HulderBabyer (Født)

Dette blir et kort innlegg, men jeg må dele dette ellers får jeg ikke sove tror jeg:p

Klokka er 04.50 og jeg har nettopp skiftet en tissebleie som gikk igjennom alt, ammet og gitt flaske, (fikk aldri nok melk:oops:) og har nettopp lagt nydelige lille EM i rein seng. Han sover som en baby, pakket inn i hekleteppet fra farmor og jeg har kysset ham videre god natt.
Jeg er så lykkelig! Jeg elsker livet mitt og feller i skrivende stund noen gledestårer. Nabohanen galer utforbi og jeg gleder meg til å sovne til lyden av fornøyde små sukk ifra vogga:Heartblue:Heartblue:Heartblue
God natt alle sammen!
 
3 mnd

Da hadde jeg visst litt å skrive her. Formen er super, er nesten tilbake til vekta før jeg ble gravid og beina er endelig trent opp igjen etter en lang og stillesittende vinter. Det var så glatt her at Husbonden med støtte fra JM "nektet" meg å gå ut på tur med hundene:hilarious:

Lille EM ligner fortsatt pappaen sin på en prikk, men så mye som han vokser så tror jeg det er noen sterke gener fra min side av slekta også. Lillebrødrene mine er begge rundt to meter høye. Tror nok lille gullet vår kommer til å vokse oss begge over hodet til slutt:hilarious::Heartblue
Snille Farmor strikket nylig to nydelige bleiebukser i ull til oss, og det er supert nå i varmen. Det er så godt å kunne brette en bleie, trekke over en bleiebukse og la EM ligge og sprelle i den. Da blir han hverken for kald eller varm, fine gutten vår.
Hundene våre har og tatt ankomsten av lille gullet fantastisk bra. Den 4 år gamle tispa vår var helt på styr etter han fra dag én. Når hun ser ham er det "logrehale" og "smileører", hun slikker på ham, gnir seg mot ham og inviterer til lek:hilarious::Heartpink Jeg tror hun tror at han er litt hennes også for når vi har besøk sitter hun veldig stolt tett ved ham og "viser" ham frem. Kan jo ikke la være å smelte:Heartred
Hannhunden vår er litt mer reservert og tar blikkontakt med EM som en utfordring, dette har bedret seg med tida og han er veldig glad i å sitte ved siden av oss på badet når vi skifter bleie. Da tror jeg han passer på oss:Heartblue
Her for noen dager siden fikk vi forresten vår første dose med skikkelig babylatter. EM lå og kikket på Husbonden som lekte med hundene og to små latterkuler trillet. Det er virkelig det fineste jeg har hørt:shy: Lille gullet er så glad i hundene, han ligger gjerne lenge og kikker på dem.
 
Last edited:
Så koselig oppdatering! Og så herlig at du allerede har fått første latteren fra lille ❤
Gleder meg til den tida kommer her også ❤
 
Så koselig oppdatering! Og så herlig at du allerede har fått første latteren fra lille ❤
Gleder meg til den tida kommer her også ❤

Tusen takk:Heartbigred
Det har ikke vært mer latter siden, så jeg gleder meg sammen med deg:hilarious::happy::Heartred
 
Så koselig oppdatering :) den første latteren er herlig! Her var det mannen som lokket de første gangene :)
 
Koselig med oppdatering fra deg. Må være helt fantastisk å høre den første latteren fra den lille :Heartred

Tusen takk:Heartbigred
Det blir ikke så ofte oppdatert, men jeg synes det er koselig å skrive ned litt tanker og opplevelser.
Første latteren var herlig, gjentagelsen lar vente på seg da:rolleyes::Heartblue


Så koselig oppdatering :) den første latteren er herlig! Her var det mannen som lokket de første gangene :)

Takk takk:Heartbigred
Jeg synes pappaene har en tendens til å by på seg selv på en annen måte som får de små til å le. Er så herlig å se han sammen med EM. Smelter hver gang de har et øyeblikk sammen:Heartblue:Heartblue:Heartblue
 
4 mnd i morgen og det har vært masse mer latter:Heartbigred

Har tenkt en del på fødselen i det siste og hvor utrolig heldige vi har vært som hadde en sånn fin fødselsopplevelse og har fått en sånn fantastisk liten skatt:Heartblue
Kikket på bilder av magen mot slutten av graviditeten og kom over magebilde fra 16 februar og fra 23 februar, rundt 15 timer før EM ble født. Riene hadde begynt og jeg merket virkelig hvordan han sank ned i bekkenet ganske rett før dette bildet ble tatt. Trodde magen hadde sunket litt før dette, men nope! Det ble virkelig ubehagelig etter dette.
Likevel er jeg lysten på en til om ikke lenge:shy: en liten bror eller søster til EM:Heartblue:Heartpink

20210223_090531.jpg

23 februar og 16 februar. Bildene burde stått motsatt, men sånn ble det nå. For ordens skyld; bildet av bar mage er fra 16, mens bildet i genser er fra 23.
 
