HulderBabyer (Født)

Tenk at dere allerede har en 1 åring i huset. Helt uvirkelig spør du meg for jeg synes nettopp han kom til verden :Heartblue

Det er helt utrolig Maiaflyfly! Jeg og føler akkurat det samme som deg. På en side kom han nettopp inn i livene våre og på den annen side føles det som om det har gått en hel evighet. Virker så lenge siden jeg satt i hormonrus i sofaen natt og dag og ammet:hilarious::Heartblue
 
Det er helt utrolig Maiaflyfly! Jeg og føler akkurat det samme som deg. På en side kom han nettopp inn i livene våre og på den annen side føles det som om det har gått en hel evighet. Virker så lenge siden jeg satt i hormonrus i sofaen natt og dag og ammet:hilarious::Heartblue

Må fortsatt trekke på smilebåndet når jeg leser fødselhistorien din da "hun" ble plutselig til han :Heartblue

Også lurer jeg på hvordan det går med gården deres ?
 
Må fortsatt trekke på smilebåndet når jeg leser fødselhistorien din da "hun" ble plutselig til han :Heartblue

Også lurer jeg på hvordan det går med gården deres ?

Hehe, tok litt tid å bli vandt til å omtale han som "han":hilarious: Han er verdens herligste lille gutt som allerede går ganske stødig og har verdens lengste fingre. Får jo tak i alt, haha:hilarious:

Så koselig at du spør om gården:shy::Heartred Vi flytter faktisk på søndag:woot: Husbonden har allerede vert oppe en tur og ryddet og vasket ut sammen med svigermor og mannen hennes. Vi gleder oss voldsomt til å komme i hus nå. Her har vi levd med flyttekasser oppetter ørene litt for lenge:hilarious:

Hvordan går det med deg og dine?
 
Last edited:
Her er det prøvepause til sommeren. Ellers er det litt mye ting på privaten og litt mye jobb for tiden, men ellers går det greit med meg.

Åh så spennende med flytting i eget hus. Masse lykke til med det.
 
Her er det prøvepause til sommeren. Ellers er det litt mye ting på privaten og litt mye jobb for tiden, men ellers går det greit med meg.

Åh så spennende med flytting i eget hus. Masse lykke til med det.

Håper det går bra med alt som foregår i livet ditt:Heartred er slitsomt når det er mange ting på en gang altså.
Masse lykke til med prøvingen:Heartbigred

Nå er vi i hus og har begynt (med trykk på begynt:hilarious:) å få orden på ting. Er fortsatt en del kasser å pakke opp og badet og vinduer står for utskifting snart, men 4 høns har vi allerede klart å få til gards. Nermer seg verpeklare så det er spennende:woot::gen026

Ellers har vi fortsatt med prøvingen og det virker nesten som om kroppen min er på vei tilbake til normalen nå. Basetempen ligner på det den var før første graviditet, det hjelper nok at minsten nå sover hele natta og at jeg da kan tempe til samme tid hver morgen, nærmere bestemt 05.00:inpain:. Har også fått mitt første kryss i Fertility Friend appen så nå er vi 5 dpo.
Morsom historie ifra helga;
Jeg var sikker på at el hadde vert før helgen så da vi fikk anledning til å legge inn aksjer sa jeg at jeg trodde toget hadde gått for denne gang. Ikke at vi kun koser oss med tanke på nr to da:p Husbonden var ikke enig da han mente jeg luktet for tiltrekkende til at det kunne være tilfelle:hilarious::Heartred:love7 Stigende temp i dagene som fulgte gav ham rett i det, så vi endte opp med aksjer på el-dagen og er dermed med i løpet om to streker denne mnd:woot:
Så spennende, men gruer meg så masse til mulig negativ test:nailbiting:
 
