hull i ørene?oppdatert...

inLove

Elsker forumet
hva synest dere om hull i ørene på baby?jeg har litt lyst å ta på Alva men er litt usikker...må enten ta nå når hun blir 3 mnd føler jeg eller vente til hun kan bestemme selv.

etter at jeg nå har fått lest hva dere har skrevet og va på ei snikerunde på bv..på oktoberforumet skjer det mye rart forresten,kjekt med underholdning[;)]så var der en samme tråd som her bare med maange fler svar..hm...uansett da så har jeg kommet frem til at jeg venter med å ta hull i ørene på Alva til hun bestemmer seg for det selv.fordi hun har akkurat begynt å dra seg i ørene.liker best og ligge på siden.og det er visst nok mange nerva i ørene.og jeg ønsker ikke at hun skal få unødvendig vondt pga meg. men synst fortsatt at det er kjempe søtt og at jentebabyane blir skikkelig jente jente av det[:)][:)]men tusen takk for alle sine synspunkt[:)]

Jeg synes ikke noe om å ta hull i ørene på babyer jeg. Synes man kan vente til rundt skolealder med det. Før skolealder tror jeg ikke barn har noe glede av å pynte seg med øredobber, dermed er det ikke noe de trenger. Er også fare for infeksjon.

Vet det er flere som har gjort det her, men jeg ville aldri ha gjort det på mine barn.
Jeg tenker sånn fra 10 års aldern og hvis de ber om det selv da, så skal de få det.

ORIGINAL: Chocolate girl

Vet det er flere som har gjort det her, men jeg ville aldri ha gjort det på mine barn.
Jeg tenker sånn fra 10 års aldern og hvis de ber om det selv da, så skal de få det.

Jeps, slik tenker jeg også[:)]

jeg føler at jeg både er for og i mot...for: hun tar seg ikke til ørene nå og da er det mindre sjans for infeksjon.jeg synest det er kjempe fint[;)] MOT: livredd for infeksjon.vil ikke at hun skal få vondt. kansje hun ikke vil ha hull i ørene?kansje hun blir ei "guttejente" men det nekta jeg..hun SKAL bli ei "jentete jente"[;)]

Hadde ikke tatt det nå men vis hun er 4 og har et stort ønske om dette så skal hun få..

ja jeg jobber på en frisørsalong så her jeg bor er det mange 7 åringer og eldre som går rundt med en øredobb[;)] jeg bryr meg egentlig ikke så mye om hva folk sier..eller jo selfølgelig litt[;)] men er mest redd for infeksjon og at jeg utsetter ho for unødvendig vondt[&:]

Jeg personlig synes kanskje det er litt tidlig, men jammen er det søtt da :) *Nå skal det sies at jeg har gutt, og han skal nok ikke ha hull i øret, men har ei veninne som gjorde dette på sin 10 uker gamle datter og  det har gått veldig fint :)

Nei, det synes jeg ikke noe om. [&:]

personlig kommer jeg til å vente til hun er rundt skolealder [:)]

Jeg tror jeg kommer til å vente til hun blir så stor at hun spør etter det selv[;)]

nei det tor jeg ikke, hun har da ikke kontroll paa armene ennaa og griper i alt, hvis hun kan klore seg paa orene ( noe hun har gjort ) kan hun vel klare vaere borti orene ogsaa da ?  Jeg selv slet veldig naar jeg tok hull naar jeg var liten, fikk betennelse, andre gang jeg tok ble det saa hovent at oredobben satt inne i oeret og maatte dras ut med pinsett gjennom huden. 

Jeg fikk når jeg var 4 uker og mine ører er fin fin[:D]
Min søster som fikk når hun var i skolealder har hatt mye problemer. Mye fordi hun plukket på ørene

Min eldste fikk rett før hun fyllte to. Ikke hatt noen problemer
Datteren til mannen min fikk når hun var 4 fordi hun ville ha. Gikk rundt med ett i 1 år og no plukker hun på øredobbene hele tiden-. Mister låsen og har mye betennelse fordi hun ikke latt ørene være i fred

Så min erfaring jo tidligere jo bedre

Jeg venter til hun spør selv, så får jeg vurdere det da[:)]

Era har fått hull i ørene, fikk det når hun var ca 4 uker. Har ikke angret ett sekund, og ikke hatt antydning til infeksjon eller puss! Jeg tenker som så at de ikke vet hva det går ut på når de er 4 5 eller 6 år heller så... og de aller fleste vil ha hull i ørene lenge før de er i stand til å helt forstå valget selv, så det blir jo foreldrene som bestemmer det enten de er 3 mnd eller 7 år... Forskjellen er bare at i 7 års alderen kan du risikere å ende med hull i bare ett øre, i tre mnd alderen får du tatt i begge. Era gråt på første hullet, mest fordi hun var i halvsøvne og skvatt litt(tror jeg[;)]), andre hullet var heilt greit, hun gråt ikke engang...![:)]
Fått masse positive kommentarer, nesten ingen negative! Jeg synes selv det er kjempeflott. Har gitt beskjed til slekt og venner om at det kun kommer til å bli brukt gulløredobber, så skal de kjøpe øredobber i gave må de være av gull![:D][8D]

Ikke vondt ment mot noen, men er ikke så overbegeistra for hull i ørene på barn generelt jeg altså [8|][8|]

Jeg synes at man bør vente til de vill ha selv.. å kanskje til de er over 6 år og har begynt på skolen! Har sett mangen som har tatt på 3-4 åringer å så er øredobbene ute itte en liten stund!

Det er jo kjempesøtt! Har lyst på til Ronja selv nå, men vi får se[:)]

Jeg synes det er helt idioti på de små [:)]

Back
Topp