Last edited:
4 måneder og 12 dager.

Jeg sitter i senga vår på soverommet med ikke fult så lille EM liggende på fanget. Han har omsider sovnet, med puppen i munnen og kommer med et og annet kosesutt i søvne. Regnet detter rett ned i mengder utenfor det åpne vinduet, det er behagelig varmt og jeg nyter øyeblikket:Heartred
Husbonden og jeg hadde tidligere i kveld en kjempekoselig stund hvor vi sang vuggesanger for EM og han var et eneste stort smil hele tiden, selv om han var så trøtt:hilarious:

Besøk på helsestasjonen gikk bra og Gullet ble målt til 8320g og 67cm lang, stor gutt som alle sier:Heartblue
Han ser ut til å bli helt lys blond og har bare et par mørkere fjon fra fødselen igjen bak i nakken. Hver gang jeg ser på det blonde håret og hvordan det begynner å ramme inn det stadig mer uttrykksfulle ansiktet hans får jeg sommerfugler i magen:love017 Han er så utrolig fin at jeg ikke har ord... Jeg er helt forelsket og kan bruke tiden hvor han sover til å bare kikke på ham. Tenk at jeg er så heldig at jeg skal få se denne skjønne lille gutten vokse opp:Heartblue:Heartblue:Heartblue
 
Liten endring i dagboktittel:dummy::dummy1:


Da var vi godt uti november og lille Gullet er 8 mnd og 21 dager:Heartblue Han er 11kg og 75cm lang. Han er blitt askeblond, (tror vi) og øynene har foreløpig en varm blågrå tone. Husbonden mener de er blå, men jeg mener det finnes nyanser av blått og står på mitt:p
For ikke lenge siden, midten av september, bestemte EM seg for å lære seg å sette seg opp selv og to dager etter krøp han. Nå er han en reser på gulvet og har begynt å reise seg opp i stående med en puff som støtte. Det går så fort og jeg er så stolt:Heartred En liten tann har han og fått, den pusser vi såklart hver kveld.
Første sykdommen sin har han også hatt, stakkars. Endte med hoste, snørr og feber opp mot 40 i fem dager, jeg fikk det også. Måtte ta oss et besøk hos legen hvor vi ble møtt i fullt smittevernsutstyr, følte meg som om vi hadde pest:hilarious: Heldigvis fikk vi beskjed om å slappe av, gi masse drikke og litt flytende Ibux så han skulle klare å få i seg litt mat. Stakkaren hadde vondt i halsen og spiste nesten ikke de dagene dette stod på.
Må si at syk baby er det verste! Den første kvelden/natta feberen steg var den verste i mitt liv. EM var lagt for kvelden og en time eller så seinere hørte jeg noen små lyder oppe fra rommet, (fra nå av kjent som feberlyder her i huset). Det hender jo titt og ofte at han våkner litt og ligger og snakker for seg selv så jeg tenkte ikke noe over det. Halvannen time seinere våknet han med verdens verste skrik og gråt. Husbonden var først på pletten og da jeg kjente hvor varm han var målte vi feber med en gang. Den var på 39.6! Angst!
Det virket som om han slet litt med pusten, søkk under brystkassa når han gispet mellom skrikene, så vi ringte jo 113 fortere enn svint. Heldigvis mente de at han hørtes ok ut over telefonen så de satte oss over til legevakten hvor vi fikk instruks om å gi paracet og drikke. De ba oss og om å ringe igjen om feberen ikke gikk ned.
Heldigvis gjorde den det. Huff, det var noen ukoselige dager fram til feberen forsvant for godt.

I triveligere nyheter har vi bestemt oss for å legge minipillen på hylla og se hvordan ting går framover:woot: Jeg venter spent på å finne ut hvordan jeg ligger an, om EL vil være et faktum snart eller om systemet ikke er tilbake ennå. Vi ammer fortsatt på kvelden og morgenen. Blir spennende! Er så klar for en til:Heartred:Heartred
 
Last edited:
Prøver på Hulderbaby nr 2.