Last edited:
7 dpo med oppsving og stikkende kramper etter knusende tempdrop dag 5 og 6. Mistet alt håp da temperaturen ikke viste mer enn 36.55, men nå er lyset tent igjen enn så lenge. Dpo land kan virkelig være grusomt!
Sist graviditet testet jeg skyggen av positivt ettermiddagen 8 dpo etter blenda test tidligere på dagen. Begynte riktignok testingen 6 dpo etter noe jeg tolket som en festedip og gav meg ikke fordi jeg enten var helt sikker på at det var noe på gang eller jeg bare ikke klarte å la være før tiden virkelig viste at testene kom til å forbli negative. Jeg vet virkelig ikke...
Nå har de stikkende krampene og den "støle" følelsen i livmora gitt seg etter å ha holdt på nesten en time. Rett før kl 8 i dag tidlig var det så ille at det var vondt å bøye seg.
Håpet mitt er jo at dette kanskje er festesmerter? Tror ikke jeg hadde det de to første gangene jeg ble gravid så det er isåfall helt nytt.

Jammen godt jeg har lille EM til å distrahere meg:Heartred Det er lettere å la testene ligge når tida fyker avgårde på grunn av den fantastiske lille skatten vår:Heartred

Oppdatering kl. 15.45:

Da kan ømme pupper og stikkinger fra lysken og ned i ene beinet legges til symptomene. Blæææ! Tenk om det er alt, tenk om det er ingenting! Blir gal av dette.
Har hatt nok av ting til å distrahere meg i dag også så det var tydelig merkbart begge deler.
Har etterlyst rørlegger, gått tur med hundene, endelig fått rørlegger på befaring, testet forskjellige kommoder hvorav en skal konverteres til servantskap, snakket med mamma på tlf, ringt og ordnet servantarmatur, (vi hadde fått levert kjøkkenarmatur) og lagd middag til lille EM. Nok å henge fingrene i med andre ord.
Nå er jeg egentlig klar for å vite om det er noe på gang:banghead:
 

Vedlegg

  • Screenshot_20220401-082019_FF App.jpg
    Screenshot_20220401-082019_FF App.jpg
    214,2 KB · Visninger: 63
Last edited:
I dag tidlig sank tempen ned til 36.44 og TR banket på døra mi midt under middagslagingen:wtf: Kramper til tusen, men har unt meg en kopp med Mr Lee nudler på butikken som jeg skal ha til kvelds:happy:
I går la foresten en av hønene våre sitt første egg:woot:
 
Oisan så mye som skjer for tida, blir lite oppdateringer her
Nå øyner vi endelig slutten på prosjekt "nytt bad" og det er godt! EM badet i plastbadekaret sitt i kveld, foran peisen, og fant i dag ut at hvis han sparker fort med beina så spruter det masse vann over alt. Storkoste seg, men det ble veldig vått alle veier:laughing001 Åh så godt det skal bli med skikkelig bad med badekar, do og vask. Vi voksne har periodevis levd gardslivet og brukt gårdens gamle utedo:knegg:
Ellers er det ny PP og ikm var på onsdag. Tok en test som var blanda og venter i spenning på om TR stikker innom snart... Hadde EL tidligere enn vanlig i følge FF appen, men stoler ikke helt på den denne måneden. Har slitt litt med å få tempet til riktig tid ettersom lille Gullet har våknet skrikende rundt kl. 3-5 hver natt i rundt to uker. Er heldigvis litt bedring virker det som, mammahjertet knuser av den lyden:sorry:
Så da gjenstår det å se hva som skjer:smiley-angelic001

Fikk forresten verdens beste nyhet i dag; ei venninne og mannen hennes er endelig gravide og venter sin lille skatt i desember! De har prøvd lenge og giftet seg nettopp etter å ha vert et par i mange år. Ord blir for fattige til å beskrive hvor estatisk jeg er for dem:Heartbigred Det å gå gravid og få sitt lille gull trygt til verden er noe så fantastisk og utrolig som jeg unner alle!
 
