Hull i øra

kathrine80

Glad i forumet
venninna mi sin datter er 10 mnd og fikk hull i ørene i går...
synes det er litt tidlig jeg da

når synes du de kan ta hull i ørene?

ORIGINAL: kathrine80

Jeg kommer ikke til å gi Thea hull i ørene før hun selv ber om det! [:)]

hehe...

jenta mi har sagt opptil flere ganger i det siste at hun vil ha øredobber som mamma(hun ble 3 år i november)
men jeg prøver å forklare at det er vondt! så vi venter litt tror jeg...får se når hun er 4-5 år

Søskenbarnet mitt på 5 måtte for ikke så lenge siden til legevakta og skjære ut bakdelen til øredobben, som hadde grodd inn i øreflippen...

Jeg kommere ikke til å gjøre det før de ber om det selv, men noen kulturer gjør det veldig tidlig. I Spania ser vi ofte babyer på 3-4 uker med pynt i øret..

Her blir det ingen hull i ørene før hun ber om det sjøl ,+ at hun skikkelig forstår at det gjør vondt og må vaskes o.l . Så venter iallefall 2 år til[;)]

Synes det er alt for tidlig ja.

Jenta mi ville ha hull i ørene når hun var 3 år. Jeg sa at hun kunne få når hun begynte på skolen. 

Nå går hun i 1.klasse og har ombestemt seg. Vil ikke ha allikevel. :)

Er for tidlig i mine øyne.. Jeg fikk øredobber når jeg var 5 mnd gammel, helt normalt i Brazil og moren min driver og sier at hun kommer bare til å gjøre det når min datter er så gammel, hun ser ikke meningen å vente. Over mitt døde lik!

Hadde jeg hatt en jente, så hadde hun fått når hun hadde spurt om det selv.. Men vet om mange frisører/piercing studio som ikke tar på så små barn.. Noe som jeg synest er bra ! [:)]

Jeg har sagt 12 år, men sa til jenta mi at om hun skulle ønske seg hull i ørene til 10-årsdagen sin nå i sommer, så skulle hun få det.

Jeg synes ikke om å lage hull i babyer og barn for å tilfredstille pyntesyke mødre!

jeg synes det er greit.. fikk selv hull når jeg bare var noen uker gammel..
så får jeg en jente en dag så kommer hun også til å få det..

her får hun ikke hull i ørene før hun vil det selv.....

ORIGINAL: kathrine80

etter min mening så e dette værtfall 9 år fortidlig!!!!!!!

Jeg fikk det av tante, fordi jeg ville ha det, sommeren før jeg startet på skolen...
Synes det er passende alder!

Hun må være minst 4 år, gjerne eldre, ville det selv og det skal skje i piercingstudio.

Hva andre gjør får være deres valg, men jeg syns det minste man bør tenke på er å ta det i et seriøst piercingstudio. Hull i ørene med "pistol" er direkte farlig for så små.

Ikke før hun ber om det, og er gammel nok til å stelle det selv

Hvis hun spør om det selv så skal hun få[;)]
Men ellers gjør jeg det ikke, jeg fikk hull i ørene selv da jeg var 1 år...
Det er 4 år aldersgrense på "de" fleste frisørsalonger

Da skal hun være mange mange år, før hun får... Altså over 10 år ihvertfall.. syns nå vi da[:)]

det står på de "pistolene" som de skyter med at barnet skal være 6 år da, så de plassene som gjør det før barnet er 6år, gjør faktisk noe de ikke har lov til...

Eldste mi fekk til hu bgynte på barneskolen, da hadde hu mast i 2 år.. Og Tuva å Sofia før heller ikke før om de vil det.. Møte anette til skolealder, må de også [:)]

Back
Topp