hull iøra

chiquitita

Elsker forumet
når har du tenkt å gi snuppa di hull i øra? jeg har veldig lyst å gjøre det nå men finner ingen som vil gjøre det..... de fleste salongene sier at hun må være 5-6 år [:@]

Ikke ta dette ille opp, men jeg synes egentlig det er bra at salonger ikke vil ta hull i ørene på små babyer.. Synes de bør være gamle nok til å bestemme selv om de vil ha hull i ørene eller ei.
Jonas kommer ikke til å ha hull i ørene så lenge jeg bestemmer over ham (hehe [:D]), og hvis jeg får en jente en gang så får hun vente til iallfall til hun er blitt fjortis.. da får hun avgjøre selv..

Min yngste fikk da hun var 6- like før hun begynte på skolen. Syntes egentlig det var ganske passelig. Da var hun stor nok til å huske at de var der og hjelpe til med stell etc selv.
Men du verden for et forbruk den frøkna har hatt av øredobber etterpå[&:][:D]
Kunne ikke tenkt meg å tatt på henne mens hun var baby, og holdt igjen i mange år etter at hun begynte å ønske det selv.
Synes det er greit å vente til de forstår hva det innebærer..

Er da ikke noe galt i å ha hull i ørene når de så små.....

Vet ikke om jeg ville gjort det selv på en jentebaby, men synes ikke det er galt...

Vi bestemmer jo alt annet for de alikvel så!!!!

Even sier: n b dff---

e

Det betyr at han er enig med mamma[8D][8D][8D]

Jeg kommer heller ikke til å ta hull i ørene på Celine før hun selv vil ha det....

Det er jo kjempesøtt, men ikke noe jeg vil gjøre enda. Men også av den grunn at jeg har reagert masse på forskjellige øredobber så er redd hun skal få masse værk og slite med sånne vondter nå når hun er så liten.

jeg vil ta det nå fordi jeg har hørt at de ikke har så nye nerver på øreflippen nå i forhold til senere.. og jeg synes det er kjempe fint, og at hun bilr litt mere jente for folk som ikke kjenner henne.. i tillegg så fikk hun veldig fine øredobber da hun ble født, har ikke lyst å la de" råtne" før de blir brukt..hehe[:D] 
dette  ble da noe egoistisk.....tihihi

vil ikke de fleste jenter ha hull i øra..??? jeg fikk da jeg var 1år, bærer ikke noe nag for det...hehe

lillefix jeg tar meg absulutt ikke nær av noe som blir "sagt" her, hadde latt være å skrive hvis jeg var så følsom , og ikke hadde tålt at andre har sine meninger..[;)] synes det er interesangt å høre andres meninger[:)]

ORIGINAL: Beijbi

Jeg kommer heller ikke til å ta hull i ørene på Celine før hun selv vil ha det....

Det er jo kjempesøtt, men ikke noe jeg vil gjøre enda. Men også av den grunn at jeg har reagert masse på forskjellige øredobber så er redd hun skal få masse værk og slite med sånne vondter nå når hun er så liten.
hvis man reagerer så er det vel nikkel alergi? hadde tenkt kunn å bruke gull jeg.

uff  må si jeg  blir gla når de  ikke vil ta hull i ørene hennes når  hun er så liten , da med tanke  på infeksjon og så små barn drar jo i alt da  kan de vel  ble veldig utsatt for infeksjon hvis hun drar mye i ørene.

jeg ville ventet til hun har mer  kontroll på stell  av ørene og at hun forstår hva  hun ikke bør gjør  pga infeksjon osv

ei på babysvømmingå vi går på har hull i ørene.. hun var bare noen uker når di gjorde det..
jeg suns jo det er knall søtt da
men personlig hadde jeg ALDRIII gjort det selv så tidlig..
men det er ett valg hver foreldre må ta selv og føle på [:)]

jeg fikk selv hull i ørene da jeg var 4år

ORIGINAL: MammasLilleEngel

uff  må si jeg  blir gla når de  ikke vil ta hull i ørene hennes når  hun er så liten , da med tanke  på infeksjon og så små barn drar jo i alt da  kan de vel  ble veldig utsatt for infeksjon hvis hun drar mye i ørene.

jeg ville ventet til hun har mer  kontroll på stell  av ørene og at hun forstår hva  hun ikke bør gjør  pga infeksjon osv
mannn må rense  hver kveld i 6 uker for å ikke få infeksjon. hun ligger kjempe rolig når jeg tørker øra henner etter bad, tror det skal gå bra.[:)]

ORIGINAL: VicciogNikki!