Last edited:
Da har TR meldt sin ankomst:dead: Er det vanlig at lutealfasen endrer lengde tro? Eller var virkelig temperaturene så til de grader på bærtur...
EL 4-8 dager tidligere enn vanlig og total sykluslengde bare en dag kortere enn vanlig:confused004 Trodde liksom man kunne være ganske sikker på at tiden mellom EL og TR var den samme hver mnd.
Jaja, håper ting er tilbake til normalen denne måneden:p
 
Da tørker jeg litt støv av denne dagboka igjen. Det blir lenge mellom hver oppdatering, men det blir lite tid til å virkelig skrive langt og mye, som jeg liker, men bruker lang tid på, så da blir det til at jeg bare lar være, muligens noe jeg skulle jobbet med.

Uansett, nå tror jeg vi endelig er i riktig modus for å virkelig prøve på Hulderbaby nr to!
Gardshuset er nå levlig med nytt bad og nye vinduer og EM har begynt i barnehagen hvor han trives voldsomt godt. Vi begynte med tre dager siden vi begge er hjemmeværende foreldre, men har nå bestemt oss for å øke til 4 siden han har det så kjekt der. Er bare 5 barn og tre ansatte så de voksne har masse kapasitet til å ta seg av barna.
Unødvendig å si blir det lettere å få litt alenetid på dagtid når minsten er i barnehagen og det er mindre stress når vi ikke lever uten bad i fulstendig kaos.
Så i dag er vi muligens 1-2 dager etter EL og fikk lagt inn aksjer et par ganger i dagene rundt.

Denne PP føles ganske annerledes ettersom jeg ikke har noen tester i hus! De siste ble svidd av sist PP da jeg fikk flere skyggestreker, noen ganske tydelige, og lurte virkelig på om vi hadde vært heldige å truffet blink. Desverre kom TR en dag for tidlig, hvis jeg husker rett, så det var det.
Testemangelen er ganske befriende egentlig siden jeg er notorisk testetøs hvis jeg har dem liggende. Nærbutikkene her selger ikke tester og det hadde uansett ikke vært fristende å annonsere ting for hele bygda ved å kjøpe tester der.
Men om rundt en måned skal jeg på besøk til foreldrene mine sammen med EM så da tenkte jeg å se om jeg fikk tak i noen Makesure tester. Babyplan sine har jeg fått så mye skygger på i det siste. Kjøpte mange da jeg fikk mensen igjen etter ammingen og jeg tror 50% eller fler av dem gav skygger. Veldig skuffet over det for de var veldig til å stole på da jeg ble gravid med EM og mye bedre enn rfsu som jeg brukte første gang jeg ble gravid.

Ja,ja sånn er det nå.

Vi håper på å bli gravide snart og ønsker oss, om det er lov å si, ei jente denne gangen.
Husker jeg sa til Husbonden da jeg var midt i svangerskapet med EM, og vi trodde han var henne, at jeg kunne tenke meg en til etterhvert og håpet vi kunne få en av hver. Nå har vi jo en fantastisk gutt, som for informasjonens skyld har fått nydelige krøller, og krysser fingrene for at ting har klaffet denne PP og at det nå er ei lita jente som holder på å bli til.

Takker for meg for denne gang og skal prøve å bruke dagboka mer framover. Er jo masse å skrive om, bare litt mindre av tida til det.
 
Noen bilder av nye badet i huset og kjøkkenet. Synes det har blitt så fint:shy:
Kjøkkenet skal få ny, høyere benkeplate med ny oppvaskkum, oppvaskmaskin og nye skap under etterhvert. Foreløpig er det bare malt og innredet etter min smak.
Badet mangler dusjforheng, men jeg ønsker meg forheng i lin og stanga må spesiallages og festes i taket. Det er vel gjerne ikke nødvendig å si at dette koster litt så foreløpig klarer vi oss uten.
Eta: legger ved før bilder av kjøkkenet og badet:)
Badet var bare halvparten så stort med åpen dusj der hvor flettekurven står på førbildet og avløp midt på gulvet. Rommet var uisolert og bitkaldt.
20220708_222146.jpg
 