Kjenner for alvår nå at jeg er forferdelig utålmodig etter å vite hvordan ting ligger an og er nødt til å øse ut litt tanker:dead:

Dagen etter at jeg sluttet på minipille fikk jeg noen så, for meg nå, heftige mensenmurringer at jeg var sikker på at TR ventet rett rundt hjørnet. Gikk med truseinnlegg i to dager mens smertene dabbet av og jeg til slutt gav opp ventingen.
Nå er det 7 dager siden jeg sluttet og jeg har fått et lite kviseutbrudd og kjent på murringer av og på. Har og hatt noe som så ut som EL slim, så kanskje smertene skyldtes det?:smiley-angelic001 Er vel ikke annet å gjøre enn å vente, men det er så vanskelig... Føler meg liksom ikke helt som en prøver før jeg har en syklus å gå ut ifra. Og så er det jo det faktum at jeg aner jo ikke om kroppen en gang er klar for å starte opp som normaltetter graviditeten. Jeg har lest litt om at de første syklusene etter fødsel kan være ujevne og jeg, som knapt har prøvd å gå uten prevensjon, MA, mulig SA, utskrapning og graviditet siden jeg fikk mensen, har lite å gå ut ifra.
Høres ut som om jeg ble seksuelt aktiv veldig tidlig der, hehe:hilarious: Denne freaken fikk ikke mensen før hun var rund 16 år gammel, og fram til jeg traff han som skulle bli Husbonden min, som 18 åring, hadde jeg veldig sporadisk mensen. Kanskje 1-4 ganger i året. Begynte på p-piller etter at vi ble et par og gikk på det fram til legen min anbefalte hormonspiral ettersom hun mente det ville hjelpe på depresjonen min samt at hun visste vi ikke ønsket oss barn:rolleyes:
Vi vet jo hvordan det endte:Heartblue:hilarious:
Uff, skulle ønske noe bare ville skje snart. Skulle ønske jeg kjente syklusen min bedre og ikke kun hadde et par på 25 dager og etter MA tullet et par på 30+ dager å gå ut ifra:sorry: Samtidig er jeg jo så ufattelig takknemmelig for at jeg ser ut til å bli lett gravid samme hva kroppen min blir puttet igjennom så det er ikke det. Er mest uvisshet som plager meg.

I går hadde EM en krevende dag stakkars. Han er jo så voldsom på å reise seg opp og gå langsmed ting. Gåingen sliter han litt med da, og tror det var det han stresset med i går. Er sikkert frustrert og så datt han rett etter frokost og slo seg, noe som sikkert ikke hjalp på humøret stakkars. På tross av at hele dagen var krevende for alle så kjente jeg på den enorme lykken over å ha ham og satt og sippet ned i håret hans da han fikk siste flaska for kvelden. Jeg tenkte da at om vi ikke skulle lykkes med å få en til ville jeg ikke savne noe siden jeg har en sånn nydelig liten gutt:Heartblue Det var en veldig god følelse:Heartred
 
Da er det 19 dager siden minipilleslutt og smått nytt å melde; Av og på de siste ukene har det vert litt småmurring, stikking og sånt i livmorområdet, hovedsakelig alltid fokusert mot høyre. I går to skikkelig kraftige stikk på høyre side sånn at jeg stoppet for å massere området litt. Eggløsningssmerter kanskje?:woot: Teorien ble støttet av eggehviteaktig slim på toalettpappiret i dag så kanskje ting begynner å komme i gang igjen? Håpe, håpe:smiley-angelic001
Er desverre vekkreist fra mannen fram til i morgen ettermiddag så det spøker vel for prøvingen. Man skal jo orke og etter flere timers biltur, to hunder og en liten en som er forkjølet. Er forkjølet og i mindre enn toppform jeg og for den saks skyld:depressed:
Det er jo og noe - får man eggløsning når man er syk og har sovet dårlig noen netter i forkant? Er vel tvilsomt... Får man eggløsningsslim uten eggløsning? Ja, det gjør man vel. Men det gir seg vel om egget ikke slipper...
Termometeret mitt tok kvelden før en stund siden og apotekene her selger vist ikke typer med to desimaler, så jeg har ikke fått tempet. Kjenner at jeg savner kunnskapen det gav. Var liksom bare å ta tempen og vente (u)tålmodig på at den skulle holde seg høy eller synke. Får ta meg en tur på Babyplan og kjøpe et nytt, og noen flere tester:shy:
Oser det utålmodighet og en anelse frustrasjon? Hehe:D
 