ORIGINAL: CHICKA™ F.F.D.M.B.L

Er da ikke noe galt i å ha hull i ørene når de så små.....

Vet ikke om jeg ville gjort det selv på en jentebaby, men synes ikke det er galt...

Vi bestemmer jo alt annet for de alikvel så!!!!

Even sier: n b dff---

e

Det betyr at han er enig med mamma[8D][8D][8D]

vi bestemmer jo alt annet..men vi gruer oss jo til hver gang de skal ta sprøyter...kunne du da klart å ta hull i ørene hans?

Gruer meg ikke sånn til sprøytene jeg!
Og NEI, jeg er i mot gutter med øredobber... men jentebaby...TJA!
Hvorfor ikke?
Synes også det er kjempesøtt....

Fikk jo også selv når jeg var kjempeliten og har ALDRI bært noe nag for det!
Tvert i mot!

Hmmmm
hull i ørene på babyer synes jeg faktisk ikke noe om[8D][8D][8D]

De skal være gamle nok til å "mase" seg til det, spør du meg![:)][:)][:)]

Har mange hull i øret selv, og fikk mine første når jeg
var 7, etter å ha mast leeeenge og vel!!!!
Hadde vel tre i hvert øre før jeg var 13...(disse tok mor som var frisør)

Etter det tok jeg dem selv![:D][:D][:D]
Har fremdeles 9 i det ene øret!!!

Litt ut på viddene her, merker jeg!!!!

Poenget er at min eldste datter var 13 år, før hun selv ønsket
å ta hull i ørene!!!!!
Så det er slettes ikke sikkert at "alle" jenter automatisk ønsker seg
hull i ørene[;)]

Når minsten min blir gammel nok til å mase om hull, så
skal han få det[;)]
Men synes ihvertfall han må være 6 og/eller ha mast en stund![;)]

Foreløbig bestemmer jeg over ham!!!!
Dvs at jeg sparer håret hans langt, og bestemmer hvilke
klær han skal ha på seg.....
men jeg kommer ikke til å påføre ham unødvendig smerte![;)]

Jeg syntes det er vondt å ta hull i ørene. Syntes det er for tidelig. Mener jeg da....

ORIGINAL: chiquitita

vil ikke de fleste jenter ha hull i øra..??? jeg fikk da jeg var 1år, bærer ikke noe nag for det...hehe

Kan godt hende jeg er litt rar, men jeg har aldri hatt hull i ørene og har ikke lyst på heller [8D]

jeg gruer meg til å se henne ha vondt jeg da..går jo fort over.

man bærer jo ikke nag,tror ikke noen gjør det som har fått tidlig hull i ørene---man vet jo ikke noe annet liksom og spiller heller ingen rolle når det er gjort.

er like mye meninger om dette som alt annet!
at det er søtt,ingen tvil!=)

gutter med øredobber,ikke så fint nei...
min mann har det .... mann venner seg til deg og..[;)]

ORIGINAL: MammasLilleEngel

Samme her[:)]

Synes også det var godt å høre at de ikke vil ta på så små unger...venter nok til hun spør selv jeg og...[:)]

jeg kommer nok ikke til å ta hull i ørene hennes før hun begynner å spørre om det selv.

samme som her.Drøye det lengst mulig!

hva med hvis hun får nikkelalergi da?Sjangsen for og få det som liten baby er jo stor...Jeg må ærlig innrømme at jeg synes synd på små babyer som får hull i ørene...

Kommer ikke til å gi henne hull i ørene før hun spør om det selv![:)]

Jeg er helt imot hull i ørene på baby.......

Håper ingen blir sint for det om dettte er min mening.

Back
Topp