Vedlegg

  • 20220621_113745.jpg
    20220621_113745.jpg
    590,3 KB · Visninger: 91
  • 20221002_201646.jpg
    20221002_201646.jpg
    2,6 MB · Visninger: 92
  • received_894490194576616.jpeg
    received_894490194576616.jpeg
    31,5 KB · Visninger: 71
  • received_2812697702363556.jpeg
    received_2812697702363556.jpeg
    190,7 KB · Visninger: 73
Last edited:
Antatt 9 dpo i dag og forventningene er på topp:bag:

Ellers våknet vi kl. to i natt av at EM kastet opp. Soveskinnet, to av hans pysjer, min pysj, gulvteppet, hans teppe, laken+madrass og mitt dynetrekk endte til vask.
Heldigvis virker det som om det ble med det og Gullet er i fin form i dag heldigvis:Heartred Vi tar likevel fri fra barnehagen, for sikkerhetsskyld.
 
Antatt 9 dpo i dag og forventningene er på topp:bag:

Ellers våknet vi kl. to i natt av at EM kastet opp. Soveskinnet, to av hans pysjer, min pysj, gulvteppet, hans teppe, laken+madrass og mitt dynetrekk endte til vask.
Heldigvis virker det som om det ble med det og Gullet er i fin form i dag heldigvis:Heartred Vi tar likevel fri fra barnehagen, for sikkerhetsskyld.

God bedring ❤️❤️❤️
Babyer og 1-åringer kaster oftere opp bare en runde når de har omgangssyke også blir formen raskt bra heldigvis. Husker med sønnen min som kom typ alt av mageinnhold i ett gigantisk oppkast, da han var rundt året og hørt flere med 1åringer som sier det samme. Men de er smittsomme i 48t etterpå da.
Uansett det jeg egentlig skulle si - krysser fingrene for to streker snart og at søsken er på vei nå i denne PPen :)
 
God bedring ❤️❤️❤️
Babyer og 1-åringer kaster oftere opp bare en runde når de har omgangssyke også blir formen raskt bra heldigvis. Husker med sønnen min som kom typ alt av mageinnhold i ett gigantisk oppkast, da han var rundt året og hørt flere med 1åringer som sier det samme. Men de er smittsomme i 48t etterpå da.
Uansett det jeg egentlig skulle si - krysser fingrene for to streker snart og at søsken er på vei nå i denne PPen :)
Tusen takk :)
Og tusen takk for nyttig informasjon! Godt å vite at det kan fungere annerledes på de små. Blir veldig glad om han slipper å kaste opp mer. Sjuk unge er det verste, hjertet knuser:sorry:

Skal holde dere oppdatert når det kommer til testing. Håper jeg klarer å vente til tirsdag som er ikm :hilarious:
Takk for kryssing av fingre:Heartred
 
For moro skyld tenkte jeg å liste opp de nye pms symptomene mine i den ordenen de pleier å dukke opp.

Hodeverk
Svimmelhet
Murringer
Kvalme
Oppblåsthet
Vondt i ryggen

Dette pleier å starte rundt 5 dpo og i dag har jeg alle sammen:dead:
Nå skal jeg snart få en "stille før stormen" periode før TR muligens dukker opp.

Før pleide jeg å få murringer oppblåsthet samt vondt i hodet av og til. Disse symptomene hadde jeg riktignok da jeg hadde hormonspiral også.
 
Vi har hatt omgangssjuke alle sammen, selvfølgelig:depressed:

Ellers er jeg 13 dpo og sprakk i forhold til testinga... Tør vi å juble? Vi har ihvertfall grått noen gledestårer:Heartred
 

Vedlegg

  • 20221107_163959.jpg
    20221107_163959.jpg
    1 MB · Visninger: 77
Back
Topp