40 dager siden pilleslutt og ingen store nyheter å melde. Eggløsningsslimet har fulgt meg av og på i 14 dager nå og jeg blir ikke klokere:( Heldigvis kom det nye termometeret mitt fram for et par dager siden og jeg har begynt så smått å tempe igjen. Ikke så lett når EM har bestemt seg for at søvn er for de svake og våkner kl 02.00/03.00 og igjen kl.04.00/05.00:hilarious: I natt sov han imidlertid fra kl 12.00-04.00 og jeg fikk noen solide timer som gjorde godt! Temperaturen i dag tidlig var 36.74 hvis jeg husker rett, og det er i følge de gamle skjemaene mine bare litt under det jeg pleier å være i dpo land. Med to mulige ugyldige temperaturmålinger på 36.40 og 36.71 de siste dagene er det jo lov, atter en gang, å håpe?:shy: Hadde vært digg med en september baby, eller oktober, eller desember:Heartred:Heartred:Heartred
Tror jeg endelig fant ut at høst og vinter er mine favorittmåneder sånn i det hele tatt. Har alltid sett meg selv som en sommerperson, men kanskje ikke? Kjenner at jeg liker tanken på høst/vinterbaby... Er jo septemberbaby selv, så det ligger kanskje litt i det.

Ellers koser jeg meg med juleforbredelser:greet008 Huset er pyntet, kaker bakt, (bare lefser igjen) og i dag skal vi ut og hente juletre:happy093Vi gleder oss sånn til EM's første jul! Han er så flink, står og går langsmed møbler og prøver seg på å slippe taket og balansere selv iblandt:woot: Det går så fort! I fjor på denne tiden var han ikke født en gang og nå spiser han brødbiter og skrelte mandarinbåter:wideyed: Vi koser oss masse med alle framskrittene hans og gleder oss til å se mer, han løper nok rundt her litt etter nyttår og lar oss jobbe:hilarious:

Åh! Jeg har forresten store nyheter på noe annet enn babyfronten! Det er noe vi ikke helt våger å tro ennå så jeg vet nesten ikke om jeg tør å skrive det...:shy: Jeg får hviske det: *vi har endelig fått kjøpt oss gården vår!* :smiley-bounce016
Stedet vi skal bo resten av livet og som EM og nye lille Hulderbabyen skal få vokse opp. Gården har naust, flere teiger med masse skog, jorde rett bak huset, et sel, jaktrett, låve full av ved, sag og selvfølgelig gårdshus. Huset har tre soverom, to stuer, bad, (som må totalrenoveres. Yaay, vi utvider og setter inn badekar!) kjøkken med bla. gammel vedkomfyr:Heartred, potetkjeller, spiskammers, vaskekjeller, verksted, hage med gamle plomme og epletrær... Alt vi ønsket oss og masse, masse mer. Jeg er så gira!
Det eneste minuset er at gården ligger over 10 timer ifra min del av familien:sorry:. Men det måtte bli sånn for en av oss ettersom vi kommer fra forskjellige kanter av landet. Vi har lenge vært på det rene med at finner vi den rette gården så flytter vi dit, samme hvor den ligger.

Nå våkner lille EM snart så vi får snakkes senere:D
 
Gratulerer så mye med gård!!! Så herlig. :)
Og så gøy at han er så aktiv av seg. :)
Håper dere får en fin og koselig jul. Og at det blir positiv graviditetstest på dere snart også! :)
 
Gratulerer så mye med gård!!! Så herlig. :)
Og så gøy at han er så aktiv av seg. :)
Håper dere får en fin og koselig jul. Og at det blir positiv graviditetstest på dere snart også! :)
Tusen takk:Heartbigred Vi er overlykkelige. Selv om det ikke virker helt ekte før vi står med nøklene i hånda:D
Skal kjøpe trappegrind så snart vi får tatt mål til nye trappa, det trenger vi nok med en liten propell som EM;)
Håper dere også får en nydelig jul:santa


Gratulerer så mye med gård ! Kjempegøy :smiley-bounce016

Tusen hjertelig takk:Heartbigred
 
Godt nytt år alle sammen!

