom hun ene tilbake 2 uker etterpå med det ene hullet ut-revet (dattra hadde funnet ut at hun hadda ører, så hun hadde klart å revet den ut) og det var ikke noe jeg har lyst til å se igjen :/

Jeg dømmer ikke folk som gjør det, men da må man være utrolig forsiktig, tape over på dagtid (spes. om de fingrer med det), og rense dobbelt så mye som til eldre barn, i og med at babyer ofte har litt mer bakterier på hendene enn oss ;)

Jeg vil anbefale å vennte til 2 år (ca) for da klarer barnet sånn halveis å forstå at de ikke skal borti, og at det kommer til å gjøre vondt :P

Men helst vennte til de ber om det selv selvsagt :)

Min datter fikk når hun ble to år! Veldig stas! Men bestemte det vel ikke selv! Tror ikke jeg ville gjort det så tidlig om ikke bestemor er frisør! Ville ikke tatt det på babyen min! Men i mange land, som f.Eks Spania, er det ganske vanlig!

kan ikke tenke meg å få det til verken baby eller småbarn som ikke vet hva det innebærer... 3åringen begynte å mase om hull i ørene og jeg viste henne klistreøredobber og de syns hun er såå fine, håper det varer lenge :)

Min datter fikk når hun ble to år! Veldig stas! Men bestemte det vel ikke selv! Tror ikke jeg ville gjort det så tidlig om ikke bestemor er frisør! Ville ikke tatt det på babyen min! Men i mange land, som f.Eks Spania, er det ganske vanlig!

Ja i spania er det mange som får på sykehuset når dem blir født og det er grotesk, spør du meg

Min datter er 2 år og hun har et par klips øredobber som hun fikk til jul, men hun bryr seg ikke om det enda :)

jeg fikk da jeg var 3 år, og jeg husker den dagen enda :) og ja, jeg maste meg til det selv :P

Min datter får det tidligst når hun begynner på skolen!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

Vi skal snart ta det på Emilie :) siden hun er 2 år. Hun maser hele tia om å pynte øra :) jeg fikk når jeg var 1 år :)

Back
Topp