Hull i ørene på baby

Mamsen til 3..

Forumet er livet
Jeg så det var en som hadde spurt om det på juni..

Kunne du tatt hull i ørene på jente babyen din nå?

Jeg syns det er søtt men kunne aldri gjort det,når det nærmer seg skolealder ska hun får lov,eller når hun spør selv..

Samme her. Den dagen hun har lyst selv. Vil ikke utsette henne for det for de at jeg har lyst!! Men det er jo skikkelig søtt[:)]

eg synest d e litt tiligt t å få hull i ørene.. svigerinna mi tok hull i ørene på hennas jenta når hu va 9-10 månar

Jeg synes det er altfor tidlig jeg...venter nok til ho er skoleklar[:D][:D][:D]

Jeg vil aldri i verden gjort det på babyen min om jeg hadde hatt en jente. Enig i at det burde skje i skolealder.

Da jeg var 9 mnd tok mormoren min meg med til frisøren og satte et hull i det ene øret mitt. De kom ikke lenger, for jeg gråt så intenst. [:(] Da mormor tok meg med hjem og mamma fikk se hva hun hadde gjort så klikka mamma totalt! Hun ville jo ikke at jeg skulle ha hull i ørene så tidlig. Men etter en liten stund tok mormor meg med tilbake og satte et i det andre også. Kunne jo ikke bare ha på den ene siden ... Men det resulterte i at det er blitt skjevt.
Jaja, husker jo ikke noe av det, men allikevel da ... [:'(]

Nei det får hun ikke før hun eventuelt spør om det selv om mange år. Skjønner ikke vitsen.

Nei det synes jeg er helt meningsløst. Tenker de ikke på at babyen også kanskje vil plukke på absolutt alt, for så å ta det i munnen. Ikke så veldig festlig med en spiss liten øredobb ned i halsen akkurat.

Aldri tenkt tanken engang...
Huff hva e poenget da... Er nok mere stas når de blir større... Jenta mi var 5 hun når hu fikk hull i øran... Tidlig det også syns æ, men ble no bare sånn...

ORIGINAL: SuperSussi

Jeg vil aldri i verden gjort det på babyen min om jeg hadde hatt en jente. Enig i at det burde skje i skolealder.

Da jeg var 9 mnd tok mormoren min meg med til frisøren og satte et hull i det ene øret mitt. De kom ikke lenger, for jeg gråt så intenst. [:(] Da mormor tok meg med hjem og mamma fikk se hva hun hadde gjort så klikka mamma totalt! Hun ville jo ikke at jeg skulle ha hull i ørene så tidlig. Men etter en liten stund tok mormor meg med tilbake og satte et i det andre også. Kunne jo ikke bare ha på den ene siden ... Men det resulterte i at det er blitt skjevt.

Hadde noen gjort det med Ophelia hadde jeg klikka i vinkel!!! [:@] Huffameg, det er ikke noe pent syn skal jeg fortelle dere[&:]

Jeg kommer ikke til å la Ophelia ta hull i ørene før hun er rundt 8-10 år tenker jeg. Har egentlig ikke sansen for de vanlige hullene i ørene, pga at det er så lett å få infeksjon og dritt med de stopperne bak bl.a, og fordi det er så mange som reagerer på diverse øredobber. Men hun skal da få lov etterhvert hvis hun absolutt vil. [:)] Men jeg krysser fingrene for at hun venter til hun er stor nok til å pierce ørene isteden[;)] (Og ang babyer med hull i ørene, så syns jeg egentlig det er en uting...)

Jeg selv fikk når jeg var 9. Og nei jenta mi får ikke det før hun selv sier at hun vil ha det og ikke før hun er 7-8. Før det så kan hun få øreklips om ønskelig.  Sånne plast prinsesseting[:'(]. 

Jeg var 17 da vi endelig fikk lov til å ta hull i ørene, da gikk jeg og pierca tunga heller[:D]
Så jeg har ikke hull i ørene[:D]
Kommer ikke til å ta hull i ørene på Thale, om hun absolutt vil kan hun kanskje få lov til når hun begynner på ungdommsskolen[:)]

Jeg hadde aldri tatt hull i ørene på Lea når hun er baby. Kanskje hvis hun vil det selv når hun er sånn 8-10 år. Jeg syns ikke det er noe søtt med hull i ørene på babyene heller jeg.

ikke før hun begynner på skolen!

Jeg syns det er søtt med hull i ørene på små barn, men det er ikke dermed sagt at jeg hadde hatt hjerte til å gå å ta hull i ørene hennes når hun er så lita. Min lillesøster fikk hull i ørene da hun var 1 år gammel, selv var jeg 11 år.

Nei fysj! Syns ikke det er spesielt fint heller. Søsteren min er frisør, og vi snakket faktisk om dette på lørdag. Hun snakket om noen som hadde tatt med en baby og ville ha hull i ørene på babyen. Så sa hun bare at hvis noen hadde bedt henne om det så hadde hun sagt nei. Det får nå være grenser syns jeg. Og en kommentar til innlegget til supersussi, hadde noen tatt med ungen min og kommet tilbake med hull i øret på henne, så hadde den personen aldri fått lov til å passet ungen igjen! Er jo foreldrene som bestemmer!

ORIGINAL: Mikke

ORIGINAL: Ane81

ORIGINAL: SuperSussi

Hadde noen gjort det med Ophelia hadde jeg klikka i vinkel!!! [:@] Huffameg, det er ikke noe pent syn skal jeg fortelle dere[&:]

Jeg kommer ikke til å la Ophelia ta hull i ørene før hun er rundt 8-10 år tenker jeg. Har egentlig ikke sansen for de vanlige hullene i ørene, pga at det er så lett å få infeksjon og dritt med de stopperne bak bl.a, og fordi det er så mange som reagerer på diverse øredobber. Men hun skal da få lov etterhvert hvis hun absolutt vil. [:)] Men jeg krysser fingrene for at hun venter til hun er stor nok til å pierce ørene isteden[;)] (Og ang babyer med hull i ørene, så syns jeg egentlig det er en uting...)

Hva er forskjellen på å ta vanlige hull og pierce dem da?

Da bruker de kirurgisk stål etc, som man ikke reagerer på, men hovedsaklig fordi det er en hel ring eller en stav med kuler, og ingen skarpe kanter som gjentatte ganger risper opp hullet (problem med vanlige øredobb-ringer). Og så må man være 18 år, hehe[;)]

Venter til han evnt spør om det selv som jeg gjorde med storesøster. Hun fikk når hun var 5 ca.... Da hadde hun lyst selv!

Siden han er gutt så kommer han nok ikke til å spørre engang...[:D]

Back
Topp