EM ble 10 måneder den 23 desember og har nå en og en halv tann som han gnager på alt han får tak i med:hilarious: Han har også blitt mye stødigere på å gå mens vi holder ham i hendene og kryper rundt med umenneskelig fart. I dag dristet han seg til og med på å gå mens vi leide ham i bare en hånd, det var så koselig å gå ved siden av ham og se framskrittene, bokstavelig talt:Heartblue
Ellers har han også forsert hele trappa opp til andre etasje, med god støtte for sikkerhetsskyld såklart! Så fornøyd med seg selv var han også:smug::hilarious: Vi har ikke trappegrind her i dette huset siden vi flytter snart, men i det nye huset blir det grind både oppe og nede.
På matfronten går det stadig framover og vi har kuttet voldsom ned på grøten etter EM's eget valg. Han synes brødskiver med leverpostei, kaviar, makrell i tomat, prim eller edamer/jarlsberg er supert og mye mer spennende. Snur bare hodet vekk når vi kommer med grøtskjeia:hilarious: Fineste lille gutten vår :Heartbigred
Han fikk så mye fint til jul også, leker, penger og klær. LilleGullet har allerede en substansiell sparekonto og er ikke året en gang. Så takknemmlig på hans vegne til alle som har vært så snille:Heartred:Heartred:Heartred
Mens vi snakker om jul så er juletreet veldig attraktivt med alle lysene og kulene. Vi har sånne "levende lys" i pendelholdere på noen av greinene og disse er stor stas. Kula som henger nederst og er motvekt er en rund krystall og glitrer så fristende i sollyset. Han skulle gjerne hatt fingrene i dem, hehe.
Den eneste litt vedmodige oppdateringen er at vi nå har sluttet helt å amme. EM mistet mer og mer lysten først på morgenene og så på kveldene. Dette var på ti måneders dagen. Jeg fikk jo aldri noe særlig melk, men det var veldig koselig så lenge det varte og jeg er så glad og takknemmlig for at vi kunne holde på helt til EM selv ville slutte:Heartred

Så til en veldig gledelig nyhet; jeg fikk verdens beste julegave, lenge etterlengtet besøk av TR:happy093
Hadde hvem som helst av dere fortalt en yngre meg at jeg ville jublet for å få mensen ville jeg ledd av dere, men ting forandrer seg:hilarious: Fikk besøk av henne på selveste julekvelden. Kjente det murret tidlig på dagen og tenkte at dette kjentes virkelig ut som mensenmurring. Har liksom hatt stikking og murring av og på i måndesvis, men det har ikke blitt noe utav. Spottet litt på ettermiddagen den 24, som gav seg fort før det begynte på ordentlig rett før julemiddagen i 18-19 tida. Fikk bekreftet at alt EL slimet hadde noe for seg:happy:
Fikk jo nylig pakken min fra Babyplan med termometer og tester og i den hadde de lagt ved to små sjokolader. Vet ikke om det var fordi det er jul eller om det er noe nytt di har begynt med, men det var koselig og på innpakningen stod det "Babydust from Babyplan". Tror sannelig det virket jeg siden systemet mitt kom i gang senere samme måned:dummy::dummy1:

Så nå sitter jeg her og vinker farvel til TR for denne gang og håper på at det blir lenge til vi sees igjen. Selv om vi har bestemt oss for å ikke jobbe hardt for å treffe EL så gjør vi ikke noe for å forhindre en graviditet heller. Jeg håper det klaffer fort, men vi får se oppi all flyttingen. Temping kan jeg bare gi opp for i det siste har det knapt blitt tre sammenhengende timer med søvn, så jeg aner ikke noe om når EL kommer neste gang. EM sover urolig og våkner ofte stakkars. Og våkner tidlig! Kl. 04.00 er en fullstendig kurant tid for ikke å sove mer:arghh::grumpy::dead: Men det gir seg vel en gang:happy: Han er så fin og søt og fantastisk at det går liksom stort sett greit samme når han vil stå opp, men jeg hadde satt pris på en natt til snart hvor jeg får sove flere sammenhengende timer:smiley-angelic001
Nok en gang godt nytt år til dere alle:Heartbigred
 

Vedlegg

  • 20220302_060812.jpg
    20220302_060812.jpg
    3 MB · Visninger: 64
  • 20220302_061005.jpg
    20220302_061005.jpg
    2,9 MB · Visninger: 53
  • 20220302_061746.jpg
    20220302_061746.jpg
    1,3 MB · Visninger: 50
Last edited:
Blir bare en kort oppdatering fra meg nå.

Gullet er 1 år og to dager:Heartblue Ble feiret med kyllingkarri, som var superstas:woot:, og vaffelbløtkake med krem og rørte bær fra i fjor. Bjørnebær, blåbær, bringebær og markjordbær. Bærene ble plukket med nøyaktig dette i tankene:Heartred Kaka falt også i smak noe voldsomt.

Ellers har Fertility Friend gjort så godt den kan med mine noe, (veldig) sporadiske temperaturmålinger og anslått EL den 15. februar. Så vi er i dpo land og jeg ble plutselig veldig spent... La uvitende inn aksjer den 14...
 
Last edited:
Back
Topp